1.569 visninger
|
Oprettet:
En efterladt kanin - i mit bur??? hvad bilder folk sig ind?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har 4 dobbelte Mejlskov bure stående i min carport, der bor 2 kaniner derude p.t. (og der skal flytte to mere ud når det bliver varmere). (de skal have to rum hver).
Har lige været ude og "sige godnat" til mine 2 udekaniner og ser til min skræk at nogen har puttet en kanin ind i et af burene, altså en helt fremmed kanin ind i et af mine tomme bure????
Jeg er ikke interesseret i denne kanin. (det ligner en blanding). Jeg har givet den spåner og halm og hø og vand og er gået ind igen, men jeg er ret chokeret!
Hvordan kan man dog finde på det???
Hvad ville i gøre i sådan et tilfælde???
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 420
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
jan 2014
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 24 Svar: 320
Men er det ikke frækt????
Det er da helt vildt!
jan 2014
Jeg er helt i chok! Hvor flabet at tørre et uønsket dyr af på andre på den her måde!
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
"Heldigvis" fik du den istedet for at den bare blev sluppet ud i det fri - men magen til frækhed.. Ville godt nok også blive pænt chokkeret..
jan 2014
Ja det er bedre for dem, at de slipper gratis af med deres "problem", men hvor er det tarveligt overfor mig der nu skal afskaffe den igen og skal forklare børnene i morgen, at det ikke er en vi skal beholde.
Jeg vil gerne selv vælge mig mine dyr ud og ikke bare have andres "overskudsdyr".
Hvor er det uansvarligt!
Hvor er jeg sur!
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 169
Har du et billede af det lille pus?
jan 2014
Burde måske tage den ind??? Ej det vil gøre det endnu sværere!
jan 2014
Jeg har godtnok hængelåse på burene (dem med dyr i) men havde aldrig overvejet at der også skulle hængelås på de tomme bure!!
GR&€&%&& HRRRRMMMMFFFF............
Tror jeg kontakter lokalavisen i morgen og håber, at de gider skrive en lille histore med billed og det hele, så kan det være at nogen kan kende den og ved, hvem de skyldige er, og hvis ikke, kan det da være, at dem der har gjort det bliver så bange at de kommer og henter den igen!
Er det egentlig ikke en god ide?
apr 2010
jan 2014
Men har ikke et bur jeg kan have den i herinde... bum bum.... Nå jeg må se, hvad jeg vurderer, det blæser godtnok derude nu!
Tak for din medfølelse!
apr 2010
Er simpelthen så forarget over, at man kan smide alt ansvar og samvittighed fra sig på den måde, og så lægge det over på et andet menneske på den måde!
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 111
Forleden fandt/fangede jeg en lille kanin i vores nærliggende skov - har efterfølgende hørt, at en del "smider" deres kaniner ved skoven.
Jeg har selv to kaniner i forvejen og har ikke plads til et 3. bur, heldigvis og via facebook fandt vi et nyt hjem til den smukke pige.
Men ja, det er hammerfrækt bare at læsse et dyr af hos andre på den måde
feb 2014
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 7 Svar: 38
en tanke
det kunne jo være at en forbipasserrene har fundet en løs kanin og så smidt den ind i et af dine burer fordi at pasonen så der var andre kaniner og tænkte det var jeres
men ja det er nok ret usandsynligt
okt 2013
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 12 Svar: 58
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Jeg vil aflevere den på et internat, du kan ikke gå at vente på den måske får et nyt hjem, og samtidig med gå og fodre på et dyr der ikke er dit, og aldrig bliver det, det er bare en træls udgift, og man går og er sur over det hele tiden.
Bor der nogle i nærheden der har haft kanin, men i går lige pludselig ikke har det, så ret henvendelse til dem.
Og ja desværre må der jo nok komme en hængelås på burene uden kaniner også
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
jan 2014
Den havde det fint her til morgen, men havde ikke rørt sit hø. Tilgengæld kastede den sig over kaninpillerne som jeg kom med her til morgen.
Den ser meget velnæret, måske endda overfodret, ud. Kigger nærmere på den når jeg kommer fra arbejde, så er der måske mere ro over den. Jeg synes det ligner at den har en vildtvoksende tand der drejer sig udad i overmunden!
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 34 Svar: 181
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Det kan være en der er stukket af fra et andet sted, nogen har fundet den og troet den var din og derfor sat den tilbage i buret
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Smid den på facebook og sæt sedler op i dit lokalområde.
Ideen med avisen er heller ikke helt skidt - men så skal du ikke aflive den. Det er jo trods alt ikke kaninens skyld.
Men hvis det kommer i lokalavisen, kan det jo være at der er nogen der reagerer på det, og der så et eller andet sted sidder en med meget røde ører.
Den er sikkert også nem at komme af med, hvis der har været et lille indslag i lokalavisen
jan 2014
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
- Måske der er forsøgt at ringe/banke på, måske det virkede sent, hvad ved jeg
Ved ikke om jeg ville gå helt i selvsving over det, ville nok studse lidt over det men ellers så ta' den derfra. Afhængig af kaninen se om den kan omplaceres ellers må jægeren få den.
- Kort og godt.
Ta' det som et mærkeligt kompliment at nogen mente du var værd at sætte kaninen hos, selvom det er træls at få ansvaret for andres på den lidt mystiske måde, så ville jeg personligt nok være glad for det fremfor at den var blevet sluppet løs etc.
