685 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Kanin er bange for at blive løftet. Råd? Kanin er bange for at blive løftet. Råd?

Hej allesammen.

Jeg har en STOR fransk vædder han på knap 4 mdr. Han er tam og kælen, men han går i panik når jeg prøver at løfte ham. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne løfte ham op, og det ville også gøre det noget nemmere at give ham sele på.
Mit spørgsmål er så, er der en bestemt måde at løfte dem på, der er bedre eller som gør dem roligere?

På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin er bange for at blive løftet. Råd?
  • #3   3. aug 2014 Min dværgvædder Hera kan heller ikke lide at blive løftet. Det er skide irreterende når hun skal have klippet negle. Det er intet problem ellers, foreksempel når hun skal i løbegård. Så sætter jeg en transportkasse hen til hendes bur, som hun fint hopper ind i og ud af smiley
    Så mit bud ville være at bruge en transportkasse ellers, hvis den foreksempel skal i løbegård. Og hvis du gerne vil nusse med den, så bare gør det i dens bur, eller sæt dig i løbegården med den. Så er det også mere på dens primisser smiley

• #4   4. aug 2014 Jeg har en belgisk kæmpe på 7 kg, som er enormt tam, men som ikke er vildt med at blive løftet. Så jeg undgår så vidt muligt at løfte ham. Han er fritgående i min lejlighed, så har ikke det store behov for at løfte ham, men skal han løftes (fx hvis han en aften ikke vil gå ind i sit bur, når mine marsvinene skal ud og luftes), så løfter jeg ham som denne kanin http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/7a/29/4d/7a294dd27126230038db84aa74647c07.jpg Selvom han hader det, så har han efterhånden accepteret, at han engang imellem bliver løftet fra a til b, da han har lært, at han ikke slipper selvom han spræller. Man skal dog passe på med denne metode, da man risikerer at kaninen bliver sky (eller endnu værre at man taber den), hvis man ikke ved hvad man gør. Så med mindre du er en erfaren kaninejer, som kan læse kaninens sprog, så ville jeg tænke mig om en ekstra gang, inden jeg prøvede at løfte kaninen mod dens vilje.

En metoder jeg kan anbefale, hvis du har mod på det, så kan man faktisk klikkertræne en kanin. Det er i min mening en rigtig positiv og vel-fungerende metode. Ved ikke om du kender til det fra din hund eller hest? smiley Se fx her https://www.youtube.com/watch?v=phf9jalQBjw

• #5   4. aug 2014 Tusind tak for svarene allesammen smiley

Kommentér på:
Kanin er bange for at blive løftet. Råd?

Annonce