Mus spiser sine unger {{forumTopicSubject}}
Ja, står lidt med det problem, at mine mus er begyndt at spise deres unger. Har ikke haft det problem før, så undrer mig lidt...
Musene får alm. foder med proteiner, samt at jeg fodrer ekstra proteiner ved siden af.
Har hørt at det også kan være pga stress, men kan ikke rigtig se hvor stressen skulle komme fra. Og hvis de føler der er for mange unger.
De fik d. 4/3 to nye ind i buret, en han og en hun og de har taget godt imod disse. Der har stort set inden problemer været, udover den ene hun, som valgte at sove separat fra de andre i tre ugers tid, før hun accepterede de nye.
De går lige nu 4 hunner og 1 han sammen.
Er der noget jeg kan gøre, for at undgå dette senarie?
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
okt 2013
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 12 Svar: 58
Kom lige til at tænke på en mulig stressfaktor:
Den ene af mine hunner fødte syv dødfødte for fire dage siden, kan dette have stresset hele flokken?
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
okt 2013
Den anden (i dag) var også hendes første gang, dog havde de en erfaren mor hos sig.
Tror det har været pga stress.
Har ihvertfald fjernet hannen, så må vi se om de sidste fødsler går bedre. Min erfarne hun skal føde om en 3 dage ca og min sidste er sat til at føde om en til to uger. Hannen forblir fjernet indtil da ihvertfald.
okt 2013
okt 2013
Ledte efter en specifik grund for mine mus til at gøre det. Hvilket jeg også har fået svar på. Ellers tak
Mus spiser sine unger