1.701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Kanin avlere/intresserede søges :-) Kanin avlere/intresserede søges :-)

Halløj med jer smiley

Jeg vil rigtig starte en tråd op hvor jeg kan komme til at lære nogle af jer at kende.
Lidt om mig:

Jeg hedder Charlotte og er bosat i esbjerg n, på et lille nedlagt landbrug.
Jeg startede op som avler her sidste jul, og har en god solid hjælpende hånd fra en lidt mere erfaren avler.
Dog søger jeg flere "kanin" bekendskaber smiley
Jeg avler rene Dværgvæddere, både satinpels, rex og alm pels.

Jeg vil også lige høre om hvordan jeres salg går, for jeg hører rygter om at salget er gået fuldstændig i stå. ihvertfald på fyn...

Ser frem til at høre fra jer. smiley

Mvh Charlotte
- VonRose Bunnies

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin avlere/intresserede søges :-)
  • #1   8. sep 2014 Joooh, salget på Fyn synes jeg ikke går så godt hehe, jeg har i hvert fald stadig 5 10 ugers unger til salg hvor der ikke rigtig er nogen respons på dem :). Eller, der kommer en på lørdag og kigger på dem :).

Men i hvert fald, jeg hedder Sacha, jeg kommer fra Fyn. Jeg har Hermelin, Løvehoved og Franske Væddere som jeg avler lidt på en gang i mellem. ^^.

• #2   8. sep 2014 Hej
    Jeg bor Nørre Alslev (Falster)
    Jeg avler Løvehoved til lidt af hvert formål. (ikke slagt)
    Jeg har ingen problemer med og sælge mine dyr her..

hjemmeside: www.stald-stevil.wix.com/stevil
    Jeg hedder Stephanie

• #3   8. sep 2014 Tak for svarerne smiley

hvornår kønsbestemmer i ?

• #4   8. sep 2014 Fra de er ca 4 uger begynder jeg at kunne se det, men jeg eftertjekker altid sådan rimelig ofte inden de kommer til nyt hjem smiley

• #5   8. sep 2014 i de 2 første kuld kunne jeg se det da de var 4 uger, men i det er kuld kunne jeg først være sikker da de var 7 uger smiley det er helt vildt som det anderledes fra kanin til kanin ... smiley

• #6   8. sep 2014 som regel kan jeg se det fra 2-3 uger og 100 % som 4 uger

• #7   8. sep 2014 Mit janinsalg af UNGER går godt, de voksne er lidt besværlige :).

• #8   8. sep 2014 Tænkte jeg ligeså godt kunne præsentere mig selv.
    Jeg hedder Sarah Sofie Tao Ahrenkiel, men bliver primært kaldt Tao.
    Jeg går på HTX i Svendborg.
    Mit kaninopdræt startede for 7 år siden med 2 hunner hvorefter det voksede stille og roligt til 50 hunner og 10 hanner. Jeg er nu nede på 28 voksne. Jeg er udstillings avler, men mine kaniner går i løbegård og hyggehopper samt meget mere.

• #9   8. sep 2014 Hej smiley

Jeg hedder Mette, er 27 år gammel og bosat i Ribe. Jeg har før haft hopkaniner og gået meget op i hoppen. Men nu har jeg bare 2 kælekaniner.

Jeg har pt. Hele 8 unger til salg. Uden en eneste henvendelse. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal sætte mine unger til salg henne, for at finde de bedste hjem til dem.

Hvor sætter i jeres unger til salg henne?

• #10   8. sep 2014 Hej..
    Jeg hedder Karina og jeg er 29 år gammel og er bosat i Simested, ca mellem Aalborg og Viborg..
    Jeg arbejder i Maxi Zoo i Viborg.
    Jeg er opdrætter af racen Dværg teddy og importere mine avlsdyr hjem fra udlandet også har jeg også et registreret opdræt af Maine Coon katte "DK Bjørnholt" + jeg har heste og hund.

Jeg har haft kaniner hele mit liv, men starte først mit opdræt op i 2012. Jeg er helt vild med den dejlige race Dværg teddy og har pt 13 af racen smiley
    Mit salg går godt, jeg sælger unger til hele DK, de sidste kuld jeg havde, blev solgt til Sjælland og har også solgt en del til Fyn..
    Kun mine voksen løve/teddy piger der er svære at få solgt.

Jeg sætter typisk kun unger til salg på min hjemmeside, min side på facebook også en kaninside på facebook.. Få gange kommer de også til salg på DBA, herinde og gul og gratis.

Og jeg kønsbestemmer ungerne når de er 1 dag gammel, dog udmelder jeg først 100% kønnet, når de er 2-3 uger gammel, fordi man kan lave fejl når de er så små (er dog kun sket 1 gang for mig)..

