1.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

"Snacks" til degu "Snacks" til degu

Hej allesammen:)

Som der også står i overskriften, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i giver jeres degu at spise, udover dens normale foder?
Har læst at de ikke må få mad med for meget sukker, og er lidt i tvivl om hvad de så kan få at spise udover deres normale foder?;)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Snacks" til degu
  • #1   24. jun 2014 www.chinchillas2shop.co.uk

Du kan godt nok ikke købe hos dem, men de har sådan et lille ikon ud for deres ting, hvor der står om det kan bruges til deguer smiley Det kan været godt som fingerprej om hvad man kan købe her hjemme.

• #2   24. jun 2014 Okay, mange tak:) Kigger lige på det;)

• Ina
    Ina Tilmeldt:
    jul 2013

Gnavere: 1 Svar: 5
    #3   16. jul 2014 Jeg giver min Dini havregryn, hirsekolber, jordnødder og ind i mellem et tranebær eller måske endda en rosin.
    Ris og fuldkornspasta er også guf smiley

Man skal egentlig bare passe på med at overdrive og så læse deklarationen og undgå ting med sukker.
    Men f.eks. rosiner kan de godt tåle, så længe det kun er en enkelt en gang i mellem.

• #4   16. jul 2014 Forskellige tørrede (og friske) grøntsagsflager er godt. Og urter både tørrede og friske smiley
    Det er ikke kun sukker men også fedt man skal passe på med ved deguer - de ligner faktisk chinchillaer meget i deres ernæring.
    Jeg ville aldrig give vores deguer jordnødder eller rosiner grundet fedtindholdet - og slet ikke når der er meget andet man kan give smiley

• #5   16. jul 2014 Frugtsukker er jo ikke nær så skidt som det hvide sukker, men når man tørre frugt, laver man faktisk frugtsukkeret om til mindre sundt sukker, så hvis man ved at dyret har en lav tolerance grænse mht sukker, var det måske bedre at fravælge de tørrede sager smiley

LUX: Jeg går ud fra at du mener fedtindhold i nødder og sukker i rosiner?

• #6   20. jul 2014 Okay, mange tak smiley

• Ina
    Ina Tilmeldt:
    jul 2013

Gnavere: 1 Svar: 5
    #7   20. jul 2014 Så længe man passer på og tænker sig om, så er jeg ret sikker på det går smiley
    Desuden er jeg overbevist om, at deguer, til en vis grad, selv kan vurdere om det man byder dem er godt for dem.
    Alle nødder min Dini får bliver gravet ned, og så styrer han selv hvornår han vil spise dem. Men de fleste ligger der stadig når jeg gør rent ved ham.
    Rosiner/tranebær får han kun sjældent, da det er for risikabelt at lade ham styre det selv. I stedet får han så flager af rug, havre, byg osv. eller f.eks. ris.

Kommentér på:
"Snacks" til degu

Annonce