Mit ene marsvin brummer af det andet (hunner) Mit ene marsvin brummer af det andet (hunner)
Hey derude.!
Skriver, som overskriften lyder, til jer herinde fordi jeg virkelig søger et godt råd angående mine 2 marsvin piger og tænkte at dette forum helt sikkert havde nogle med et godt råd ??
Sagen er den, at min datter fik, for godt en måned siden, 2 søde marsvin piger (søstre) i fødselsdagsgave... De er fra en dyrehandel og er ca 12. Uger idag ??
Nårh men, de sidste par dage er Molly begyndt at brumme ekstremt meget overfor Maria, hun "opsøger" Maria ligesom hun, når hun brummer, går med vuggende bevægelser mod Maria og det er Marias hoved Molly går brummende og vuggende hen til.... Maria "skrabber" rigtigt op, men indtil videre har der ikk været en seriøs tøse-kamp, men vi er godt nok lidt nervøse om det til sidst ender op i sådanne en ??
-og det bør bestemt ikk være plads, eller mangel på samme der er problemet, da de har godt 3 meter, alt i alt, med hus til dem hver, rampe, rør, 2 mad- og våndskåle osv osv ??
Derfor er mit spørgsmål...
Er det normal adfærd blandt 2 hunner der blot lige skal finde ud af hvem der er "bossen" i buret..?
Og skal vi bare tage det helt roligt og lade de 2 finde ud af det, eller bør vi tage dem fra hinanden..?
Vi ønsker jo hverken blod og/eller at Maria bliver stresset over Mollys pludselige ændrede og meget pågående adfærd ??
Og vi er rimelige sikker på det er 2 skønne madammer vi er de heldige ejere af, for på de 4 uger vi har haft dem har vi haft dem til Dyrelægen 2 gange for henholdsvis kløen og hæshed og der er det blevet bekræftet ??
-orv lige på falderebet vil jeg lige tilføje, at de ellers har kunne enes fint??
De har selvfølgelig kunne toppes lidt, meeeeen det kan alle kvinder vist og intet i et omfang der gjorde vi har været nervøse ??
Jeg håber virkelig der er nogle herinde der har et godt råd, for vi er jo bare smask forelskede i de 2 piger og ønsker blot de begge har det absolut fantastisk??
Men grønne som vi er herhjemme aner vi hverken fra eller til og står blot som stille "ninjaer" og prøver at observerer dem når der virkelig er gang i brumme/brokkeriet derinde ??
På forhånd mange tak for hjælpen ??
apr 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Så, alle de ??-tegn er ikk spørgsmål fra min side, blot et bevis på at teknologi ikk er min stærkeste side
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Næsten alle emner der bliver oprettet er jo nogen der gerne vil have hjælp, og skrev de alle hjælp i overskriften, så vil det ikke være til at finde rundt i her inde.
Susse - hjælpeadministrator
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Den ene af pigerne er sikkert i brunst. Så vil hun gå og vugge, brumme og eventuelt forsøge og parre den anden.
Det kan også være dominans.
Men i hvertfald er det meget normalt, og det vil ikke komme blod eller lign. for de begynder normalt ikke at slås.
Mit ene marsvin brummer af det andet (hunner)