1.087 visninger
|
Oprettet:
Marsvin bo ude nu? {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 marsvin, og da de lugter rigtig meget selvom der bliver strøget med ren strøgelse hver tredje dag. Derfor tænkte jeg at det var muligt at flytte dem ud i vores nye skur.
Skuret er ikke isoleret, men de vil få halm i bunden af buret og få et tæppe over. Er det forsvarligt eller skal jeg holde lugten ud og lade de blive inde?
Jeg har også det problem at de er begyndt at spise vildt mange piller, selvom de får grønt og græs hver dag. De plejer at spise 1 kilo på en måned, nu spiser de 1 kilo på 2 uger
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Angående fodret så er det jo bare sådan det er.
Får de hø? Du nævner ikke hø, de skal have fri adgang til hø. Er høet rigtig godt så spiser de mindre tørfoder.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
Tror jeg vil give dem et ordentligt lag halm i bunden også et ekstra hus, også tjekke til dem set i aften og tidligt imorgen for at se hvordan de har det
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
dog ikke fase dem
altid hø og grønt
nov 2011
De er blevet flyttet og tager det så flot de begyndte at snakke da vi bar dem ud og da de opdagede de havde fået græs og halm "popcornede" de lidt
jul 2010
Derudover så kan jeg ikke se hvorfor man skulle tage tør foderet fra dem bare for at spare penge.
nov 2011
Jeg vil mene det bliver varmt for dem i dag, så skal jeg lade døren stå åben eller?
maj 2013
Ingen.
Ihvertfald ikke mig -.-
jul 2010
Jeg kan ikke se hvorfor det er et problem bare fordi de spiser mere hvis ikke det handler om det koster penge.
Og rådet om at de slet ikke behøver tørfoderet er sikkert givet i en god mening, men måske lidt malplaceret. Ment på den måde at hvis man endelig ville fjerne tørfoderet så gør man det ikke bare lige vupti.
F.eks er marsvin vane dyr, dyrene lære hurtigt på kl. et eller andet så plejer der at komme grønt eller tørfoder eller lign. og den vane har de meget længe. Ligesom der faktisk findes forbavsende mange marsvin som ikke trives uden tørfoder. Flere af dem som i en overgang mente tørfoder var noget fanden havde skabt måtte erkende at dyrene gik og tabte sig når de manglede deres tørfoder.
Men vi er enige om at tørfoder ikke skal være det primære det skal høet og derefter grøntet. Så de bør aldrig have madskålen fyldt hele tiden. Så længe de har hø til rådighed i buret så behøver de ikke en fyldt tørfoder skål.
maj 2013
Ikke nu?
Og man kan da sagtens fjerne tørfoderet hvis de bliver fede.
enige om det skal ske roligt og stille men bare fordi de har fået det nu skal de ikke have samme mængde resten af liveT?
jul 2010
Men i hvertfald så mener jeg ikke man bare fjerner tørfoder fra den ene dag til anden. Og marsvinene er der ikke nævnt noget om bliver fede i indlæget.
Så i bund og grund synes jeg bare du burde rådgive helt i stedet for at komme med halve råd.
Men som sagt tror bare du gerne vil være uenig med mig, og det må du da også selvom.
Jeg håber bare trådstarten bruger sin sunde fornuft så.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Hvis man endelig vil gøre det, bør det, i hvert fald i min verden, ligesom alt andet ske gradvist - men jeg forstår ikke årsagen?
nov 2011
Jeg vil lige give en opdate, med dem de havde det super godt kl. 4 i nat, og stak hovedet ud af deres huse da jeg sagde hej til dem de fik derefter mere halm og en gulerod mere og nu her når jeg får lukket computeren vil jeg smutte ud med et par gulerødder mere, samt en skål piller(hamsterskål der fyldes). De har altid adgang til hø, da eg ved det er deres primære foder
maj 2013
- Dorte J : Det lyde rigtigt godt!
jul 2010
maj 2013
Marsvin bo ude nu?