{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
988 visninger | Oprettet:

Holder hånden over folk {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det helt præcist, at GG vælger at holde hånden over folk der holder deres dyr under helt uacceptable forhold?
Er det fordi vi alle med djævlens vold og magt skal have lov til at være her, og så er det underordnet hvordan dyrene har det, bare man kan se lidt billeder?

Det virker helt forrykt at det ikke er dyrene der kommer i første række.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holder hånden over folk
  • #1   29. jun 2010 fordi gg ikke står til ansvar for hvordan fok har deres gnavere der hjemme...

• #2   29. jun 2010 Som Jeanette skriver, er det ikke gnavergalleris ansvar at folk holder deres dyr i tilpas store bure, klipper negle på dyret, at folk fodrer med et godt foder (og jeg kan blive ved)

• #3   29. jun 2010 Nej, det kan jeg godt forstå. Men at holde hånden over folk virker bare tåbeligt...
    Så burde man seriøst begynde at overveje at banne folk, der holder deres dyr på grænsen af noget der minder om vanrøgt...
    Men det vil man måske ikke, fordi det ikke er GG's ansvar?
    Men det er jo stadig GG der får den dårlige omtale, fordi siden lader folk vise deres dyr frem.

• #4   29. jun 2010 Hej Pia N

Det er ikke GG's ansvar hvordan vi holder vores gnavere/kaniner.

Jeg forstår ikke at du ikke melder dem til politiet eller Dyrenes beskyttelse, hvis du ser folk der holder deres dyr under helt uacceptable forhold!

Det er den eneste mulighed vi har, os der elsker og passer vores dyr godt!

• #5   29. jun 2010 jamen når folk overholder ggs reglement burde det vil ikek være grund til banning... jeg vil heller emene at man burde tage en god dialog med den gældne bruger, og fortælle hvorfor det er forkert det de gør. og hvis det ikke hjælper, må man vel kontakt en dyreværnsforening selv

• #6   29. jun 2010 Jeg tror det Pia mener er, at vi ikke engang må kommentere det, hvis folk holder deres dyr under helt uacceptable forhold.

• #7   29. jun 2010 Eller generelt bare, hvis folk gør noget forkert.

• #8   29. jun 2010 Jeg har ikke set nogle ex. endnu.. Må jeg se et, skriv i pk (:

• #9   29. jun 2010 jeg tror da sagtens at man kan skrive det, bare man ligesom skriver det på en ultra pæn måde,

• #10   29. jun 2010 Man skal jo også lige tænke på, at der er mange forskellige holdninger til hvornår et dyr har gode forhold.
    For ikke at snakke foder - maaaange forskellige holdninger.

Så at skulle stille et regelsæt op for dét, ville være håbløst. Så længe der ikke er nogen der direkte bryder loven, vil det være tåbeligt at gå ind og prøve at bestemme gennem et "sølle" forum.

• #11   29. jun 2010 Man kan sagtens give udtryk for f.eks at dyret måske burde ha et større bur end det den har, men uden at støde folk.
    jeg har også skrevet ved en del gnavere, noget med "sød gnaver og dejlige billeder. men den burde vist får klippet negle snart :o)"

Så har jeg været høflig og samtidig gjort brugeren opmærksom på at der nok skal gøres noget ved neglene.

• #12   29. jun 2010 Jeg er enig med Line M.
    Hvis ikke der er et decideret brud på enten en lov eller en forumregel, så er alt et fortolkningsspørgsmål.

Til gengæld kan jeg ikke se noget problem i at folk stiller kritiske spørgsmål til hvordan andre gør ditten og datten - det gør man jo osse på de andre gallerier.
    Og seriøst - hvis man selv mener at man har sit på det tørre, så kan man jo være ligeglad med hvad andre mener.

• #14   29. jun 2010 Pia N - vi har altså andet at lave herinde :S Hvis du syntes det er så forfærdeligt som du siger, så er det tilladt først at kontakte brugeren og skrive PÆNT til dem med forslag til hvad de kan gøre, og hvis det er imod dansk lovgivning, så kan du jo melde dem..

Desuden kan vi ikke bare banne folk fra sidne, det kræver 5 udstemmer, og man må kun udstemme hvis de bryder reglerne herinde

• #15   29. jun 2010 Sunde: Det er en lille smule svært med den der blokeringsfunktion og brugere, der ikke kan tåle at blive fortalt, de ikke har ret.

• #16   29. jun 2010 Jeg forstår bestemt heller ikke de der filtre. Det er muligt at slette beskeder, og hvis en bruger bliver ved med direkte tilsvining kan man smide en udstemme..
    Filteret burde blive afskaffet - jeg ville dælme blive fornærmet hvis jeg blev snydt for en god debat, fordi trådstarter havde mig på filter.

• #17   29. jun 2010 IMO er det bare lidt søgt at man har et sted som dette, og så fralægger sig et hvert ansvar hvis man ser ting der ikke er i orden.

Den med politianmeldelse eller DB anmeldese er en rigtig god ting. Problemet er blot at de intet kan stille op. Der er ikke noget krav om at man skal opgive fuldt navn og adr. her inde (gud ske tak og lov for det), og så kan de bare ikke gøre noget...

Jeg har prøvet at hive fat i DB i forbindelse med salg af ulovlige dyr andet steds, og de kunne intet gøre. Det eneste der var at gøre, var at blive ved med at informere siden om problemet, så de ulovlige annoncer kunne blive taget af.

