Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seletræne hvordan (kanin)
  • #1   13. jun 2014 Først og fremmest skal kaninen vennes til selen uden snor på - dette gøres i løbegård. Når den er helt tryg ved selen og opfører sig ens både med og uden (ikke skifter adfærd i selen, så kan man begynde med snor.
    Jeg ville nok lære kaninen at det ikke skal gå i panik ved træk i selen som det første, da jeg har set dette ske flere gange og det er ikke en sjov oplevelse! Stille og roligt lave små bevægelser med snoren så kaninen finder ud af at den ikke dør fordi selen bevæger sig. Derefter kan man begynde at træne styring smiley

Det var i hvert fald sådan jeg ville gøre det smiley

• #2   13. jun 2014 Du kan sagtens vænne kaninen til selen med snor, det er der nu altså ingen regler om smiley
    Vores bliver som regel vænnet til selen med snor på ude i haven, hvor de bare får lov til at gå rundt som det passer dem smiley

Men det skal nu ikke gøres hver dag, hvor har du det fra?

• #3   13. jun 2014 Iris
    Kan da godt forstå hvis nogle kaniner går i panik, hvis man trækker i den. For man trækker altså ikke i en kanin, og det har jeg nu heller ikke set.

• #4   13. jun 2014 Selvfølgelig skal man ikke trække i kaninen, men jeg har oplevet en kanin som var forholdsvis ny i selen. Den hoppede lige en anden vej end ejer havde regnet med, og dette gav jo et lille nyk i selen. Kaninen gik i panik, og det var ikke særlig rart at se på. Heldigvis blev den hurtigt beroliget, men den er aldrig blevet glad for selen.
    Derfor mener jeg det er klogt hvis du også lærer kaninen at selen godt må rykke sig smiley

Jeg venner kaninen til sele uden snor fordi jeg har bedst erfaringer med dette, og man også undgår en lignende situation som overfor, eller i hvert fald er bedre forberedt på det smiley

Kommentér på:
Seletræne hvordan (kanin)

Annonce