Har prøvet at folk kom til os med killinger/hittekatte, for "vi har jo så mange dyr" så de har troet det var vores. I de fleste tilfælde har jeg da bare smilet og hjulpet folk med dyret
jun 2012
jan 2014
Tager det som et kompliment og ser nærmere på den om 1/2 time når jeg er hjemme fra job!
Har ringet til min dyrlæge og hun vil gerne se på den i eftermiddag til 1/2 pris, hvis jeg er i tvivl om dens velbefindende. Så slår vi ligesom halv skade om udgiften, selvom jeg ikke lige havde planlagt at betale for andres uønskede dyr!
apr 2010
apr 2010
sep 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 29 Svar: 160
Tænk at folk kan finde på sådan noget, hvem f*nden aflevere en kanin på den måde? Så hellere aflive, give den væk til en der vil have den!
maj 2010
Så kan jeg ikke se hvorfor det ikke er oplagt at tage problematikken med hittedyr op.
Men jeg er så også en af dem der mener, at der er alt, alt for lidt fokus på problematikken med smådyr - så frem i lyset med sagerne, så vidt muligt
jan 2014
Tjekkede ham i eftermiddags, ja det var en han, som var rimelig tam og rolig, men havde de skæveste og længste tænder jeg nogensinde har set, desuden var den overvægtig (på trods af krumme tænder) og kunne ikke rengøre sig selv forneden og den var helt gul/orange under maven af gammel ildelugtende urin og der sad afføring i klistrede kager i rumpen på den.
Poterne havde tendens til sår og bar præg af at have gået i vådt miljø!
Tog den op til dyrlægen og vi blev enige om, at den skulle slutte sit liv nu. Havde det været en elsket kælekanin kunne man have overvejet at klippe tænder på den og fået den ordnet forneden og set tiden an.
Men det synes jeg ikke er min kamp og havde det været min kanin var den aldrig endt i den tilstand, da jeg ville have reageret mens det stadig var muligt at klare problemerne og mens der måske kun var et problem!
Der er nok nogen der ikke selv kunne træffe beslutningen og fandt det nemmere at lægge opgaven her hos mig!
(jeg kom af med 350 kr for det, men så sørger de også for at få den kremeret/bortskaffet)
apr 2010
jan 2014
Du ville nok heller ikke holde din kanin gående med kager af lort i pelsen og sår under poterne og sølet ind i gammel urin og med krumme tænder, så den ikke kan æde hø!
maj 2013
Fordi jeg tænker da, at den nemmeste løsning for mig ville da have været bildt mig selv ind, den ikke var noget værd og så aflive
apr 2010
jan 2014
Havde nogen fundet den og ville have en dialog og medindflydelse, eller bare min hjælp eller mening, kunne de have ringet på og talt med mig, så jeg ville vide, at det var en bortløben kanin. (hvilket jeg ikke tror det har været)
Men nej, jeg tror nogen er blevet træt af den og har valgt mig som aftager og jeg har taget dyrlægen i samråd og blevet enige om, hvad der er bedst i den givne situation.
maj 2013
Jeg tænker virkelig over, at jeg ville finde de ejere til det dyr. Nu.
jan 2014
maj 2013
Alle i mit nabolag ved da også at det er mig de kommer til, hvis dyrene skal feriepasses eller lign.
Er sikker på at du også er kendt for at være god mod dyr - så jeg ville da snakke med dem, og få en god forklaring. Og så btw, fortælle dyret ikke var godt nok behandlet, overvægtig og ikke særlig rask.
jun 2012
Samtidig med at hvis man finder en kanin i naturen, havde man nok ringet på og spurgt om det var hendes kanin, og spurgt om hun evt kunne have den boende til ejeren var fundet, hvis de ikke selv havde kunne tage sig af den.
Anette: Synes du har taklet det rigtigt.
apr 2010
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 66 Gnavere: 6 Svar: 642
maj 2010
Og så er jeg desuden enig i, at det har svært ved at være en bortløben kanin, når den har været overvægtig og med så vildtvoksede tænder. Hvordan har den formået at blive overvægtig her i vinter?
jan 2014
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg har gjort det bedste JEG kunne for den kanin, når nu jeg ikke var interesseret i at påbegynde en længerevarende måske obsolet behandling af et dyr jeg ikke selv har valgt og et dyr jeg ikke selv har forårsaget at være kommet i den tilstand! Det ville ikke være humant at lade den leve videre i den kummerlige tilstand mens jeg ventede på at finde ejerne, som jo højst sandsynligt har dumpet den hos mig for at der blev taget sig af den!
mar 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
Jeg fandt selv en kanin, der løb på en vej. Lille og tynd i frostvejr kl 23 om aftenen. Jeg bankede/ringede på dørene ved de omkring liggende huse. Men endte med at jage den med hjem - fremlyste den - men det endte med jeg fandt en anden ejer til den.
Den var dog heller ikke i dårlig tilstand - kun huld-mæssigt.
Synes også der burde være fokus på hittedyr generelt.
Vil du stadig kontakte avisen?
Stakkels kanin - tænkt at være så uønsket. Det stikker i hjertet at folk kan være så ligeglade med deres dyr
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Hvor er begrebet - ansvarlighed ?
Jørgen
P.S. heldigvis har vi p.t. ikke myxomatose i udbrud i Danmark.
jan 2014
Jeg fortryder ikke, at jeg handlede som jeg gjorde, men jeg er ærgerlig over, at dem der havde ansvaret for kaninen ikke turde stå ved, at de var blevet træt af den og ønskede den af vejen!
Der har ikke været et øje her forbi og spørge til den eller efter den!
En efterladt kanin - i mit bur??? hvad bilder folk sig ind??