746 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Min kanin hader at blive løftet Min kanin hader at blive løftet
Jeg har et problem med en af min kaniner. Den hader at blive løftet!! Bliv vild og vrider sig helt vildt. Er der nogle tricks så det bliver nemmere at løfte den ind og ud af buret/løbegården?
0 synes godt om
aug 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 3 Svar: 49
Hvis kaninen ikke er for stor, kan du sætte en hånd under den og støtte den med den anden hånd. Sådan at du ikke "tager fat om" kaninen. Sådan tager jeg mine - som jo så godt nok også er hermelinere....
Hvis det er en belgisk kæmpe, så er løsningen jo nok en anden.
Hvis buret har en lille åbning, så kan det også være ubehageligt for kaninen at skulle ud af lågen. En stor åbning gør det nemmere. Så handler det kun om "løfte-teknikken" og ikke hvordan den skal vrides/drejes/vendes ud af buret.
Jeg har dog også nogle kaniner, som uanset hvad aldrig bliver glade for at skulle tages op.
aug 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 3 Svar: 49
Altså først hånd over, så hånd under.
Ingen af de kaniner jeg har, som "truer", gør noget når først de er "lagt ned" med en hånd over dem. Når først de er ude af buret gør de slet ikke noget.
Jeg har kun haft en enkelt som reelt ville bide - i buret - udenfor buret - alt mulig håndtering. Hvordan den har kunnet udstilles hos tidligere ejer er en gåde
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 7 Svar: 8
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
mange kaniner har højdeskræk og det er ikek lige sådan at kurere
Min kanin hader at blive løftet