Hvilket foder til kanin? {{forumTopicSubject}}
Jeg fik formuleret mig lidt dårligt før, og der kom alt for mange lallede svar, så nu prøver vi igen.
Jeg har noget familie der har fået en kanin.
De har fået dårlig vejledning af dyrehandleren, så lige nu er den på noget marsvine/kanin foder + kalksten, og det går jo ikke.
Jeg har informeret om at det ikke er et godt foder, og har så lovet at finde ud af hvad der er godt.
De bor lidt syd for KBH.
Men egentlig vil jeg bare gerne have listet nogle navne på noget ordentligt foder.
Jo flere jo bedre. Så kan de selv se på hvor de kan købe det henne af, da de er ligeglade med om det er i en fysisk butik eller om de skal online.
Undskyld til dem der gav ordentlige svar før.
Hvad den ikke skal have, er ikke det jeg spørger om!
Jeg spørger om hvad den skal have. Svar der kun kommenterer på hvad den ikke skal have, frabedes.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
Af billigere alternativer er der møllerens kaninguf (fåes i Foderstofbutikker)
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 169
Som du sikkert har fået at vide, så er det vigtigt kaninen spiser hele blandingen, ellers får den ikke alt hvad den har brug for..
Held og lykke til din familie, der har fået kanin! Der er så ærgerligt, at dyrehandlerne ikke altid giver korrekt information, så man skal have en dårlig oplevelse fra starten
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Og desværre har de ikke sagt noget til mig, af en eller anden grund, men snakket med noget andet familie, der heller ikke er specielt godt opdateret
Det er også en voksen kanin fra en dyrehandler, så vidt jeg kan forstå. Det er jo også fint nok at ungerne hellere ville have en voksen end en unge, det er måske bare ikke det bedste sted at købe en voksen.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 19 Gnavere: 12 Emner: 46 Svar: 220
apr 2010
Følger: 121 Følgere: 120 Gnavere: 1 Svar: 252
Begge dele køber jeg hos lux-shoppen, da jeg ikke har nogle forhandlere i nærheden!
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Men her om sommeren får de mest naturens foder fra haven og marken, det er nu engang det allerbedste!
maj 2010
Rabbit Royal
Real Nature
Versele Laga Cuni Fit (er det ikke meget pebret i pris?)
Møllerens Kaninguf
Fiberkanin
Burgress Excel
Er grass-oil en olie man kommer i, eller et fodermærke?
Nogen der har nogle indvendinger eller flere ting der kan bruges?
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 169
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 19 Gnavere: 12 Emner: 46 Svar: 220
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Fodrer man efter dette princip, er der ingen grund til at tømme sparebøssen for at købe kraftfoder til kaninerne.
Tværtimod får man honoreret kaninernes krav til foderet fylde og struktur.
maj 2010
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Gnavere: 6 Emner: 33 Svar: 191
sep 2011
Men man skal ikke gøre som en dame fra Horsens, som IKKE kunne lide blomkål : Hun gav kaninen blade og stok - og smed blomkålene i skraldebøtten - fordi hun ikke kunne lide blomkål.
maj 2010
Men selvom det kun er kraftfoder, så er det stadig billigst, og det der er mest af og nemmest at få fat i.
sep 2011
maj 2010
Jeg forstår godt hvad du vil og hvad du siger. Problemet er bare, at dit udgangspunkt er meget priviligeret.
Var det ikke dig der en gang skrev, at du startede ud med at fodre med overskudsbrød fra bageren som knejt?
Så du kender jo helt åbentlyst problematikken med at skaffe grønt, du har bare bevæget dig så langt væk fra det udgangspunkt, at du tilsyneladende har glemt at alle ikke lige har samme forudsætninger som du har.
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Gnavere: 3 Emner: 1 Svar: 55
sep 2011
Og lige nu har vi en hel del stærkt fældende kaniner med tilbøjelighed til at danne hårboller - det ser man ikke, når der fodres med rigeligt saftigt foder.
Hvilket foder til kanin?