Og nu snakker jeg desuden ikke om fodring, eller om hold af dyr sammen der ikke burde osv.
    Men f.eks. har der været noget med en der havde 2 dyr i et 60x40 bur.
    Ja, bare kald mig snerpet, men når den ene kan hoppe 2 gange frem og tilbage, så er det altså ikke stort nok... Når der så samtidig står en beskrivelse af adfærden, der helt tydeligt viser at dyret er påvirket af et alt for lille bur (det er typisk at de ikke vil uden for deres bur hvis de er alt for små, samme koncept som ved fanger der slippes ud i den virkelige verden), så er den altså helt gal...

Men det er så bare i orden her inde, og det må jeg vel bare accepterer...

• #18   29. jun 2010 det er stadig et spørgsmål om brudt lov eller forumregel.

Og forumregler hverken kan, bør eller skal være diffuse. Så når nu du synes reglerne for gnavergalleri ikke er gode nok - så må du jo have nogen konkrete forslag til hvad der så skal stå i dem.

• #19   29. jun 2010 Nu undrer jeg mig lidt - hvis hverken politiet eller dyrenes beskyttelse kan stille noget op.... Hvordan skulle et simpelt forum så kunne stille noget op............?
    Ja, de kan slette dyret, men hvad hjælper det dyret.

Sweet Leaf har ret i, at det begynder at være fortolkningsregler. Der er garanteret også nogen der ikke synes at dine dyr har ordenlige forhold, eller mine dyr for den sags skyld - der er hele tiden forskellige meninger.

• #20   29. jun 2010 Pia N - Det er heller ikke os HA'er der har stedet.. Men vi har altså andet at lave, end at rette på folk der overholder dansk lovgivning og gg's regler..

Så vidt jeg ved er der ingen regler hverken her eller i den danske lovgivning om hvor stort et gnaverbur skal være..

• #22   29. jun 2010 Så skal HA'erne heller ikke slå ned på folk hver gang der bliver lavet en debat ud af det, for det er jo ikke GG's ansvar og HA'erne har andet at lave.

• #24   29. jun 2010 Der står følgende i dyreværnsloven:
    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

Hvis et dyr næsten ingen motion får, og kun kan tage to skridt i hver retning i sit bur, så må det være i strid med dyreværnsloven...

§ 3. Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.

Og nu jeg alligevel har fat i dyreværnsloven, var det måske på sin plads at få den her med:
    § 19. Dyr må kun overdrages til børn under 16 år, hvis forældremyndighedsindehaveren samtykker.

Hvis det har interesse er hele lovgivningen her:
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2049

• #25   29. jun 2010 Pia N - DYrets behov er: Spise, drikke, sove, have afføring, tisse.. Evt. være sammen med artsfæller (kommer helt an på dyret og dens helbred)

Hvis alt det er opfyldt så er det helt iorden de ikke har meget plads at gå på, og er derfor ikke imod loven

• #26   29. jun 2010 Tanja TD:
    Prøv lige at læse hvad der står en gang til...

"[...]hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer."

Der står at der også skal tages hensyn til fysologi, adfærd og sundhed.
    Samtlige ting kan umuligt blive tilgodeset hvis dyret ikke bevæger sig nok.

Ud over det, burde man faktisk også sige noget til alle dem der vælger at huse div. gnaverarter sammen, da det igen strider mod dyreværnsloven at gøre dette...

"[...] i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer."

Jeg gider desuden ikke mere...
    Nu har jeg citeret dyreværnsloven, og har mit på det tørre. Hvis folk vil blive ved med at komme med andre påstande, og modsige dyreværnsloven, jamen så hyg jer med det smiley

• #27   29. jun 2010 "Hvis et dyr næsten ingen motion får, og kun kan tage to skridt i hver retning i sit bur, så må det være i strid med dyreværnsloven..."

og åbenbart ikke.. skal vi nævne f.ex. burhøns og mere i den afdeling.
    Det er altså fortolkning og ikke noget der direkte står der.

• #29   30. jun 2010 og det er de færeste børn der får lov til at beholde et dyr uden forældres samtykke

• #31   30. jun 2010 ja det gør det nok i nogle tilfælde ja.
    men mente egentlig bare at hvis et barn kom hjem med et dyr, ville barnet blive nødt til at få forældrenes samtykke for at beholde det.
    hvis jeg var kommet hjem med et dyr (da jeg var yngre self.) uden mine forældre havde givet mig lov havde de leveret det tilbage igen og jeg havde fået en kæmpe skideballe.

• #33   30. jun 2010 ja det er hehe smiley
    men jeg skal dog stadig spøger mine forældre hvis det skal være hjemme
    og kæresten hvis det skal være hos ham XD mine katte og heste er hos mine forældre og rotten hos min kæreste hvor jeg er

• #34   30. jun 2010 Jeg har endnu ikke set direkte "mishandling"
    Har set marsvin med alt alt for lange negle, og kaniner i meget beskidte bure (ofte også for små)
    Nogle gange har jeg skrevet til vedkommende via privatbesked, ellers har jeg "ignoreret" det, fordi brugerens alder var 12 år (eller sådan)
    For de vil jo oftest ikke høre efter, de tror med det samme man sviner dem til, hvis man prøver at hjælpe og give dem gode råd.

• #35   30. jun 2010 Pia N - Og der står igen ingen steder at flere dyr ikke må gå sammen, det er ikke videnskabeligt bevist, og praktisk er det nogle gange en fordel (Men er de fleste gange en større ulempe)

Kommentér på:
Holder hånden over folk

Annonce