{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

Marsvin mangler pels?.. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er en pige på 11 år der har haft 2 marsvin i snart 4 måneder eller mere/mindre.. ;o, Ehm,.. Nu syns jeg at mickey er begyndt og tabe meget hår og især på maven?..+han har det på benet og lidt på vej op mod ryggen.. Og nu har han fået det på det andet ben?.. Jeg er ikke ligesådan en marsvin dims,, Så ved ikke så meget om marsvin kun hvordan man skal kæle dem og ordne deres bur og give dem mad og drikke :p, Men hjælp mig ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin mangler pels?..
  • #1   2. jul 2010 Det kunne meget vel lyde som sellnick, så du skal tage dem begge to en tur til dyrlægen smiley

• #2   2. jul 2010 Okay.. er det ikke en sygdom? ;i

• #3   2. jul 2010 jow,det er marsvine skab og den skal til dyrlæge hurtigt,da det skal behandles

• #4   2. jul 2010 Okay ;ii

• #5   2. jul 2010 Det er nok skab. Tag til dyrlægen!

• #6   2. jul 2010 Det er nok skab. Tag til dyrlægen!

• #7   2. jul 2010 synes også det lyder som sellnick.. håber du kommer afsted snart, så i kan få gjort noget ved det..

• #8   2. jul 2010 Ja som de andre siger, så lyder det som om dit marsvin har fået sellnick, også kaldet marsvine skab.

Det er ikke særlig svært at behandle, - den skal have en indsprøjtning, enten med nål eller også bare sprøjtet i munden, og det skal den ha' 2 gange med 2 uger i mellem.

Men, får den ikke behandling så vil den dø af det - det er IKKE noget som går væk af sig selv, og det vil ikke være spor behageligt for marsvinet.

Dens burkammerat bør også behandles!

• #10   2. jul 2010 Okay... Jeg tror vi tager til dyrlægen imorgen ;ii eller på mandag ved nemlig ikke hvorn¨r der er åben..

• #12   2. jul 2010 Okay.. ;ii

• #14   3. jul 2010 Ehm.. Det er fordi vi har ikke tid til mickey og gnaske mere ;ii
    Så vi skal af med dem-.- Men koster det ikke' penge og få behandlet dem?.. eller hvad det nu er? fordi så er det jo nemmere at få dem aflivet?.. ;ii

• #16   3. jul 2010 Nej det ville jeg ikke ;i, Men aligevelle vi ska nok se hvad vi ka gøre.. ;ii

• #17   3. jul 2010 Man anskaffer altså ikke bare dyr, og når de så bliver syge, så afliver man dem bare, fordi det er det nemmeste!!!
    Det lyder som sellnick, og i så fald er det ganske nemt at behandle. Du skal bare til dyrlægen og have ivomec og det skal så gives 2-3 gange med 10 dages mellemrum. Værre er det altså ikke.
    Og hvis ikke man vil ofre penge på at tage sine dyr til dyrlæge, så er man slet ikke egnet til at have nogen.

• #18   3. jul 2010 Nej nej rolig?.. Men vi har ikke tid til og have dem mere????.. Så ikke bliv så sur på mig for det?.. Altså?..

• #19   3. jul 2010 Jeg bor i Kalundborg.. Hvis I virkelig ikke vil have dem længere, vil jeg gerne hjælpe jer med at få dem til et internat der kan videreformidle dem - men I skal regne med at have dem færdigbehandlet inden, hvis internatet skal tage dem ind.
    Det er da synd at aflive dem for noget så harmløst...

• #20   3. jul 2010 Selvom I ikke har tid til at have dem mere, så var det jer selv der valgte at anskaffe dem til at starte med, og dermed også jeres ansvar at de kommer til dyrlæge, uanset at I bare vil af med dem bagefter.

• #21   3. jul 2010 Annbritt - Okay okay....

Line m - Okay jeg finder lige ud af noget ;p

• #22   3. jul 2010 Monika - ellers, kan du sende mig et nummer til en af dine forældre i en privatbesked, så kan jeg tage en snak med dem, hvis I synes.

• #23   3. jul 2010 Ehm.. Jo men du kan også snakke med mig?.. Fordi ehm. xD Min mor ved ikke så meget om marsvin som mig ;o

• #24   3. jul 2010 Så kan vi snakke om det og så? Kan jeg ringe senere.. xD? og i kan snakke om det..

• #25   3. jul 2010 Nej, men det er stadig din mor der er ansvarlig for dine marsvin, så mon ikke det er hende der skal træffe beslutninger hvis marsvinene skal overdrages til et internat.

