2.037 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
4 Svar
Seletræne hvordan (kanin) Seletræne hvordan (kanin)
Hej GG min kanin skal nu til at blive sele trænet, han var første gang i sele igår hvor han løb glad rundt i haven og selvfølgelig i snor. Jeg ved at jeg jo så skal have ham i sele hver dag men hvordan ved jeg at han er helt sele trænet.
0 synes godt om
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 207
Jeg ville nok lære kaninen at det ikke skal gå i panik ved træk i selen som det første, da jeg har set dette ske flere gange og det er ikke en sjov oplevelse! Stille og roligt lave små bevægelser med snoren så kaninen finder ud af at den ikke dør fordi selen bevæger sig. Derefter kan man begynde at træne styring
Det var i hvert fald sådan jeg ville gøre det
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Vores bliver som regel vænnet til selen med snor på ude i haven, hvor de bare får lov til at gå rundt som det passer dem
Men det skal nu ikke gøres hver dag, hvor har du det fra?
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Kan da godt forstå hvis nogle kaniner går i panik, hvis man trækker i den. For man trækker altså ikke i en kanin, og det har jeg nu heller ikke set.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 207
Derfor mener jeg det er klogt hvis du også lærer kaninen at selen godt må rykke sig
Jeg venner kaninen til sele uden snor fordi jeg har bedst erfaringer med dette, og man også undgår en lignende situation som overfor, eller i hvert fald er bedre forberedt på det
Seletræne hvordan (kanin)