857 visninger
|
Oprettet:
Nybagt kaninmor, hvor længe i løbegård? {{forumTopicSubject}}
Vores skønne Mille har født for en lille uge siden. Hun er en kanin der simpelthen elsker at være i løbegård og hun har været sat ud hver dag indtil to dage før termin og her efter fødslen har hun været ude 1/2 time af gangen, et par gange dagligt. Hun passer sine unger til UG og hun lader dem kun die om natten.
Jeg nænner ikke at lade hende sidde i buret og kukkelure så hun kommer ud dagligt, men hvor meget og hvor længe?
Hvad gør i andre med nybagte "mødre?"
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Men det kan godt være, at jeg helt skal lade være! Men der er nu ingen tvivl om at hun venter på at komme ud når jeg kommer og lukker bure op og tager de andre ud, så er hun bare SÅ klar og hun er helt som plejer og nyder sin tur i løbegården, gør det hun plejer, spiser, flader ud, går og snuser, graver, står og spejder osv.
Men jeg ved godt, at de fleste avlere har mor i kun et bur og det samme bur som ungerne, jeg har blot aldrig prøvet at en hun har valgt at lægge ungerne i sit eget bur!
Hvis man giver dem god plads og flere "huler" vil jeg vove den påstand, at hun altid vil ligge dem længst væk fra sig selv! Tænker derved, at jeg efterligner hendes naturlige rytme og adfærd, som i naturen, hvor hun også ville gå op og græsse og kun kigge til ungerne et par gange i døgnet!
Men det er måske helt forkert?
jan 2014
Jeg nænner bare næsten ikke, at tage løbegårdsturen fra hende i disse dejlige dage og lige nu har jeg desværre ikke den mulighed at lade hende gå i et bur med adgang til haven, men jeg er ved at få noget bygget, så det bliver anderledes til næste år!
jan 2014
Hun har hoppet og danset fra side til side når jeg har været i "stalden" og stået op af lågen kan slet ikke forstå, at jeg ikke sætter hende fri tror jeg!
Nybagt kaninmor, hvor længe i løbegård?