487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Man afliver jo ikke sunde dyr med fejl.. Man afliver jo ikke sunde dyr med fejl..

Søndag formiddag kom Ludvig til verden. En lille kvik og nysgerrig chinchilla unge med 4 ben og 3 poter.

Ludvig er nemlig født uden den ene forpote. Han har to normale forben bare kun en pote.Han er sund og rask han spiser til og er nysgerrig og kvik. Og da han jo fungere som han gør sådan som han er så har jeg ikke kunne se grund til at aflive ham pga et lille handicap vi afliver jo heller ikke mennesker der mangler arme eller ben?

Jeg har fået klasket i hovedet at det er yderst snydt at jeg ikke giver ham fred for han vil aldrig fungere som en almindelig chinchilla og han vil dermed heller ikke få nogen livglæde overhoved.

Hvis Ludvig havde været svag udmattet og bare lagt der så havde jeg sendt ham afsted til gnaverhimlen. Men da han som sagt er så kvik kravler hopper rundt efter mor i buret og bare er så glad og nysgerrig hele tiden så kan jeg da ikke se grund til at aflive ham?

Hvad syndes i om såden noget?
For jeg personligt kan kun se grund til aflivning af ham hvis han virkelig ville lide og det virker han alså overhoved ikke til at gøre. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Man afliver jo ikke sunde dyr med fejl..
  • #1   20. feb 2014 Hov overskriften skulle havde været: Man afliver ikke sunde og raske dyr pga de har en fejl.

• #2   20. feb 2014 Nu er der jo mange gnaver, der ikke får et normalt liv, fordi de bliver opvokset inde fanget, så jeg syndes ikke jeg kan se noget galt i det, hvis den var ude i naturen hvor dens fjerner var, så ja så ville det være syndt, men når vi jo holder dem indfanget, kan jeg ikke se det store problem
    syndes den bare skal leve sit liv hyggeligt, og godt for der er ingen fjender i et bur
    tror den vil blive en hyggetrold smiley smiley

• #3   20. feb 2014 En fejl der har konseventer for hvordan dens liv vil blive ville jeg aflive for..

En forpote.. ja det ville jeg

Et øre.. nej det ville jeg ikke

• #4   20. feb 2014 Nemlig Maja. Og når han bliver ældre og begynder sit klatre liv så bliver der self lavet en specielt burindretning alt efter hans behov. Han skal senere hen kastreres når han er gammel nok for han skal ikke fungere som avls dyr da det ikke er mit formål med mine monster smiley

• #5   20. feb 2014 Så længe dyret trives kan jeg ikke se en grund til at skulle aflive.

• #6   20. feb 2014 Nej vel. Det ville jo self være noget helt andet hvis han slet ikke kunne gå og ikke ville spise og enlig bare lå og led så ville han blive aflivet. Men han er en bisse og opføre sig som en helt normal chinchilla unge smiley

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #7   20. feb 2014 Jeg skal ikke gør mig klog på chinchillaer, men har en kanin med en deform forpote. Så længe hun er glad og tilfreds, ja så er hun her endnu. Den dag, jeg har den mindste fornemmelse af, at det er til gene for hende, så er det slut... En kanin klatrer jo så heller ikke, så det er lidt noget andet smiley

• #8   20. feb 2014 Har du et billede af ham ?:D
    og nej jeg ville heller ikke aflive smiley

• #9   20. feb 2014 Laver lige et Photoalbum med ham smiley

• #10   20. feb 2014 Trives dyret fint med sin mangel, og er det ikke et problem for dig ar han har den mangel, så ser jeg ikke meningen i at skulle aflive ham-

• #11   20. feb 2014 Det syndes jeg nemlig ogs. smiley

• #13   20. feb 2014 Det er bare såden jeg sammenligner det og det er min mening om det smiley

• #15   20. feb 2014 En chinchilla kan fint leve uden forpote. Jeg havde en der som voksen fik amputeret et forben. Jeg ville ikke gøre det igen, men han levede altså et fint liv uden forben. Jeg kender også avlere med dyr der har manglet et bagben... Nu klatre chinchillaer jo heller ikke som sådan, de springer rundt. Så længe defekten har været der fra starten eller en ung alder, så tilpasser de sig...

Men så må jeg altså også sige, at jeg bliver virkelig provokeret af din sammenligning med mennesker. Nej, vi afliver ikke mennesker med defekter, men vi kan få aborter. Det er lidt tidligere ja, men vi scanner jo ikke dyr for at se om deres fostre er defekte.
    og med den argumentation kunne man jo også spørge om du er vegetar, for vi spiser heller ikke mennesker.

Kommentér på:
Man afliver jo ikke sunde dyr med fejl..

Annonce