Solsikkefrø Solsikkefrø
Hej!
Jeg skal hente mine to nye dværghamstere i morgen.
Jeg har købt en pose gnaverfoder, hvor der bla. er solsikkefrø i. Men jeg har hørt at solsikkefrø feder, og derfor skal de ikke have for meget af det? Er det sandt?
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Køb noget der er lavet til de dyr du skal have
Og du har helt ret. Nødder, frø og kerner er rige på fedt. Det er den gode slags, men der skal ikke ret meget til, før små dyr får for meget og bliver fede.
I naturen kan de som regel kun finde sådan noget mad på en bestemt årstid, så der kan de bare æde, så længe tingene er der.
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Sådan en gang gnaverblanding er som Pia sagde ikke godt.
Også husk dværgehamstere ikke er flok dyr, så de skal have hver deres bur
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 11 Emner: 21 Svar: 177
Som tilføjelse vil jeg sige at især dværghamstere (Campbells og hybrider) har anlæg for diabetes, så her er sukkerholdigt foder , mange korn og snacks generelt ikke nogen god ide.
Sørg for godt foder , selvom det ser kedeligt ud kan altromin, Lux gnaverpiller eller Hamster Complete anbefales , og så sund protein holdig godbidder - en gang i mellem
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 11 Emner: 21 Svar: 177
Som tilføjelse vil jeg sige at især dværghamstere (Campbells og hybrider) har anlæg for diabetes, så her er sukkerholdigt foder , mange korn og snacks generelt ikke nogen god ide.
Sørg for godt foder , selvom det ser kedeligt ud kan altromin, Lux gnaverpiller eller Hamster Complete anbefales , og så sund protein holdig godbidder - en gang i mellem
Solsikkefrø