"Snacks" til degu "Snacks" til degu
Hej allesammen:)
Som der også står i overskriften, så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad i giver jeres degu at spise, udover dens normale foder?
Har læst at de ikke må få mad med for meget sukker, og er lidt i tvivl om hvad de så kan få at spise udover deres normale foder?;)
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Du kan godt nok ikke købe hos dem, men de har sådan et lille ikon ud for deres ting, hvor der står om det kan bruges til deguer
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Gnavere: 3 Emner: 5 Svar: 36
jul 2013
Gnavere: 1 Svar: 5
Ris og fuldkornspasta er også guf
Man skal egentlig bare passe på med at overdrive og så læse deklarationen og undgå ting med sukker.
Men f.eks. rosiner kan de godt tåle, så længe det kun er en enkelt en gang i mellem.
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Det er ikke kun sukker men også fedt man skal passe på med ved deguer - de ligner faktisk chinchillaer meget i deres ernæring.
Jeg ville aldrig give vores deguer jordnødder eller rosiner grundet fedtindholdet - og slet ikke når der er meget andet man kan give
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
LUX: Jeg går ud fra at du mener fedtindhold i nødder og sukker i rosiner?
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Gnavere: 3 Emner: 5 Svar: 36
jul 2013
Gnavere: 1 Svar: 5
Desuden er jeg overbevist om, at deguer, til en vis grad, selv kan vurdere om det man byder dem er godt for dem.
Alle nødder min Dini får bliver gravet ned, og så styrer han selv hvornår han vil spise dem. Men de fleste ligger der stadig når jeg gør rent ved ham.
Rosiner/tranebær får han kun sjældent, da det er for risikabelt at lade ham styre det selv. I stedet får han så flager af rug, havre, byg osv. eller f.eks. ris.
"Snacks" til degu