{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
434 visninger | Oprettet:

Asociale flokdyr {{forumTopicSubject}}

Ja, hvad gør man lige, når ens ørkenrotte hun ikke kan gå sammen med andre, fordi hun er aggressiv overfor dem? Hun gik sammen med to andre hunner, men først skambed hun den ene, og et par måneder efter, havde hun bidt den anden til blods. Hun er kun 1 år gammel, og da ørkenrotter jo er flokdyr, synes jeg, det er et langt og ensomt liv for hende, hvis hun bliver 2,5 - 3 år gammel.

Hvad ville I gøre?

Bettina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Asociale flokdyr
  • #1   21. feb 2014 Har du prøvet at sætte sammen med hunner? Eller kun 1 han?

• #2   21. feb 2014 Hun har kun gået sammen med hunner. Vil ikke have unger på hende, da vi allerede har et avlspar

• #3   21. feb 2014 Ingen regel uden undtagelser.
    Det gælder også for flokdyr!

Nogle flokdyr afviger, af den ene eller den anden grund, og kan ikke rigtig gå med artsfælder.
    Har du prøvet at have hende gående alene, men med mulighed for at lugte og hører (evt. også se) artsfælder?
    Det kan jo være at hun kan trives i en sådan situation.

• #4   21. feb 2014 Bare fordi en dyreart er flokdyr, er det ikke ens betydende med, at alle individer inden for den art trives bedst i flok.

• #5   22. feb 2014 Lige med ørkenrotter kan den være lidt tricky - og især hunnerne!
    Har du sat dem sammen i split?

• #6   22. feb 2014 Fik fortalt noget den anden dag, om at nogle linier har et problem med at de "declanner" deres flok når andre i gruppen bliver kønsmodne.

Står nemlig med samme problem pt. - den voksne hun har skambidt den ene 'unge' (som så er kønsmoden nu) og nu står jeg med 3 ørkenrotter som ikke kan sammen.
    - Det er den voksne som er problemet i min gruppe og ligger i hendes linie, så enten må hun holdes alene eller aflives (Hårdt sagt).

Pt. ser jeg hende som blev ret slemt bidt an, for lige at give hende fred og ro til at komme ovenpå og så må jeg starte forfra med at sammenføre de to unge hunner med splitbur m.v.

• #7   22. feb 2014 Vores "gamle" pige havde mistet sin veninde, så vha splitbursmetoden satte vi hende sammen med hun unger. De var begge to seks uger gamle men ikke i familie med hinanden. Det gik fint i 4-5 måneder, men pludselig en dag sad den gamle og peb næjagtig som nyfødte unger. Da jeg tog hende op, var hun helt slap og fuldstændig skambidt. Jeg var overbevist om, at hun ikke ville klare den, men det gjorde hun heldigvis. Nå, men tog selvfølgelig den sårede hun fra. De to andre boede sammen i 3-4 måneder, og så var den pludselig gal igen. Den ene hun havde skambidt den anden, så nu bor de også hver for sig. Den gamle trives fint alene - hun er så gammel, at hun sover det meste af tiden. Den aggressive hun tør jeg ikke sætte sammen med andre ørkenrotter igen. Den sidste hun kommer til at gå med en af vores unger, når de er gamle nok.

Bettina

• #8   23. feb 2014 Hannerne er generelt meget lettere at ha med at gøre, er min erfaring.
    Hunnerne kan være noget værre koste!!

• #9   23. feb 2014 sjovt, jeg har til dato ingen problemer haft med at sætte hunner sammen uden problemer. Hverken de første 4 ørkenrotter jeg fik som gik sammen 2 og 2. Og ej heller nu hvor der kun var 1 tilbage og jeg satte 2 nye piger til.

smiley Sjovt der kan være så stor forskel.

Kommentér på:
Asociale flokdyr

Annonce