Dværghamster opførsel? {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver lidt ofte synes jeg, men jeg vil så gerne have svar på en masse
Idifix er min dværghamster og er ikke ret gammel. omkring 10 uger. Jeg har haft hende i 3 uger. Hun har ikke på noget tidpunkt virket bange. hun har travlt med at undersøge ting når hun er ude, men vender tit tilbage og kravler rundt på en, vasker sig i min hånd og spiser der også. Men hun opførte sig meget underligt igår og har gjort det én gang før. Hun starter med at spurte rundt og ender på et tidspunkt i min hånd. pludselig stivner hun og bare sidder helt stille i meget lang tid, jeg kan se hun har øje på mig, men da jeg meget roligt tager min finger hen mod hende får hun nærmest et chok, og bidder mig. (Hun har aldrig bidt før) lidt efter, bliver hun normal igen og begynder at trisse rundt, snuse og kravle på mig. Ved i hvad det handlede om, for jeg blev nærmest bange af den underlige opførsel.
nov 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 8 Emner: 11 Svar: 150
jan 2014
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 4 Emner: 21 Svar: 291
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Jeg har også oplevet det med nogle at mine dværge, det er også sket mens de har været i deres bur. Men ved ikke helt hvorfor de gør det.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 11 Emner: 21 Svar: 177
- hun søger så et sted der er "trygt" hvilket dejligt nok er i din hånd, og sidder helt stille for at lokalisere og gemme sig for den lyd hun har hørt , når du så bevæger fingeren hen mod hende , er det den bevægelse hun har "ventet" - altså den farlige lyd, og vælger at forsvare sig
Jeg ville istedet vælge at snakke blidt til hende når hun sidder der , (man kan sagtens have lange samtaler med sin hamster) og når hun så slapper af, kan du nusse hende igen
Held og lykke med din smukke hamster
apr 2014
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 10 Svar: 13
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 11 Emner: 21 Svar: 177
Dværghamster opførsel?