{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Presser kaninen får hårdt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu set mange video hvor små som store kaniner bliver presset for hårdt ang. kaninhop..
Feks en kanin på 3-4 hopper allerede de 30-40cm fordi den "kan" jamen den er jo stadig en lille baby. Eller kaninen ikke har lyst til at springe men ejeren går så meget op i at den skal springe at de bliver ved og ved dem at puffe, kilde osv til den for at få den til at hoppe. Også når den hr hoppet sætter de den bare lige 5cm op fordi den "kan"

Hvad er jeres holdning til dette (undskyld denne hurtige "besked")

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Presser kaninen får hårdt?
  • #1   4. jul 2010 ups lille stavefejl xD FOR hårdt istedet for FÅR hårdt :i

• #3   4. jul 2010 Undskyld mig, men man kan godt se, at du springer med din kanin, Eliot, men han er jo kun 1 år? Hvorfor skriver du så, hvorfor folk springer med deres 3-4 årige, når din egen er 1?. smiley

• #4   4. jul 2010 Hun mener nok 3-4 uger smiley Eller måneder? smiley
    For en kanin på 3-4 år må springe alt så længe den kan og vil smiley

Altså jeg har det sådan folk gør hvad der passer dem med deres kaniner. Så længe det ikke er noget man gør hverdag (udfordre) sker der altså intet. Men er enig i at der er mange herinde som hvor kaninen ikke vil og river ned og så sætter de fanme springet op og den kan stadig ikke og de bliver ved! Det er godt nok synd! smiley

Hvis ikke man ved hvordan man gør med kaninhop bør man læse om det før man begynder smiley

• #5   4. jul 2010 Line jep der skulle stå 2-3måneder istedet for 3-4 smiley

• #6   4. jul 2010 Altså herhjemme bliver de sele trænet ved 8 ugers alderen til de er vant til selen og forstår at blive styret i den osv. Så når de har vænnet sig til selen begynder jeg at hoppe baby baner 5-10 cm og når de så har fundet ud af hvordan det foregår begynder vi stille og roligt at hoppe lette baner smiley Det tager som regel en måneds tid og lidt over før de er klar til let. smiley Så omkring ved 3 måneders alderen hopper de let og har en måned til at øve det i hvor de så kan starte stævne som 4 måneders. Nogle kræver dog MEGET mere træning, fx Koma han startede sit første stævne som 9 måneder fordi han var så hamrende nervøs valgte jeg at vente til han var helt klar smiley

• #7   4. jul 2010 Mini Zoo: Jeg vil ikke angribe dig da det er din egen sag. Men hvor er det godt du er ÆRLIG smiley

• #8   4. jul 2010 har ikke noget imod at man træner små spring. men synes også man skal passe lidt på. måske kan man prøve en enkelt gang men man skal ikke blive ved med at lave det højere og højere.

• #9   4. jul 2010 hmm man må godt presse dem synes jeg.. ligesom med hestene. men jeg synes man skal passe på at man ikke går for hurtigt frem.. og samtidig så synes jeg også at man skal gøre det på dyret primisser altså, så længe den synes det er sjovt.. hvis den ikke synes det er sjovt så bør man stoppe..hvis den ikke gider er der nok en grund til det smiley det er min holdning til det med at springe uanset hvilket dyr det er smiley

• #11   4. jul 2010 Hvis dyret decideret ikke gider, og man bliver ved med at presse det, så er det ris til egen røv.
    Hvis dyret ikke synes det er sjovt, så bliver det aldrig et godt reultat man får ud af det...

Det er synd for dyret, men på sigt fatter ejeren vel at det er en elendig fremgangsmåde.

Nu ved jeg ikke en pind om kaniner, men jeg kan ikke lade være med at tænke på deres knoglevækst, når man sætter et ungdyr til at hoppe meget højt.
    Hvornår er de færdigudviklede?

Hunde må jo f.eks. ikke gå til agility før de er 1 år. Det er ikke fordi de ikke kan før, men deres knogler har simpelthen ikke godt af det før. Det er især spring der tager hårdt på kroppen, selvom dyrene er lavet til at skulle kunne springe.

Kan unge kaniner godt tåle at hoppe meget højt, selvom de ikke er færdigudviklet?

• #13   4. jul 2010 Jamen så er det jo i høj grad ris til egen røv at se om den kan smiley
    Så ender man med dyr der får følgesygdomme, og så kan man ikke stille op til konkurrencer med dem...
    Det er som sagt synd at det skal gå ud over nogle dyr, men så kan det da være at dem der hopper med dem, fatter budskabet.

• #14   5. jul 2010 Tænk lige over at der er en grund til at kaniner først må starte stævner når de er 4 mdr. og det er LET.
    Hvis man presser sin kanin til et stævne eks. Kan det give en advarsel, det gør man bare ikke, for kaniner skal hoppe når de har lyst og kan se det sjove i det.
    Grunden til at man ikke hopper så højt med så unge kaniner er fordi de ikke er udvokset endnu, selvfølgelig må folk selv om hvordan de vil behandle deres kaniner, og mange har hver sine meninger, men det skal bare siges at deres rygge risikerer at blive ødelagte. Der er blevet lavet ''forsøg'' på kaniner der har hoppet højt i en alt for tidlig alder, det resultat kom af at kaninerne havde slidt deres ryg op, så den var ødelagt.
    Når man vil træne højde og længde siger reglerne at man må starte stævner ved 9 mdr. alderen netop for at være sikker på, at dyret er fuldt udvokset. smiley

• #16   5. jul 2010 Hvem er det du kender? smiley

• #18   5. jul 2010 Stald Soa - 13 bebzer tilsalg<3 .
    Hvorfor skulle jeg kritiserer? smiley
    Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg kender de fleste aktive hoppere smiley

Kommentér på:
Presser kaninen får hårdt?

Annonce