Stamtavle til Marsvin? Stamtavle til Marsvin?
Hejsa, jeg ved man kan få Stamtavle til Marsvin men ved i om man kan få en når man kun kender forældrene's navne? Altså Jupiter er født i en Dyrehandel hvor de stadigvæk har forældrene så er det muligt at få stamtavle på ham og hvad er Kravene for at få Stamtavle?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
jul 2013
Følger: 10 Følgere: 5 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 39
apr 2010
Som eksempel - jeg fik sidste år en lille hun af ukendt oprindelse.
Hende har jeg idag sendt papirer ind på til stambogsføring (og champtitel som kæledyr). Fordi hun er af ukendt oprindelse, så får jeg en stamtavle tilbage hvor de eneste felter som er udfyldt.. det er hendes navn, køn, fødselsdag, race og farve. Ved alle forældre, bedsteforældre osv, der står der 'ukendt'.
Det er hvad der tænkes på som en 'blank tavle'.
Hvis nu jeg havde købt hende af 'lille louise' og fået at vide at hendes far hed Buller og hendes mor hed Magda, men hvor de to dyr ikke havde stamtavler - så ville jeg stadig kun få en blank tavle.
Så hvis du er medlem af DMK (jeg er ikke medlem af DMF, så jeg ved ikke hvordan de gør), så kan du altid få lavet sådan en blank tavle på dit marsvin - det vil så altid blive med racen 'kæledyr'.
Har man ikke den præcise fødselsdag, så må man altså bare gætte sig til hvad der lyder sådan mest logisk.
Jeg har igennem tiden stambogsført mange kæledyr med blanke tavler.. oftest fra internat, og et par stykker fra dyrehandleren. Og en del af dem er så blevet ganske fine udstillingsdyr osse.
apr 2010
F.ex. har jeg udstillet førnævnte hun indtil nu uden tavle - og så sendt afsted nu hvor hun er blevet champ, sådan at hun kan udstilles i champklassen.
jul 2013
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
jul 2013
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
jul 2013
Stamtavle til Marsvin?