Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hamster er ensom
  • #1   16. mar 2014 Hamstere er ikke flokdyr, så de skal ikke gå sammen. Keder den sig skal den have noget aktivering i form af legetøj og ting den kan lave.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #2   16. mar 2014 Hamstere er ikke ensomme. Det er bare dig, der tror eller føler det, eftersom mennesker og flokdyr nemt bliver ensomme. smiley

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #3   16. mar 2014 jeg har haft en hamster før men det var to hunner og hun var aggressiv ind til hun fik en legekammerart ps det var to dværghamstere smiley

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#4   16. mar 2014 nej for han går amok på min hånd og det gjorde han ikke før svar til simse

• #5   16. mar 2014 Jamen det er nok noget andet der kan gøre at den går amok, er det en hybrid (sebirisk dværghamster) så kan det være grundet dens gener der gør at den pludselig ændre adfærd.
    Det kan også være fordi du har håndteret den på en måde den ikke synes om.
    Det kan være stress, hvis i f.eks lige er flyttet, den har fået nyt bur, eller du har rykket rundt på dens ting.
    Den kan have ondt/være syg.

En ting er sikkert, det er ikke fordi den er ensom, hamstere/dværghamstere har det bedst alene.

• #6   16. mar 2014 Så køb heller et bur mere også kan du havde to hanner uden problemer fordi de vil nok skændes så alle vil være mest glade hvis de lever i hver deres bur
    smiley

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#7   16. mar 2014 men han er en gul dværghamster og vi har haft ham i et år nu og det sådan kommet mere og mere smiley

• #8   16. mar 2014 Farven har da ingen betydning for om han er ensom eller ej.
    Ved du ikke hvilken art han er, er han sikkert en hybrid, og de har desværre ikke de bedste gener med sig, og det betyder altså at nogle af dem ændre adfærd og bliver aggressive.

Og er den aggressiv hvordan tror du så det ender når du sætter en anden dværghamster ind på hans territorium?

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#9   16. mar 2014 han er rarsen gul dværghamster

• #10   16. mar 2014 Hamstere skal ikke gå sammen.

• #11   17. mar 2014 Det hedder arter ved hamstere, og der er ingen art der hedder gul dværghamster.
    Der er disse dværghamster arter: cambells, vinterhvide, roborovski og hybrid (blanding)
    Så er der disse hamster arter: guldhamster og kinesisk hamster.

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#13   18. mar 2014 jeg prøver at finde et billigt bur og så ser om de kan gå sammen og vil gerne have flere råd smiley

• #14   18. mar 2014 Stine A: du vil gerne have flere råd, måske du skulle starte med at lytte til dem du har fået.

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#15   18. mar 2014 ja det gør jeg også smiley

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#16   18. mar 2014 men ellers gode råd Susse

• #17   18. mar 2014 Bare i det hele taget ikke sætte dem sammen, fordi de kan sikkert ikke sammen så de kommer sikkert op, at slås også kan du risikere at aflive den du har nu, begrund af skader. Hamster der kommer op, at slås er ikke til at skille af! smiley smiley smiley

• #18   18. mar 2014 Lad nu være med at sætte dem sammen..

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#19   18. mar 2014 okay tak

• #20   18. mar 2014 Du vil gerne have råd, men dem der er kommet, vil du ikke lytte til.
    Så får folk med forstand på hamster altså ikke lyst til at hjælpe dig mere, for du gør jo alligevel som det passer dig.

• #21   18. mar 2014 Synes du bør vise dine forældre vores kommentare så de også forstår at hamstere ikke skal gå sammen og at der nok er andre grunde til hans aggressive adfærd smiley

• #22   19. mar 2014 I naturen er de 4 dværghamster-arter sociale dyr (men roborovskier er mest, men også campbells og vinterhvide er, mens den kinesiske ikke er social), men i fangenskab skal buret være ret stort, for så at hamsterne kan gå hver til sit (eller flygte i eget territorium), hvis de bliver uvenner.
    Men har hamsteren bare en masse naturlige udfordringer i buret, så vil hamsteren ikke kede sig/være ensom smiley

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#23   20. mar 2014 okay det gør jeg og kan se nu jeg ikke skal gi min hamster en ven smiley

• stine A
    stine A Tilmeldt:
    mar 2014

#24   20. mar 2014 men han er stadig væk aggressiv smiley

• #25   20. mar 2014 Det er ret normalt at vinterhvide og cambells kan finde på at bide først og spørge senere smiley

Kommentér på:
min hamster er ensom

Annonce