Mit hjemmeside: www.bjoernholtsteddy.dk

profilbillede
  • #13   9. sep 2014 Jeg hedder Mette er 24 år, og kommer fra Køge, er uddannet dyrepasser med speciale i heste, så har arbejdet på ridecenter i mange år smiley Nu har jeg fået job i Maxi Zoo, Køge, som jeg er rigtig glad for smiley

Jeg fik min første kanin som 5/6-årig, og har haft kaniner lige siden smiley
    Jeg har hopkaniner, og Belgiske Hare.

Salget af hopkaniner er intet problem, har somregl rigtig mange som er interesseret smiley Har
    De Belgiske Hare kræver jo en del mere, og egner sig ikke til helt små børn, men ligenu har jeg 4 på venteliste, og en hun der ikke vil parres smiley

• #14   9. sep 2014 Jeg hedder Nicoline, er 15 år og går i 9 smiley
    Pt har 7 kaniner hvor to af dem bare er mine "kælekaniner" og en tilsalg.
    Jeg avler dværgvædder, løvevædder og teddyvædder med blå eller brune øjne

• #15   10. sep 2014 Jeg hedder Jørgen - og er 68 år - og medlem af Danmarks Kaninavlerforening i 56 år.
    I DK, som det kaldes i daglig tale, har jeg fået en utrolig masse venner af alle slags gennem alle årene.
    Som du kan se på mit profilbillede, avler jeg hollændere i mange farver. Og min stald er altid åben - endda uden aftale tirsdag 19 - 20.
    Jeg sælger en del kæledyr, men kan ikke forvente at sælge alt tillægget (ca. 250 stk./år).
    Jeg bor i Horsens og har hjemmeside www.mimrelund.dk

• #16   10. sep 2014 mange tak for alle jeres beskeder smiley
    skønt at se i fastholder interressen helt fra barnsben.

hvis jeg vil have fat i de seriøse avlere som evt kunne have interresse i mine dværgvæddere, hvor skal jeg så skrive henne?

Kunne det gavne mig og mit salg hvis jeg melder mig ind i damnarks kaninavler forening?

igen tak for opmærksomheden smiley

• #17   10. sep 2014 Ja det vil det for mange af de seriøse avlere skal bruge afkomsattest og have øremærket kaniner ind i avlen, da de skal være det for og kunne udstilles og evt. få nogle rigtig gode point.
    Så man ved hvad man har med og gøre i sin avl

For og øremærke dine kaniner skal du være medlem af Danmarks kaninavlerforening og ved og blive det får du et avler.nr. du så skal øremærke dine kaniner i højre øre med og et løbe.nr. i kaninens venstre øre

• #18   11. sep 2014 Hej
    Mit navn er Tilde, og jeg er 12 år gammel jeg avler rene dværgvæddere satin satinbærer satinrex rex og rex bærer

• #19   11. sep 2014 Okay det lyder rigtig godt smiley

er der ikke nogen af jer der mangler nogle skønne små pus?
    se gerne min annonce, mine babyer er klar nu smiley

hvad tager i for jeres kaniner?

• #20   11. sep 2014 Jeg avler løver derfor er det forskelligt hvad mine unger koster da jeg prissætter efter køn og mankegen den har

• #21   11. sep 2014 Har selv unger tilsalg. De er dog billige, 250.
    Plejer at tage mellem 300 og 600

• #22   11. sep 2014 okay smiley
    mine satin'er har jeg sat ned til 250 også, men abselut ingen henvendelser smiley

• #23   11. sep 2014 Man skal tit have skabt sig et ry før der sker noget smiley

• #24   11. sep 2014 Jeg tror det vil hjælpe hvis du lavede en lidt mere udførlig annonce!

Med farve og fødselsdato. Lidt om forældrene og deres farver og pelstyper.

Gerne lidt om ungens personlighed. Så man føler man kender til dem. Og mange gode billeder!

• #25   11. sep 2014 Desværre er det sådan, at en stor del af den danske befolkning hellere vil redde en kanin, der bliver misrøgtet - og gerne lider af alle mulige skavanker, end have sunde og kælne kaniner af kendt oprindelse.

• #26   11. sep 2014 150-400

• #27   11. sep 2014 men mine unger (for og sætte tal på) koster fra 200-400.
    Men de sælges så med:

- Øremærke
    - Afkomsattest (både som stamtavle og på ''alm'' papir)
    - Underskrevet salgsattest
    - 1 kg af dens vante foder
    - Pasningsvejledning
    - Garanti på køn
    (alle papirer får man i en mappe)
    - Evig rådgivning herfra

Jeg lægger stor vægt i mine unger og gennemgår ALTID ungerne med køber ved afhentning..

Kommentér på:
Kanin avlere/intresserede søges :-)

Annonce