1.665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kan min chinchilla blive mere tam? Kan min chinchilla blive mere tam?

Hej smiley
Jeg har mig en chinchilla på de 5 måneder, og han er lige begyndt at blive kønsmoden.

Nogen gange når han sidder i sit bur, kan jeg stikke fingeren ind og nusse ham på kinden, så lukker han sine øjne og læner hovedet til siden og nyder det RIGTIG godt smiley

Når han er ude og løbe sin daglige tur på mit værelse, så kan jeg nogen gange også få lov til at ae ham lidt på ryggen og hovedet, men for det meste er han meget mere interesseret i at hoppe og løbe.

Mit spørgsmål er, om jeg kan gøre ham mere tam?
Jeg er godt klar over at han er "teenager" og han nok bliver mere tam med tiden, men er jeg på rette vej med hans tam-hed?

Jeg plejer at have ham ude efter vi har spist aftensmad, og hvis jeg f.eks. har været lidt langsom og måske vil skifte hans mad, inden han får lov at hoppe ud, bliver han helt vild og hopper op på mine arme for at komme ud. Jeg har læst at dette kan betyde at han ikke kan lide sit bur! smiley Men han gør det kun om aftenen når han burde være ude af buret, om morgenen og eftermiddagen kan jeg sagtens have hænderne inde ved ham, uden at han prøver at slippe ud.

Jeg håber jeg kan få nogen svar, og at jeg ikke vrøvlede for meget smiley
Tak på forhånd!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan min chinchilla blive mere tam?
  • #1   4. jun 2014 Det er ikke fordi han ikke kan lide sit bur. Det er fordi han er inde i en rutine, præcis som du sikkert også bliver sulten på et bestemt tidspunkt, fordi du er vant til at i spiser der. Så kribler det i hele kroppen på din chinchilla, fordi han er vant til at nu kommer han ud.
    Men jeg ved ikke helt hvad du mener med om han bliver mere tam? Det lyder som om du har en meget tam chinchilla.

• #2   5. jun 2014 Okay mange tak! smiley
    Jeg har jo nemlig hørt om så mange chinchillaer som man kan ligge og putte med, og det er vel lidt en drøm hehe smiley

Men det er godt at vide at han ikke er unormal og at det ikke kun er mig der mener han er tam smiley

• #3   5. jun 2014 Det er problemet. Det er en illusion.
    Jeg har haft chinchillaer siden '97, og har haft 1 (!!!) jeg kunne gøre det dér med.
    Men nu er din jo også meget ung, så det kan jo være det bliver en mulighed senere hen.

Men det kan ikke understreges nok, chinchillaer er ikke kæledyr, forstået på den måde, at det er de færreste af dem der synes det er sjov at sidde og putte. Det ligger meget langt fra deres naturlige adfærd bare at putte løs. De vil ud og undersøge, hoppe rundt på ting, og have fart på.
    Efter min mening er det synd at man prøver at lave dem til de her små nusse dyr, for der findes så mange andre dyr, hvis man vil have noget man kan sidde og nusse med.

• #4   6. jun 2014 Jeg kan godt forstå hvad du mener! Og det er også rigtigt

Jeg vil skal heller ikke tvinge ham til noget han ikke ville have lyst til, men hvis han kom og tiggede om kram og kys ville jeg ikke sige nej smiley

• #5   6. jun 2014 Han kommer aldrig og tigger om kram og kys. Det er følelser du pådutter ham smiley

De fleste chinchillaer jeg har haft med at gøre, har været glade for at blive sat på en skulder. Så kan man holde løst fast i haleroden, bare så de ikke spontant hopper væk, og gå rundt med dem. Det synes jeg er super hyggeligt smiley
    Jeg tror det for chinchillaen virker som en udkigspost. Så det er win/win smiley

• #6   6. jun 2014 Når jeg prøver svagt at tage fat i hans hale, bliver han meget bange og gemmer sig under min seng, så det er jeg stoppet helt med at gøre og lader ham faktisk bare gøre hvad han har lyst til, om det så er at sidde på min skulder eller hoppe rundt i min seng smiley

Kommentér på:
Kan min chinchilla blive mere tam?

Annonce