Han og hun marsvin kan ikke enes? Han og hun marsvin kan ikke enes?
Hej allesammen...
Jeg har et kæmpe problem (synes jeg selv). Jeg har 2 hunmarsvin og 1 hanmarsvin. Problemet er at mit ene hunmarsvin (Alma) ikke kan døje synet/lugten/lyden af mit hanmarsvin.. Det var meningen de alle 3 skulle gå sammen.
Når Alma og Albert kommer i kontakt med hinanden opstår der et kæmpe slagsmål. Er der nogle af jer der eventuel har nogle fif/løsninger der kan løse problemet? vil de nogensinde kunne komme til at holde hinanden ud? eller må løsningen være at Alma går alene?
jul 2014
Følger: 1 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 9
Så nu har jeg tænkt at Emma kan få et kuld unger med Albert (inden han bliver kastreret), hvor en af ungerne kan komme til at gå sammen med Alma. På den måde kommer hun ikke til at gå alene, og hun vil klart være den største og ældste (så jeg regner ikke med at det bliver et problem mellem hende og en unge?)
Men det lyder som om at der ikke er noget som helst at gøre vedrørende min plan om at de alle 3 skulle gå sammen? Hun kan ikke komme til at acceptere ham på en eller anden måde?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Jeg ville prøve at få ham kasteret, vente til han er klar til at gå med damer og så se om det "slagsmål" ikke blot er lidt rangordens fnidder.
Er der sår og blod mv når de har mødtes og hvordan har de mødtes og hvor meget plads vil de få?
jul 2014
jul 2014
jul 2014
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Og som sagt så længe der ikke er blod og bidsår osv. så skal de selv finde ud af det.
Men tænker forsat. Hvorfor lave unger på de 2 hunner-? Hvorfor ikke blot kasterer hannen og lade de 3 gå sammen.
Hvad er formålet med at lave unger? Og har du sat dig ind i alder for marsvin hvornår de bør få unger, hvordan deres kondition og vægt bør være osv.
Plus alt det andet. Jovist det er jo at lave marsvine unger men der er meget mere end det man bør overveje.
jul 2014
Men jeg tænker jeg vil prøve at sætte dem sammen endnu engang og se hvad udfaldet er (når han er blevet kastreret).
Jeg har endnu ikke oplevet blod og bidsår.
- Jeg kunne evt prøve at få min kæreste til at filme næste gang de sættes sammen? så kan i hjælpe med at vurdere situationen.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Men det er jo op til en selv. Bare man husker der er en risiko for det går galt.
Som sagt så længe der ikke er blod og bidsår så ville jeg ikke bekymre mig.
Dog kan jeg se hannen er fra 2014 det er også vigtigt han har en god størrelse når han skal parre hunnen ikke kun at hunnen har en god størrelse.
jul 2014
Han og hun marsvin kan ikke enes?