833 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Stamtavle til Marsvin? Stamtavle til Marsvin?

Hejsa, jeg ved man kan få Stamtavle til Marsvin men ved i om man kan få en når man kun kender forældrene's navne? Altså Jupiter er født i en Dyrehandel hvor de stadigvæk har forældrene så er det muligt at få stamtavle på ham og hvad er Kravene for at få Stamtavle?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavle til Marsvin?
  • #2   15. feb 2014 Lige for at tilføje lidt... når victoria skriver kun forældre med stamtavle kan komme på, så menes der ihvertfald for DMKs vedkommende at det skal være en 'rigtig' stamtavle fra f.ex dmk, dmf eller en af de andre skandinaviske klubber, og ikke en hjemmebrygget en.

• #3   15. feb 2014 Æhm.. forstår ikke alt det der DMK og alt det, hvad i mener med det? Men forældrene har ikke Stamtavle så betyder det at jeg ikke kan få stamtavle på mit Marsvin? smiley

• #4   15. feb 2014 dmk er en klub- dansk marsvineklub - der er jeg f.ex. medlem

Som eksempel - jeg fik sidste år en lille hun af ukendt oprindelse.
    Hende har jeg idag sendt papirer ind på til stambogsføring (og champtitel som kæledyr). Fordi hun er af ukendt oprindelse, så får jeg en stamtavle tilbage hvor de eneste felter som er udfyldt.. det er hendes navn, køn, fødselsdag, race og farve. Ved alle forældre, bedsteforældre osv, der står der 'ukendt'.
    Det er hvad der tænkes på som en 'blank tavle'.

Hvis nu jeg havde købt hende af 'lille louise' og fået at vide at hendes far hed Buller og hendes mor hed Magda, men hvor de to dyr ikke havde stamtavler - så ville jeg stadig kun få en blank tavle.

Så hvis du er medlem af DMK (jeg er ikke medlem af DMF, så jeg ved ikke hvordan de gør), så kan du altid få lavet sådan en blank tavle på dit marsvin - det vil så altid blive med racen 'kæledyr'.
    Har man ikke den præcise fødselsdag, så må man altså bare gætte sig til hvad der lyder sådan mest logisk.

Jeg har igennem tiden stambogsført mange kæledyr med blanke tavler.. oftest fra internat, og et par stykker fra dyrehandleren. Og en del af dem er så blevet ganske fine udstillingsdyr osse.

• #6   15. feb 2014 man kan så sagtens udstille kæledyr (ikke racedyr) uden at dyrene har stamtavle - dog skal man så lave en på dem, hvis de skal bruge en titel.

F.ex. har jeg udstillet førnævnte hun indtil nu uden tavle - og så sendt afsted nu hvor hun er blevet champ, sådan at hun kan udstilles i champklassen.

• #7   15. feb 2014 Okay smiley Det der Dansk Marsvineklub er det noget alle kan blive medlem af eller hvad? smiley

• #9   15. feb 2014 Du kan se her hvordan du bliver medlem af Dansk Marsvineklub: http://marsvineklub.dk/blivmedlem.php

• #10   15. feb 2014 Okay men hvad kan man så når man er medlem? o.e

• #11   15. feb 2014 Man får medlemsbladet, kan deltage i udstillinger og andre arrangementer, kan stambogsføre sine marsvin..

• #12   16. feb 2014 Årh, okay! Tusind tak for hjælpen allesammen tror jeg har styr på det nu smiley smiley

Kommentér på:
Stamtavle til Marsvin?

Annonce