Formidling af kaniner Lolland Falster Formidling af kaniner Lolland Falster
Hej GG.
Min mors mand kom idag hjem og fortalte at han havde været ude på en stor kæmpe gård der kun bliver brugt til opmagasinering af traktorer, vogne og andet tilbehør til landbruget, deri også grise stalde. Der bor Ingen på gården men der har været en familie der har haft lejet det, som nu er flyttet og har efterladt deres mange kaniner derude. De har sluppet dem fri så de render rundt i skidt og lort og farlige genstande, som brædder med store skarbe søm og glasskår rundt omkring.
Vi tog så derud i formiddag for jeg kunne slet ikke bære det i mit hjerte at vide at disse smukke og søde dyr rendte skræmt og forvirret rundt. Vi har indfanget 2 af dem som nu står i haven i mit udendørs bur med en masse halm, hø og spåner, mad og vand og grønt de kan gumle på. De er tamme når man har dem i hænder og man kan mærke de bare mangler kærlighed! De er ikke særlige store så vil skyde på det er unger. Imorgen skal vi så ud og se om vi kan indfange de sidste.
Hvis jeg nu ikke slev kan komme af med dem. Har nemlig ikke plads, da jeg allerede har 2 kaniner i forvejen + 2 marsvin og økonomien rækker kun lige til dem. Ved i eller kender i så nogle steder på Lolland Falster hvor man formidler kaniner til nye gode hjem? Vil selvfølgelig prøve at komme af med dem selv til gode faste og blivende hjem, vil gøre dem håndtamme og alle de vigtige ting inden de skal afsted, men har bare brug for en anden mulighed også hvis jeg ikke selv kan komme af med dem
Håber i kan hjælpe
sep 2013
Følger: 92 Følgere: 113 Gnavere: 12 Emner: 64 Svar: 239
jul 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 9 Emner: 8 Svar: 10
jul 2010
- Af hvad jeg kan se af racer på nogle af dem, så er der en løvehoved, en dværg vædder og de sidste 2 er jeg lidt i tvivl om
jul 2010
sep 2013
jul 2010
jul 2010
- Der er stadig 2 tilbage ude på gården som vi skal ud og se om vi kan fange senere
sep 2013
Formidling af kaniner Lolland Falster