Hold af kanin. {{forumTopicSubject}}
Jeg trode at kaniner var flokdyr, men der tog jeg åbenbart fejl.
Jeg spurgte på en anonce på den blå avis om hvorfor de ikke ville have at kaninerne de solgte ikke måtte gå sammen med nogel, hvilket undrede mig. Jeg fik et meget ubehøvelet svar tilbage om at jeg kunne tage og læse om kaninens natur. Ikke lige et sted man har lyst til at købe sin kanin. Men nok om den idiot.
Hvad er jeres erfaring. Ved godt at hanner kan begynde at slås så det er ikke så smart. Men har da set en del have kaniner gående sammen uden problemer og har da også selv haft kaniner før, hvor de gik sammen. Dog hunner. Syntes da det er syndt at de ikke kan/må have en kammerat. De skal selvfølig kunne sammen.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Kaniner er kolonidyr
Dvs de bor i små "huse" tæt på hinanden, men ikke sammen som en flok ville gøre
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 75 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 793
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Jeg er selv af den overbevisning, at kaniner bør holdes solitært, men jeg ved at andre har andre erfaringer, jeg har også selv set velfungerende kaniner gå sammen, og jeg kan også læse fra veletablerede steder, bl.a. dyrenes beskyttelse, at man anbefaler, at holde flere sammen. Min pointe er, at man ikke skal tale nedladende og tro, at man ligger inde med de vises sten, når der faktisk er fagfolk der siger begge dele, så kan man bare forklare pænt, hvorfor man selv hælder til den ene løsning og så lade folk selv træffe deres beslutning (og som avler kan man vælge ikke at sælge til dem der ikke vil gøre som man ønsker!). Dyrenes beskyttelse mener følgende: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/pasningsvejledninger/pattedyr/kanin
Jeg sælger ikke kaniner til folk der vil holde dem sammen (uden neutralisering), men man kan godt svare pænt og anerkende at andre mener noget andet!
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Ofte ringer mine købere, fordi de har fået mit nummer fra folk der tidligere har købt dyr her, men hvis de henvender sig via. Mail så er jeg altid meget intresseret i at forklare ordenligt.
Jeg er sikker på du får en masse brugbare svar, men ønsker du at vide mere omkring mine dyr eller min måde at sælge og- eller holde kaniner, så er du hjerteligt velkommen til at skrive.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
jul 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 8
Men selvfølig hvis de slås skal de ikke gå sammen. Men nogel kan åbenbart godt.
Og jeg kan huske fra da jeg var barn. Min mormor boede i Helsingborg hvor der var vilde kaniner og der boede mange samme sted. Så derfor trode jeg faktisk at de levede i flokke.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Hold af kanin.