Jeg har ikke tid til at ringe idag - hvad tid passer det bedst, imorgen?

• #26   3. jul 2010 Imorgen.. Der er jeg ikke sådan hjemme.. Men mandag?..Der tror jeg også vi tager til dyrlægen med dem..

Men min mor er sådan ligeglad ;p
    Men det må vi lige finde ud af line smiley

• #27   3. jul 2010 Det er også ligegyldigt om du er hjemme, det er din mor jeg gerne vil snakke med smiley
    Er nummeret hendes? Så ringer jeg til hende i morgen.

• #28   3. jul 2010 Nummeret er mit.. ;p Men sender hendes..

• #29   3. jul 2010 Tja, uanset hvad - så er det ulovligt at have et sygt dyr som trænger til dyrlæge, og så ikke få dyret afsted.

Jeg synes det er dybt uansvarligt at ha' et dyr, og så blot aflive det fordi du egentligt ikke gider det mere.
    - Jeg håber så sandelig ikke du har andre dyr, eller planer om at få det, før du er ansvarlig og moden nok til at have det ansvar det er at have dyr.
    Det samme gælder egentligt dine forældre.

Beklager, men jeg synes det er dybt usmageligt, at man hellere vil aflive et dyr end behandle det, fordi det koster penge at behandle - det skulle du så sandelig have tænkt på FØR du anskaffede dig et dyr!

• #31   3. jul 2010 Tilgengæld, hvis der ikke bliver gjort noget, så dør det helt af sig selv smiley

• #32   3. jul 2010 Rollo ting der: Ehm.. Som jeg har prøvet at forklare alle jer andre og har snakket med line om det! Så har vi stadig ikke tid til og ha dem mere.. Men har haft dem i 4 måneder eller mindre (eller omvendt) ja.. og det har vi ikke tid til dem mere.. og så betyder det jo ikke bare at vi ville lade dem dø eller få dem aflivet? Så lad vær og bliv sur på mig fordi jeg er mindre end jer?.. Altså jeg spørger bare videre og til marsvinet fordi jeg ikke ved noget om dem?..

Til jer andre: Okay ja det bliver nok ikke så kønt og kigge på men nu skal min mor snakke med line om det imorgen og så ja.. :ii Okay annbritt

• #34   4. jul 2010 Okay :ii

• #35   4. jul 2010 Det der med aflivning.. - Det var det her jeg mente..
    Kan ikke huske hvad jeg har skrevet og gider ikke til og læse det igennem xd Men her er det:

Så må vi se om de skal aflives eller hvad..

• #36   4. jul 2010 Jamen de skal ikke aflives, de skal bare behandles hos dyrlægen smiley

• #39   4. jul 2010 okay smiley

Og nej det skal de ikke..

• #40   4. jul 2010 smiley tror faktisk heller ikke dyrelægen vil gå med til at aflive marsvinene.. de vil gøre rigtig meget for at undgå at aflive.. så medmindre der er risiko for at dyret dør af det de laver eller kan dø kort efter vil de helst ikke aflive dem.. men jeg håber da de får et godt liv hos nogle gode ejere bagefter smiley

• #41   5. jul 2010 Hvis du ik har tid til dem skal du sælge dem og ik aflive dem !

• #42   5. jul 2010 Har I fået bestilt en tid til dyrlægen? Og har I overvejet om I overdrager dem til et internat?

• #43   5. jul 2010 Mini stalden: Helt enig, men hun kan jo ikke sælge nogle syge dyr? (; Det er jeg ikke engang sikker på er tilladt?

Monika: Se at få dem behandlet! For hver eneste dag der går bliver det kun værre! Indlæget har du skrvet i fredags. Nu er det mandag aften og for sent til at tage til dyrlæge. Imorgen er det tirsdag og så er der gået 5 dage fra da du meldte ud om dine dyr tabte pels. Og du skriver dit marsvin har tabt pels på maven, på benet og på vej op af ryggen. Kan forestille mig at alt det ikke skete i fredags. Marsvinet kan jo ikke bare fra det ene sekund til det andet ligepludselig have tabt så meget pels. Så hvornår begyndte dit marsvin helt præcis at tabe pelsen??

Uret tikker og du må se at få dine marsvin til dyrlæge. Vi herinde på GG kan sige du skal tage til dyrlæge hvilket vi næsten alle sammen har skrevet, men af den grund bliver marsvinet jo ikke rask!! (:

Kommentér på:
Marsvin mangler pels?..

Annonce