988 visninger
|
Oprettet:
Holder hånden over folk {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er det helt præcist, at GG vælger at holde hånden over folk der holder deres dyr under helt uacceptable forhold?
Er det fordi vi alle med djævlens vold og magt skal have lov til at være her, og så er det underordnet hvordan dyrene har det, bare man kan se lidt billeder?
Det virker helt forrykt at det ikke er dyrene der kommer i første række.
apr 2010
Følger: 30 Følgere: 29 Gnavere: 5 Emner: 50 Svar: 211
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 20 Svar: 169
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Så burde man seriøst begynde at overveje at banne folk, der holder deres dyr på grænsen af noget der minder om vanrøgt...
Men det vil man måske ikke, fordi det ikke er GG's ansvar?
Men det er jo stadig GG der får den dårlige omtale, fordi siden lader folk vise deres dyr frem.
apr 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Gnavere: 11 Svar: 38
Det er ikke GG's ansvar hvordan vi holder vores gnavere/kaniner.
Jeg forstår ikke at du ikke melder dem til politiet eller Dyrenes beskyttelse, hvis du ser folk der holder deres dyr under helt uacceptable forhold!
Det er den eneste mulighed vi har, os der elsker og passer vores dyr godt!
apr 2010
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
maj 2010
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 103 Gnavere: 4 Emner: 21 Svar: 189
apr 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
For ikke at snakke foder - maaaange forskellige holdninger.
Så at skulle stille et regelsæt op for dét, ville være håbløst. Så længe der ikke er nogen der direkte bryder loven, vil det være tåbeligt at gå ind og prøve at bestemme gennem et "sølle" forum.
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 20 Svar: 169
jeg har også skrevet ved en del gnavere, noget med "sød gnaver og dejlige billeder. men den burde vist får klippet negle snart :o)"
Så har jeg været høflig og samtidig gjort brugeren opmærksom på at der nok skal gøres noget ved neglene.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Hvis ikke der er et decideret brud på enten en lov eller en forumregel, så er alt et fortolkningsspørgsmål.
Til gengæld kan jeg ikke se noget problem i at folk stiller kritiske spørgsmål til hvordan andre gør ditten og datten - det gør man jo osse på de andre gallerier.
Og seriøst - hvis man selv mener at man har sit på det tørre, så kan man jo være ligeglad med hvad andre mener.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Desuden kan vi ikke bare banne folk fra sidne, det kræver 5 udstemmer, og man må kun udstemme hvis de bryder reglerne herinde
maj 2010
apr 2010
Filteret burde blive afskaffet - jeg ville dælme blive fornærmet hvis jeg blev snydt for en god debat, fordi trådstarter havde mig på filter.
maj 2010
Den med politianmeldelse eller DB anmeldese er en rigtig god ting. Problemet er blot at de intet kan stille op. Der er ikke noget krav om at man skal opgive fuldt navn og adr. her inde (gud ske tak og lov for det), og så kan de bare ikke gøre noget...
Jeg har prøvet at hive fat i DB i forbindelse med salg af ulovlige dyr andet steds, og de kunne intet gøre. Det eneste der var at gøre, var at blive ved med at informere siden om problemet, så de ulovlige annoncer kunne blive taget af.
Og nu snakker jeg desuden ikke om fodring, eller om hold af dyr sammen der ikke burde osv.
Men f.eks. har der været noget med en der havde 2 dyr i et 60x40 bur.
Ja, bare kald mig snerpet, men når den ene kan hoppe 2 gange frem og tilbage, så er det altså ikke stort nok... Når der så samtidig står en beskrivelse af adfærden, der helt tydeligt viser at dyret er påvirket af et alt for lille bur (det er typisk at de ikke vil uden for deres bur hvis de er alt for små, samme koncept som ved fanger der slippes ud i den virkelige verden), så er den altså helt gal...
Men det er så bare i orden her inde, og det må jeg vel bare accepterer...
apr 2010
Og forumregler hverken kan, bør eller skal være diffuse. Så når nu du synes reglerne for gnavergalleri ikke er gode nok - så må du jo have nogen konkrete forslag til hvad der så skal stå i dem.
apr 2010
Ja, de kan slette dyret, men hvad hjælper det dyret.
Sweet Leaf har ret i, at det begynder at være fortolkningsregler. Der er garanteret også nogen der ikke synes at dine dyr har ordenlige forhold, eller mine dyr for den sags skyld - der er hele tiden forskellige meninger.
apr 2010
Så vidt jeg ved er der ingen regler hverken her eller i den danske lovgivning om hvor stort et gnaverbur skal være..
maj 2010
maj 2010
§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.
Hvis et dyr næsten ingen motion får, og kun kan tage to skridt i hver retning i sit bur, så må det være i strid med dyreværnsloven...
§ 3. Rum eller arealer, hvor dyr holdes, skal indrettes på en sådan måde, at dyrets behov tilgodeses, jf. § 2. Det skal herunder sikres, at dyret har den fornødne bevægelsesfrihed også under optagelse af foder og drikke og ved hvile. Dyr skal endvidere sikres mod vejr og vind i overensstemmelse med deres behov.
Og nu jeg alligevel har fat i dyreværnsloven, var det måske på sin plads at få den her med:
§ 19. Dyr må kun overdrages til børn under 16 år, hvis forældremyndighedsindehaveren samtykker.
Hvis det har interesse er hele lovgivningen her:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2049
apr 2010
Hvis alt det er opfyldt så er det helt iorden de ikke har meget plads at gå på, og er derfor ikke imod loven
maj 2010
Prøv lige at læse hvad der står en gang til...
"[...]hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer."
Der står at der også skal tages hensyn til fysologi, adfærd og sundhed.
Samtlige ting kan umuligt blive tilgodeset hvis dyret ikke bevæger sig nok.
Ud over det, burde man faktisk også sige noget til alle dem der vælger at huse div. gnaverarter sammen, da det igen strider mod dyreværnsloven at gøre dette...
"[...] i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer."
Jeg gider desuden ikke mere...
Nu har jeg citeret dyreværnsloven, og har mit på det tørre. Hvis folk vil blive ved med at komme med andre påstande, og modsige dyreværnsloven, jamen så hyg jer med det
apr 2010
og åbenbart ikke.. skal vi nævne f.ex. burhøns og mere i den afdeling.
Det er altså fortolkning og ikke noget der direkte står der.
jun 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 26 Svar: 146
jun 2010
men mente egentlig bare at hvis et barn kom hjem med et dyr, ville barnet blive nødt til at få forældrenes samtykke for at beholde det.
hvis jeg var kommet hjem med et dyr (da jeg var yngre self.) uden mine forældre havde givet mig lov havde de leveret det tilbage igen og jeg havde fået en kæmpe skideballe.
jun 2010
men jeg skal dog stadig spøger mine forældre hvis det skal være hjemme
og kæresten hvis det skal være hos ham XD mine katte og heste er hos mine forældre og rotten hos min kæreste hvor jeg er
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Har set marsvin med alt alt for lange negle, og kaniner i meget beskidte bure (ofte også for små)
Nogle gange har jeg skrevet til vedkommende via privatbesked, ellers har jeg "ignoreret" det, fordi brugerens alder var 12 år (eller sådan)
For de vil jo oftest ikke høre efter, de tror med det samme man sviner dem til, hvis man prøver at hjælpe og give dem gode råd.
apr 2010
Holder hånden over folk