{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Hold dyrene kølige SE HER {{forumTopicSubject}}

Jeg har efter og set dem på en side på FB hvor der var en der havde købt disse ( se link ) i USA til sine kaniner, hun har ikke kunne finde en hjemmeside hvor de havde dem eller andre der har skrevet i denne tråd, men jeg fandt dem smiley

Så ville lige dele den herinde også.

http://www.ostrand.dk/shop/metro-ventilator-for-551p.html

Jeg ved godt jer der har både 20-30-40 osv. antal dyr måske ikke går ud og køber en til alle dyrene,

Men var bare til INFO

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold dyrene kølige SE HER
  • #1   26. jul 2014 Man skal passe på med sådan en blæser til dyrene, det kan de hurtigt blive syge af. Jeg vil ikke sætte sådan en ind til mine dyr.

• #2   27. jul 2014 Og sådan en på buret giver dem jo direkte nærmest "direkte på" - jeg ville hellere købe en ventilator og sørge for ventilation i selve rummet dyrene er, fremfor en sådan alt for direkte på... Træk giver jo risiko for syge dyr smiley

Var selv ude og køre med en del kaniner i går - og er så nervøs når jeg har vinduerne fuldt åbne i bilen mht træk.
    - Tilgengæld havde jeg taget nogle 1½ L sodavandsflasker og hældt vand i og frosset, så dyrene fik dem i burene... Dét hjælper dem og de kan gå væk fra den hvis de får det for koldt smiley

• #3   27. jul 2014 Jeg ville slet ikke bruge den.. Der findes andre måder man kan nedkøle dyrene på..

• #4   27. jul 2014 Som de andre skriver, er det faktisk en rigtig dårlig ide.
    Hvis du selv sidder et sted med den type blæser/ventilator og får luften på dig hele tiden, vil du med al sandsynlighed ende med at blive syg.

Jeg har f.eks. en kasket liggende et eller andet sted, der har en lille propel i skyggen, og solceller på toppen. Skide sjov dims, der køler virkelig godt, men den gør folk forkølede og øget risiko for bihulebetændelse, fordi den hele tiden står lige ned i hovedet på en.

Ud over det, alt efter dyr, ville jeg være bange for at de kom ind i den.
    Vores chinchillaer har det f.eks. med at stikke poterne ud af buret, og hive fat i det der er foran buret...

• #5   27. jul 2014 Her på matriklen har vi valgt en noget dyrere løsning, men vi er rigtig glade for den. I stalden med smådyr har min mand fået sat en varmepumpe op. Så marsvinene kan holde sig varme om vinteren.

En varmepumpe kan jo også bruges til air-condition og altså sænke temperaturen i hele stalden uden at dyrene direkte udsættes for blæs eller træk. Det bruger bruger vi så på de rigtigt varme dage.

• #6   27. jul 2014 Når den ligger på 31 gr. i stalden er det fint nok.
    Jeg har selv nogle og bruger dem i ekstrem varme. De blæser ikke så kraftigt på niveau 1, at de skader dyrene. Jeg har dog også brugt en stor menneskeventilator til at trække kølig luft ind i stalden.

• #7   27. jul 2014 Men Aase. Det er jo ikke kun varmen der er problemet. Det er også den høje luftfugtighed.
    Så men den der ventilator giver man dyrene konstant træk, og løser stadig ikke luftfugtighed problemet

• #8   28. jul 2014 oki ja det var Aase jeg havde set det ''bare inde på FB''

Kommentér på:
Hold dyrene kølige SE HER

Annonce