{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.555 visninger | Oprettet:

Mor afviser kanin unge :/ {{forumTopicSubject}}

Ja fandt en af mine unger i et hjørne, den humper lidt på den ene fod og moren vil ikke vide af den smiley Hvad kan jeg gøre? Den er 3 uger og stor og i pæn stand. Kan der gøres noget? Vil moren med tiden slå den ihjel for lige nu gider hun den ikke kun de andre.. Skal jeg få den aflivet? Eller er der mulighed for medicin også selv flaske den op?

Hjælp smiley !

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mor afviser kanin unge :/
  • #1   5. jun 2014 den har nået en alder hvor det ikke er mælken der er så vigtig men at den lærere at være en kanin, jeg ville først og fremmest få tjekket den fod for er benet brækket så er der kun en vej,
    hvilken adfærd har moderen over for ungen? går hun bananas på den eller er hun "ligeglad" med den?

• #3   5. jun 2014 ´Sara Killingemælk til 20,-? tror du ikke det er det man kalder kattemælk fra whiskas og som absolut INTET har med rigtig mælk at gøre?

• #5   5. jun 2014 hvis det er fra whiskas og det er pt dete eneste "mælke" product jeg kan komme på som man kan købe i brugsen, og absolut ikke noget jeg vil anbefale til nogen som helst, hellere killinge pulver mælk fra Royal Canin eller på dåse fra KMR
    eller Kaffemælk, evt blandet med overstående

• #6   5. jun 2014 Jeg havde 2 kaninunger for nogle måneder siden. Deres mor døde fra dem, da de var 3 uger. De var netop kravlet ud af reden. De klarede sig fint.Jeg sørgede for at de havde nem adgang til foder og vand. Dvs vand fra skål og ikke kun flaske.

Jeg overvejede om mine skulle aflives, men det gik altså fint. Så hvis din kaninmor kanøfler sin unge, så ville jeg også tage den fra og se om ikke den klarer sig fint alligevel.

• #7   6. jun 2014 den eneste tanke man bør have i hovedet når man tager ungerne fra for tidligt er at de ikke får det boost fra deres mors mælk som gør dem mere modstandsdygtige for div tarm sygdomme

• #8   8. jun 2014 Tusinde tak for svar! smiley Hun blev tjekket ved lægen og benet var ikke brækket, men hun skulle have ro og hvile. SÅ jeg har taget hende fra moren i frygt for at moren evt dræber hende(det har hun gjort før) Så nu bor lille Mis som hun er blevet døbt inde i huset med os andre og render på lige fod rundt med hund og katte. Hun får kanin piller og vand, og 1-2 gange dagligt får hun også modermælks erstatning for lige at give hende det ekstra smiley

På billedet render hun rundt i sengen :- Jeg ved godt at nu da hun er blevet taget fra moren nok kommer til at mange noget i hendes "læresom kanin" Men vi har besluttet at hun skal have lov at bo inde med os og leve et lidt anderledes men lige så dejligt kanin liv smiley

profilbillede
Kommentér på:
Mor afviser kanin unge :/

Annonce