840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Stine E
Stine E
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17

Stue-kanin? Stue-kanin?

Heeej smiley

Jeg overvejer, at få mig en kanin igen(Hermeliner eller løvehoved). Jeg tænker, at jeg gerne ville have en "stue-kanin"..

Jeg overvejer lidt på sigt, at stille en kattebakke frem til toilet.

Hvis den skal have et bur (der hele tiden står åbent) - som kun skal bruges som hule.. Hvor småt "må" det være.. Jeg tænker, hvis den har fri adgang til min lejlighed, er det så nødvendigt med et bur som hule på 120 x 60 som minimum ? smiley Hvis foder og sådan ikke skal stå der inde? Andet end måske hø og halm
at rode i? Det er ikke fordi størrelsen gør noget. Det var bare en tanke jeg fik smiley

Jer med stuekaniner - hvordan har i arrangeret det hjemme hos jer. Har de både bur, huler og fri adgang til lejlighed/hus?
Og har de andre steder, der er deres. Som puder, tæpper, noget med højde forskelle eller lign.

Er stadig kun i overvejelses fasen. Men er samtidig super nysgerrig og vil gerne vide mere - så del gerne ud af erfaringer og viden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stue-kanin?
  • #1   18. mar 2014 Stuekaniner vil jeg helt klart anbefale Dansk-kanin forum.

Du kan finde os på facebook, gruppen hedder Dansk kanin forum.

- Og så selvfølgelig selve hjemmesiden.

Her fokuserer vi nemlig også på stuekaniner, neutralisering osv. smiley

• #2   18. mar 2014 Jeg solgt et par kaniner til stuekaniner og de har det bRe rigtigt godt. Jeg er overbevist om at dette er en rigtigt god måde at holde kaniner på, da de så kan få alt den motion de gider.
    Derudover tror jeg også det er godt nok at de selv kan vælge deres " mennesketid"

• J
    J Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   18. mar 2014 Vores 2 dværgvæddere har et bur på 50x100cm som næsten altid står åben. I buret har de deres toilet.

Men du kan ikke bare sætte et toilet i et hjørne og forvente at kaninerne bruger det.

• Stine E
    Stine E Tilmeldt:
    mar 2011

#4   18. mar 2014 Ahrenkiels hermelinavl - det er nemlig det jeg tænker, blandt andet med menneske kontakten..
    Jeg valgte, at gøre min gamle kanin til inde, da jeg desværre mistede den anden jeg havde. Hun var ikke tam da jeg fik hende 1 år gammel og var meget sur i buret og gik til angreb på alle andre der prøvede, at fodre hende. Min mor turde ikke passe hende eks. Mig hvæste og truede hun dog kun af. Men så snart hun var fri, så var der ingenting. Så hoppede hun rundt på mig, og ville nusses. Kort tid af gangen, men det er trods alt en stor forskel på adfærden!

J - Nej jeg er klar over det kræver tilvending.

• #5   19. mar 2014 Vil helt klart anbefale det - jeg har en fritgående stuekanin herhjemme...
    Han har intet bur, men kun et område med madskål, vandskål, høkasse og så har han en kattebakke.
    Han var så bakketrænet inden jeg overtog ham, men det fungerer super godt..
    Han var lidt sky i starten men nu har jeg efterhånden haft ham en 3 år og nu kommer han hoppende når han vil snakkes med, have godbidder osv. - super skøn måde at have kanin på.

• #6   19. mar 2014 Herhjemme har jeg et bur på 100x45 som bliver brugt som hule og toilet, og så går hun ellers bare frit rundt smiley

• #7   19. mar 2014 Du skal ikke købe et helt lille bur, da de faktisk bruger meget tid i deres bur.. Jeg har en stuekanin hvor buret ALTID står åben.. Men han ligger rigtig tit inde i sit bur og slapper af.. Mit bur er 160 * 50, selvfølgelig behøver det ikke være så stort! Men det skal heller ikke være et lille et.. Det vigtig at de kan komme væk fra os, til et sted hvor det kun er deres, hvor de kan slappe af.. Ellers KAN de godt blive stresset over at de ikke har deres eget private sted. Det er selvfølgelig forskelligt fra kanin til kanin, som vi mennesker er forskellige.
    Jeg lader min kanin være hvis han er i buret, det han "helle". Han hopper selv op i sofaen når han vil nusse (det vil han RIGTIG TIT smiley ) Og han render rundt om benene på os hvis han vil lege smiley

• #8   19. mar 2014 hans* "helle"

• #9   19. mar 2014 Det er en rigtigt god idé ??

• Stine E
    Stine E Tilmeldt:
    mar 2011

#10   20. mar 2014 Tak for jeres svar (:

Kommentér på:
Stue-kanin?

Annonce