skuffelse! Ovator/mufima {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Da zooplus desværre ikke sælger tima mega c mere blev jeg nød til at finde et andet godt produkt. Jeg bliver anbefalet cavia kroell og ovater/mufima, jeg vælger så at prøve Ovator og bestiller det fra luxshoppen.dk tænkte bland andet også det var fedt du kunne holde sig i et år, da jeg kun har to marsvin er det lidt svært at trømme 15kg på et halvt år (normal holdbarhed). Da jeg får det hjem får jeg det i to kasser uden nogle makater på ikke engang en mindst holdbarheddato, men jeg stoler på det er et godt mærke, jeg giver mine marsvin det og det kan egentlig godt lig det, men nu ca 4 måneder siden lugter maden, og mine marsvin er totalt sløve, normalt hopper de rundt og er glade men nu sover de hele dagen, jeg har tjekket op på at der ikke er noget galt med dem, af hvad jeg skal kan se (ved godt jeg ikke er dyrlæge, men de har ingen tegn på sygdom) og nogle gange sover de så dybt at jeg tror de er døde fordi de er helt slattende, når de får grønt har jeg aldrig set dem guffe det så hurtigt i sig som de gør nu og de sortere mega meget i maden selvom det er i pille form. Mine marsvins adfærd og lugten på maden virker det som om det er forgammelt og at mine marsvin nu er i vitamin mangel, og jeg har ingen chance for at vide om det virkeligt er for gammelt.
Men jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at bestille det derinde fra mere, hvor kan jeg ellers få cavia kroell, ovater eller tima mega c?
Hvor meget c vitamin må jeg minimum være i deres mad? så jeg kan lede efter andre produkter?
Håber i vil hjælpe mig :(!
feb 2014
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 38
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
For det første skal der ikke ret meget grønt til pr. dag før dyrene faktisk er dækket ind med c vitamin.Så hvis du giver grønt så bør de være dækket ind med c vitamin via grønt.
Så jeg har svært ved at se hvorfor det skulle være c vitamin mangel.
Dernæst så nævner du intet om hvordan du har opbevaret foderet siden du fik det. Så for os der læser kan det lige så godt være dig der har opbevaret det forkert og det derfor er blevet dårligt.
Men alt i alt ud fra det du beskriver så synes jeg det var bedst du tog dyrene til dyrlægen og fik den tjekket inden du begynder at hænge lux shoppen ud for at sælge dårlige foder eller lign. uden du egentligt ved de har nogen form for skyld over dine dyrs adfærd.
apr 2012
Følger: 8 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
feb 2014
og jeg er enige men Sortfod :0)
apr 2012
De skal også til dyrlægen og jeg siger jo heller ikke disideret det ER for gammelt men blot det jeg tror? som jeg skrev jeg har ingen mulighed for at vide det.
feb 2014
og hvorfor køber du så meget af gangen når du kun har to marsvin ? :0)
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Altså hvad nytter det at du rykker lidt af gangen over i ordentligt opbevaring, hvis resten ligger og fedter rundt i en papkasse. Pap suger fugt, fugt = muggent foder.
Og ja, du kunne starte med at kontakte lux-shoppen før du drager forhastede konklusioner.
jul 2010
Eller at dyrene i det hele taget fejler noget.
Som jeg skrev så umiddelbart så vil jeg ikke mene c vitamin mangel hvis du giver grønt.
Foder skal opbevares mørkt og tørt især hvis det skal holde sig længe. Hvis man vil opbevare det helt godt så er det bedst at hælde det i en tynde eller lign. Og en papkasse er ikke et godt sted.
Derudover er Lux shoppen ikke kendt for ikke at pakke varene godt nok ind, men postdanmark er til gengæld kendt for at smadre pakkerne
Men altså i sidste ende jeg synes bare du skulle have fået dyrene tjekket først, og så derefter have skrevet emnet hvis der var sikkerhed for det var foderet skyld.
Eller afhold dig fra at lave et emne når der kan være så meget andet der er skyld i det.
apr 2012
Og grunden til jeg købte så meget var fordi at det kun kunne betale sig med porto og idet det kunne holde sig i et år vidste jeg at mine marsvin ville kunne nå at spise det.
feb 2014
og jeg forstår godt der er blevet dåligt hvis du har opbevaret det i den
den tiltrækker både frugt som ødelægger foderet og så er der nem adgang for mus som jo også ødelægger fordret
det burde de fleste kunne tænke sig til :0)
jul 2010
Ligesom med alt andet så skal man tænke selv en gang i mellem.
apr 2012
skuffelse! Ovator/mufima