Sætte rotter sammen? Sætte rotter sammen?
Hej
Jeg har en rotte på 11 mdr som mistede sin sidste burkammerat for 3 mdr siden. Igår fik jeg så en ny rotte på 6 mdr, og da jeg kom hjem med ham, satte jeg begge to på gulvet. Og det gik fint, så jeg satte den nye ind i buret, men så gik den gamle helt amok og bed både mig og den nye rotte...
Så jeg prøvede igen senere, hvor jeg holdt begge to, men lige i det han ''den gamle" så den nye, bed han sig fast i min arm...
Så jeg satte ham ind i buret igen. Men senere da jeg ville kæle ham bed han mig igen?!
Jeg tror at det gik for hurtigt med at sætte dem sammen fra starten, og at han er "sur" på både mig og den nye.. Hvad skal jeg gøre nu??
dec 2011
Følger: 1 Gnavere: 6 Emner: 25 Svar: 158
Jeg glemte lige at skrive at jeg har prøvet med vanilje-essens, og det hjalp ikke..
Men tak for hjælpen
jun 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 6 Svar: 124
Det bedste du kan gøre nu er at starte helt forfra. Sæt burene tæt på hinanden, men uden at de kan bide hinanden igennem. Lad dem langsomt mødes på neutral grund, måske 30 min om dagen. Og det skal du gøre over flere dage. Og husk, det er ikke sikkert det nogensinde kommer til at lykkes, så skal begge to have en makker.
dec 2011
jun 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 6 Svar: 124
dec 2011
Sætte rotter sammen?