Løbegård om natten {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har sommeren over haft mine kaniner i løbegård 24 timer i døgnet, da det (ifølge mig) er det bedste og mest naturlige for kaninen. Løbegårdene er ca 2 x 3 meter, så der er massere af plads. Derudover er hegnet 120 cm højt, og gravet ned i jorden, så der er ingen chance for udefrakommende rovdyr. De har selvfølgelig et hus i hver deres løbegård, som er godt fyldt op med halm. Der er en smule ukrudt og græs tilbage, men ellers har de spist det meste. Jeg supplerer derfor med en masse hø (mere end de kan æde) og grøntsager/frugt. Og så får de selvfølgelig vand og en lille smule kaninpiller.
Vil i mene at de kan gå ude hele året? altså også til vinter? Hvis nej, skal de så ind i buret nu, eller kan de gå ude en måneds tid mere? Jeg så helst at de kunne gå ude hele året, da de virker meget gladere i løbegården.
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 17 Gnavere: 4 Emner: 39 Svar: 269
Når det sner er det jo vigtigt at der er et "stort" tørt sted hvor det ikke kun er et lukket rum.
Ellers lyder det som noget godt du kan tilbyde dem
okt 2011
Følger: 20 Følgere: 18 Gnavere: 4 Emner: 44 Svar: 166
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Jeg har 8 til at gå ude året rundt med bur og tilhørende løbegård, og det fungerer fint.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 32 Gnavere: 9 Emner: 16 Svar: 71
som de andre siger bare der er tørt og mulighed for at ligge udstrakt
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Har du mulighed for at lægge nogle trapezplader ovenpå så der er ekstra ly? Hvis du har det, ville jeg ikke betænke mig et sekund!
apr 2010
Følger: 47 Følgere: 50 Gnavere: 23 Emner: 2 Svar: 63
Løbegård om natten