Beskæftigelsesmuligheder for kaniner? Hvad gør dine kaniner? Beskæftigelsesmuligheder for kaniner? Hvad gør dine kaniner?
Jeg bruger en del tid på mine (børns) kaniner, men da man jo også har hus, mand, børn og arbejde kan jeg jo ikke sidde hos dem hele tiden.
Jeg har en kanin der kun fodres med foderbold, den bruger hun en del tid på, selvom hun er blevet ret så hurtig til at få den tømt nu.
Så har jeg en der leger meget med sin høkugle, hvis jeg stopper den helt tæt med hø og har lidt urter i midten som dufter, så går hun helt grassat på den. Hun splitter også pilebolde stoppet med hø.
Så har jeg to kaniner der ikke rører hverken foderbold eller høbold, de spiser nærmest intet hø i forhold til de to andre, tilgengæld er de ude og på græs hver dag, så tror de græsser der!
Alle har de æblegrene og grankogler inde hos sig, grenene er det meget forskelligt, hvor meget de får spist af, to afbarker dem helt, de to andre (dem der bor ude) er mere ligeglade.
Det er meget forskelligt, hvor aktive de er, men jeg kan tydeligt mærke, at når de bliver stimuleret dagligt, så kræver de automatisk også mere og mere stimulation og nye udfordringer.
En af kaninerne kan jeg "lege med": Jeg lægger en grankogle i hendes madskål, hun hiver den op og kaster den fra sig, jeg lægger den i hendes madskål og hun hiver den op og kaster den fra sig... og sådan fortsætter vi indtil en af os ikke gider mere!
Jeg har også en, der kan få sådan en halmklump bidt til atomer på en aften, jeg lægger en stor sammepresset mængde halm ind til hende og nogle timer senere er ALT halm bidt i småstumper og ligger og ligner små spåner. (det gør ingen af de andre).
Hvad beskæftiger Jeres kaniner sig med? Har i nogle tips til billige (el. dyre) beskæftigelses- og aktivitetsmuligheder.
(jeg har haft købt de der klokker, bolde, piletunneller osv.)
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Beskæftigelsesmuligheder for kaniner? Hvad gør dine kaniner?