2.664 visninger
|
Oprettet:
Kanin skal tage på {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Jeg har en dejlig fransk vædder dreng på snart 7 måneder, og han mangler lidt sul på sidebenene. Han er for lille ift. hvad han burde veje, og kan tydeligt mærke hans hofter og kan mærke hans ribben. Han bliver fodret med Versele Laga Cuni Fit, men skifter over til et andet foder, lidt før der er spist op. Ved ikke hvilket endnu. Han får selvfølgelig hø ad libitum og en masse grønt. Derudover får han et par gange om ugen tørrede persillestilke.
Mit spørgsmål er så: Har i nogle gode ideer til, hvordan han kan tage på i vægt??
Venlig hilsen
Dino og Katja
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Men han er stadig en lille fin dreng!
apr 2010
Følger: 121 Følgere: 120 Gnavere: 1 Svar: 252
Jeg gier ham frugt, grønt, hø ad libitum, tørrede bananskiver (købt hos lux-shoppen), og så får han Rabbit Royale morgen og aften (han sorterer pillerne fra og spiser resten).. Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, han tager bare ikke på!
Han er tjekket i alle ender hos dyrlægen og de kan intet se der skal være galt med ham. Han er meget aktiv, så dyrlægen mente at hans aktivitetsniveau kan være skyld i det... Men det er gåde - jeg er glad for at jeg ikke er den eneste med et sådan dilemma
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 169
Ihh de er altså skøre de dyr!
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
apr 2010
Han har været til dyrlæge et par gange pga. kastration, men han viste sig at være kryptochid, og dyrlægen kunne ikke finde den anden kugle første gang, så han måtte blive opereret en gang mere efter et par uger. Derudover har han revet sig på et søm, som vi også har været til dyrlægen med..
Jørgen, må jeg sende et billede af hans sår her på emnet, som du måske lige vil kigge på, og bare sige din mening udfra billedet? Det er nemlig begyndt at blive blåt rundtom, men min dyrlæge siger, at ud fra deres overbevisning er det "bare" et blåt mærke rundt om såret, men synes bare det er underligt, fordi det er blevet mørkere..
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Hvis området rundt om såret ikke er hævet, er der næppe grund til bekymring.
apr 2010
Kanin skal tage på