534 visninger
|
Oprettet:
Presser kaninen får hårdt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har nu set mange video hvor små som store kaniner bliver presset for hårdt ang. kaninhop..
Feks en kanin på 3-4 hopper allerede de 30-40cm fordi den "kan" jamen den er jo stadig en lille baby. Eller kaninen ikke har lyst til at springe men ejeren går så meget op i at den skal springe at de bliver ved og ved dem at puffe, kilde osv til den for at få den til at hoppe. Også når den hr hoppet sætter de den bare lige 5cm op fordi den "kan"
Hvad er jeres holdning til dette (undskyld denne hurtige "besked")
apr 2010
Følger: 758 Følgere: 744 Gnavere: 6 Emner: 68 Svar: 899
jun 2010
Følger: 90 Følgere: 84 Gnavere: 4 Emner: 46 Svar: 358
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 45 Gnavere: 8 Emner: 4 Svar: 81
For en kanin på 3-4 år må springe alt så længe den kan og vil
Altså jeg har det sådan folk gør hvad der passer dem med deres kaniner. Så længe det ikke er noget man gør hverdag (udfordre) sker der altså intet. Men er enig i at der er mange herinde som hvor kaninen ikke vil og river ned og så sætter de fanme springet op og den kan stadig ikke og de bliver ved! Det er godt nok synd!
Hvis ikke man ved hvordan man gør med kaninhop bør man læse om det før man begynder
apr 2010
Følger: 758 Følgere: 744 Gnavere: 6 Emner: 68 Svar: 899
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 5
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 13 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 216
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hvis dyret ikke synes det er sjovt, så bliver det aldrig et godt reultat man får ud af det...
Det er synd for dyret, men på sigt fatter ejeren vel at det er en elendig fremgangsmåde.
Nu ved jeg ikke en pind om kaniner, men jeg kan ikke lade være med at tænke på deres knoglevækst, når man sætter et ungdyr til at hoppe meget højt.
Hvornår er de færdigudviklede?
Hunde må jo f.eks. ikke gå til agility før de er 1 år. Det er ikke fordi de ikke kan før, men deres knogler har simpelthen ikke godt af det før. Det er især spring der tager hårdt på kroppen, selvom dyrene er lavet til at skulle kunne springe.
Kan unge kaniner godt tåle at hoppe meget højt, selvom de ikke er færdigudviklet?
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Så ender man med dyr der får følgesygdomme, og så kan man ikke stille op til konkurrencer med dem...
Det er som sagt synd at det skal gå ud over nogle dyr, men så kan det da være at dem der hopper med dem, fatter budskabet.
apr 2010
Følger: 62 Følgere: 60 Gnavere: 10 Emner: 2 Svar: 36
Hvis man presser sin kanin til et stævne eks. Kan det give en advarsel, det gør man bare ikke, for kaniner skal hoppe når de har lyst og kan se det sjove i det.
Grunden til at man ikke hopper så højt med så unge kaniner er fordi de ikke er udvokset endnu, selvfølgelig må folk selv om hvordan de vil behandle deres kaniner, og mange har hver sine meninger, men det skal bare siges at deres rygge risikerer at blive ødelagte. Der er blevet lavet ''forsøg'' på kaniner der har hoppet højt i en alt for tidlig alder, det resultat kom af at kaninerne havde slidt deres ryg op, så den var ødelagt.
Når man vil træne højde og længde siger reglerne at man må starte stævner ved 9 mdr. alderen netop for at være sikker på, at dyret er fuldt udvokset.
apr 2010
apr 2010
Hvorfor skulle jeg kritiserer?
Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg kender de fleste aktive hoppere
Presser kaninen får hårdt?