{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.079 visninger | Oprettet:

Kaniner og planter {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Jeg er ret ny på området med at have kanin.
Jeg har katteopdræt, og der er min store passion, men elsker simpelthen også samværet med en kanin.

Jeg har en lækker dværgvædder ved navn: Captain Jack Sparrow.
Navngivet af en lille dreng.

Nu til spørgsmålet.

Vi er ved at bygge en løbegård inkl. hus til mine hankatte, hvor Jack vil skulle flytte ud, så han ikke står i et bur med et lille areal.
Han vil derfor skulle dele ca 24m2 med 3 hankatte. Hvoraf de 12m2 er udendørs. Her kommer mit problem så...

Løbegården skal indrettes med forskellige planter, og evt et par træer.
Er der nogle der er specielt giftige for kaniner? Og kom endelig også gerne med nogle forslag til hvilke Jack vil synes er gode.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaniner og planter
  • #1   22. maj 2014 Jeg ville ikke ture lade en kanin gå med tre katte.

• #2   22. maj 2014 Sacha
    Hvorfor dog ikke det? Jack og Katte er opvokset sammen, så det ser jeg absolut intet problem i. Derudover ved jeg der er rigtig mange der har katte og kaniner sammen.

• #3   22. maj 2014 Ganske simpelt. Kaniner er byttedyr, katte er rovdyr.

Nok er de vokset op sammen. Men det betyder stadig ikke, at de ikke har instinkter som sidder dybt i dem.
    Jeg har så slet ikke hørt om nogen, som har kaniner og katte sammen.

• #4   22. maj 2014 Vil tro det er noget andet når de bor sammen på den måde. Jeg ville heller ikke turde - en dag kommer du måske ud og finder din kanin flået op fordi de blev sultende / fristet eller lignende. Det er lidt lige som dem der tæmmer tigere og løver - en dag går det galt. smiley

• #5   22. maj 2014 Jeg ville sagtens turde..

Her går kaniner og katte fint sammen i harmoni og de kan endda putte sammen smiley

• #6   22. maj 2014 De kan også godt have det fint sammen. Men går de sammen hele tiden ville jeg ikke have nerver til det. Som sagt, kaniner er byttedyr og katte er rovdyr. Der sidder instinkter så dybt i dyret at man aldrig ved hvornår det siger klik.

• #7   22. maj 2014 Altså rolig nu alle sammen.

Hvis der er nogen jeg skal være bekymret for er det sku kattene som får slag.
    Og jeg vil mene at jeg kender mine katte og kanin bedre end Jer, så lad mig bedømme om de kan gå sammen.

Spørgsmålet er om der er nogle planter der er gifte for kaniner, som jeg skal være opmærksom på inden jeg investere i dem

• #8   22. maj 2014 Vi er helt rolige, vi er bare bekymrede for din kanin.

Og ja selvfølgelig kender du dine dyr, men der er stadig instinkter man skal tage højde for.

• #9   22. maj 2014 Sacha

Jeg kender altså rigtig mange opdrættere af katte, der har kaniner og katte til at gå sammen uden problemer...

Så jeg tænker - at man skal passe på med at male en vis person på væggen..

• #10   22. maj 2014 Vi har jo så bare forskellige erfaringer. Jeg kender ingen, som har kanin og kat sammen. Ikke på den måde, som TS vil have dem sammen.

Igen, jeg ville ikke turde, på grund af instinkter og frygt for at en kanin lige pludselig lå i en blodpøl. Det er ligesom kaniner sammen med andre kaniner, de skal ikke bo sammen.

• #11   22. maj 2014
    Billedet er fra mit tidligere sted... Er desværre flyttet, og derfor skal der laves ny gård. Og tænkte jeg vil gøre det bedst ved at undersøge hvilke planter der var gifte for henholdsvis kattene og kaninen. Ingen af dem skal jo forgiftes.

Som venner vi dele (græsset)

profilbillede
  • #12   22. maj 2014 Jeg har ikke sagt de ikke kan hygge sig sammen uden for buret, for det ved jeg de kan. Jeg har bare mine tvivl og frygt hvis de skal bo sammen 24/7

• #13   22. maj 2014 Sacha, de boede sammen 24/7 før.
    Men kæresten min vil ikke have ham i lejligheden, så derfor løbegård med eget hus, sammen med mine hankatte.

• #14   22. maj 2014 Jeg tænker bare der er stor forskel på at de går sammen frit i en lejlighed / på en terrasse (hvor I er stort set hele tiden) frem for i en indhegning smiley

• #15   22. maj 2014 Du elsker mælkebøtter, og æblegrene. Hav altid frugttræer med i tankerne! Det et sundt for tænderne, og de fleste elsker det.

• #16   22. maj 2014 Foxy
    Jeg ser altså ikke nogen forskel. Og han gik somsagt frit med mine katte ind og ud af kattelem, ligesom han vil komme til nu.
    Og nej, jeg er altså heller ikke hjemme 24/7-365.
    Men det er også underordnet.
    Sker der noget med ham, skal I være velkommen til at sige: Hvad sagde vi.

Bjørk - tak smiley må se om jeg kan finde et lækkert frugttræ eller to, som kan komme derud smiley

• #17   22. maj 2014 Håber for dig, at det ikke går galt i hvert fald.

Kaniner må ikke få stenfrugtgrene, da der er blåsyre i. Æble- og pæregrene er rigtig godt for dem.

• #18   23. maj 2014 Desværre har jeg gennem årene set, at katte har dræbt kaniner - oftest unger op til 1,5 kg.
    Det kan gå godt i 999 situationer ud af 1000, men tilfælde nr. 1000 er ikke behagelig at opleve.

• #19   16. jun 2014 I får lige et billede

De er fuldstændig ligeglade med hinanden, lige pånær når de leger fangeleg smiley Det er sjovt at se en kanin lege med katte... Specielt når det er katten der flygter fra kaninen smiley

profilbillede
  • #20   16. jun 2014 Store kaniner gider de fleste katte ikke..

Ang. planter, så mener jeg de kan tåle de samme planter som katte kan

• #21   20. jun 2014 Bare for at give Henriette ret i at kaniner og katte fungere fint sammen, har jeg valgt at vedhæfte efter billede af min franske vædder Otzara, sammen med vores katte - begge arter er kolonidyr - og da vi serverede aftensmad for kattene, kom hun glad hoppende hen til madskålene, blot for at skuffet at finde ud af - at der var kattemad i dem.

Så vi hentede hendes ene madskål og stor var glæden, da hun kunne spise sammen med resten af "kolonien" - selvom de ikke hopper, eller har lange ører... smiley

profilbillede
  • #22   20. jun 2014 Katte er ikke koloni dyr..

Kommentér på:
Kaniner og planter

Annonce