marsvin. svamp, behandling hvor længe? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg været igang med at behandle mutterne for svamp med imaverol vet. De har fået 3 gange og skal have 4. gang idag. Så efter idag skulle behandlingen jo faktisk være slut ifølge indlægsseddelen i pakken. Men det er altså ikke helt væk endnu? Altså to af ungerne havde fået skaldede pletter i hovedet og allerede efter første behandling begyndte der ligeså stille og vokse pels ud igen, men det er ikke helt vokset ud endnu, bør jeg så fortsætte med behandlingen lidt endnu eller er det normalt at alt pelsen ikke er vokset ud endnu?
Det er ikke meningen at jeg skal beholde alle ungerne, men hvornår er det sikkert at komme af med dem? Altså hvornår kan de ikke længere smitte andre marsvin med svamp? Ville være led ved at komme af med dem og så finde ud af at de nye ejere har fået smittet det/de marsvin de eventuelt har i forvejen. De har eller får jo da hvertfald mindst en som ungen kan smitte hvis det er..
Jeg er lidt på bar bund ang svamp, det er første gang jeg har prøvet at have svamp ved mine dyr..
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Mht. karantænetid, så er jeg faktisk usikker på hvad man siger dér, det kan jeg ikke huske mere åbenbart
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
I prinsippet smitter de ikke mere når de er behandlet. Men normalt beholder man dem til de både har fået pels igen og pletterne er væk.
Og det vil jeg også anbefale dig at gøre.
jul 2014
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 9
Du skal først gå til lægen inden du bruger det igen det gjorde vi hvertfald og efter 3 uger forsvandt hendes svamp og ungerne fik lov at få en behandeling for at være sikker på at de ikke havde fået det
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Det eneste jeg kan komme i tanke om er intrafugol ( eller hvad det nu hedder) som er til katte og som gives oralt.
Det er klart det er på recept så det skal fåes ved dyrlægen, hvor imaverol vet er i håndkøb og ganske billigt.
Imaverol vet virker nu ganske fint, men klart huden lige skal have tid til at falde til ro og hele igen.
jul 2014
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 9
marsvin. svamp, behandling hvor længe?