{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.560 visninger | Oprettet:

Pu-ha noget af et chok - syg kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver lige nødt til at dele det her, herinde, da jeg ved, at der sidder flere derude med erfaringer og viden om kaniner.

Sagen kort: Jeg har en dejlig dværgvædder (Bonita) som fødte 4 unger i tirsdags, to unger var desværre døde og hun var begyndt at spise, endog temmelig meget, af den ene. Jeg ryddede hurtigt op efter fødslen og fjernede alt bundmateriale og skiftede bakken, hvor de døde unger var blevet lagt.
De to levende var placeret i reden. Herefter gav jeg hende ro og fred, skiftede halmen de følgende 2 dage og fodrede og mærkede efter liv og varme over reden. Alt gik fint.
På 3. dagen i fredags ville jeg så lige tjekke mor-kaninen forneden og vender hende om og ser til min skræk at hun er ilde tilredt, sår/betændelse/hævelse og varme.

Jeg ringer til dyrlægen straks og de aflyser et andet dyr for at kunne nå at tage hende et par timer senere. De foreslår at jeg kommer med både mor og de to levende unger i reden (???). Det gør jeg så ikke lige, jeg kommer bare med moren.

De lyder ikke til at fatte, hvad det vil sige at have kaniner og spørger om de mærkeligste spørgsmål, f.eks. om killingerne (?) er meget efter moren (???). "hallo kaninunger hedder det og de fødes døve og blinde og ligger i reden", herefter mener de, at hun har noget hudsygdom fordi hun mangler pels under bugen. Jeg må forklare dem, at kaniner plukker sig før foling for at fore reden og at de kun tilser ungerne 2 gange i døgnet (hvilket også er grunden til at jeg ikke kan tage dem med op i klinikken).

Summasummarum (undskyld det blev så langt) jeg fik noget antibiotika med hjem, men føler mig ikke meget beroliget og hvad betyder det for mælken at hun nu får medicin? og kan hendes mave klare det? Og hun ser stadig frygtelig ud forneden. Har nogen prøvet noget lign. Hendes kønsdele er et stort ulækkert sår!
Øv jeg er bekymret!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pu-ha noget af et chok - syg kanin
Kommentér på:
Pu-ha noget af et chok - syg kanin

Annonce