886 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kanin og foder. Kanin og foder.

Hej GG, og alle kanin mennesker! :-).
-Jeg er den heldige ejer, af en kanin fra sommeren 2012.
jeg er blevet nysgerrig efter, hvordan i mener man foder sin kanin bedst muligt, altså hvilket foder bruger i evt. hvor køber i det henne?
hvad giver i ellers jeres kaniner på en dag, og hvor meget smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin og foder.
  • #1   11. maj 2014 jeg giver min kanin piller de dage hun ikke får grønt, altså de dage det har regnet så mælkebøtter og græs er vådt. Og ellers får hun mælkebøtter og græs, men ingen piller smiley Om vinteren får hun broccoli, kål, lidt frugt, lidt salat og ellers en masse hø at spise. Min kanin har selvfølgelig altid adgang til hø, dog spiser hun ikke ret meget af det, da hun får masser af mælkebøtter og halm(der er enkelte høstrå i)

Jeg køber piller fra lux-shoppen, og er godt tilfreds med det. Jeg køber dem der hedder urte piller, som jeg giver 15-30 kr. for pr. kilo, da jeg ikke har plads til 15 kilo kanin piller smiley

• #2   11. maj 2014 Dorte J: Du må undskylde hvis jeg spørger dumt.
    hvorfor får hun ikke mælkebøtter, når det har regnet.
    er der en bestemt grund til, at hun ikke får frugt og grønt, i sommerperioden.
    min pige vil desværre bare ikke spise de der piller ): det er derfor jeg søger lidt,
    hvordan man ellers kan fodre sin pige sundt :-).

• #4   11. maj 2014 Jeg giver mine nogle skefulde piller og noglegange med til æble og havregryn i og så får de massere mælkebøtter og hø.

• #5   11. maj 2014 Må de gerne få havregryn?
    hun vil bare ikke spise de der piller ): hun suterere dem bare fra.

• #6   11. maj 2014 En lille smule det hjælper på maven;D

• #7   11. maj 2014 Sorterer dem fra hvordan? Er det RENT pillefoder, altså ikke en gnaverblanding?

Kan ikke se der skulle være noget galt med græs og mælkebøtter bare fordi det er vådt. Grønt er også helt fint at give hele året rundt og havregryn elsker min kanin, det er også rigtig godt for hendes mave smiley

Vi bruger kaninpiller fra maxizoo, af mærket Verse Laga.. Cuni fit mener jeg de hedder. Det er ca 65 kr for 5 kg mener jeg

• #8   11. maj 2014 Har hørt og noget mad der her noget med vita som kaniner ikke kan sutere i

• #9   11. maj 2014 Lavede hurtigt et eksempel

• #10   11. maj 2014 Min kanin får ikke mælkebøtter når det har regnet af den grund at så er det vådt, og jeg giver ikke vådt grønt smiley
    Min kanin får skam grønt om sommeren, bare ikke så store mængder da hun får mælkebøtter smiley Om sommeren får hun ikke frugt, da det indeholder meget sukker, og er det varmt får hun ikke brugt den energi frugten giver hende smiley derimod om vinteren får hun frugt, fordi der får energien hende til at holde varmen, samt at banan jo feder en del, så for at sørge for hun har noget fedt at holde sig varm af får hun lidt banan om vinteren også smiley
    Gnaverblaninger er foder som ingen dyr burde få tilbudt. Får hun rene kaninpiller kan hun ikke sortere smiley Mn kanin gad heller ikke spise dem til at starte med, men i starten havde hun dem til at stå hele tiden, hvorefter jeg så trappede ned, for at hun fandt ud af at hun altså ikke får slik mere.

• #11   11. maj 2014 Dorte j: Hun fik rene piller, det stod der i over en måned, hun rør det ikke!
    det er derfor jeg spørger ind til foder. er det kun piller der er sundt, kan man
    slet ikke få nogen "blandinger" som ikke er "usundt" eller burde jeg bare holde
    mig til, at fodre hende med grønt og frugt så? smiley

• #12   11. maj 2014 Jo du kan godt fodre hende med rabbit royale, men piller er det foretrukne.
    hvilke piller prøvede du, og hvad havde hun ellers til at stå?

• #13   11. maj 2014 Her i stalden ser menuen nogenlunde således ud:
    Daglig kost til dværgvæddere på knap 2 kg.
    Vinter :
    30g (1/2 dl) Møllerens kaninguf piller, gulerødder, roer, rødbeder, jordskokker, små skiver majskolbe, æble, div. grene, små stykker tørret brød, grøntkål og fodermarvkål.
    Sommer :
    15 g piller (kun hver 3.-4. dag) alt godt fra naturen og urtehaven, mindst 6 forskellige ting om dagen og ca. 15-20 forskellige ting om ugen.
    Self. frisk vand, tørt halm og godt hø hele året.

Prøv iøvrigt denne hjemmeside: http://bricksite.com/novlingkaniner/fodring

Kommentér på:
Kanin og foder.

Annonce