3.564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

K9 sele til kanin? K9 sele til kanin?

Hej alle
Jeg har en fransk vædder, og har svært ved at finde en god sele der passer. Har en H-sele til ham nu, men den virker han meget utilfreds over at have på. Har overvejet at købe en brystsele til ham, men kom så til at tænke på: Kan man bruge en k9 sele til kaniner? Den fungerer vel i princippet på samme måde som en brystsele?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  K9 sele til kanin?
  • #1   13. feb 2014 Princippet er nok det samme, ja.

Men hvis det var mig, så havde jeg nok købt en sele egnet til kaniner. Nu tænker jeg mest på det store spænde, og den ret store/tykke rem ved halsen. Jeg tror det nemt kommer til at være ubehageligt for kaninen. Bryst selen har jo noget blødere stof, og er nok mere behagelig at have på smiley

• #2   13. feb 2014 Altså nej det er ikke det samme og denne sele er heller i lovlig hvis man gav den på til stævner (ved godt det ikke er det du vil bruge den til) men der er jo en grund til den ikke må bruges smiley

• #3   13. feb 2014 den her tror jeg at den vil være go til vores dejlige kæmper smiley
    http://www.xtremepetproducts.com/Category-18-0.html
    eller hvis du helst vil have noget du kan bestille herhjemem så måske EzyDog selerne du skal nok op i en str S smiley

• #4   13. feb 2014 med to ord - lad være!

Uanset om den passer eller ej, så kan hunde bakke ud af den sele der... og en kanin er noget mere 'smidig', så hvis uheldet er ude, så står du med snor og sele men uden kanin.

• #5   13. feb 2014 Ilder-mor:
    Hvor er den bare fed, den du linker til!! Hvad størrelse tror du en FV på 6 kg (forventer en liiiiille smule større, når han er udvokset) skulle have? smiley det er så svært med de skønne kæmper, synes jeg.. Min vil i hvert fald IKKE have H-sele på smiley
    Tak for svarene alle sammen!

• #6   13. feb 2014 k9 betyder jo kanine, dvs rovdyr, ikke kanin;)

• #7   13. feb 2014 Katja jeg tror du skal ha en L For hvis vi går efter en voksen vægt på de ca 8 kg, så er det faktisk 17,6 LBS men ville nok være bange for at en Xlarge blev for stor :S

• #8   13. feb 2014 Cilia, den største grund til, at den ikke ville være lovligt til hop, vil jo nok være, at man ikke kan se, om man løfter kaninen i snoren og måske at den får et forkert træk, hvis den trække fremad.
    Det kan jo være helt lige meget til en fransk vædder, der bare skal gå tur på plænen.
    Jeg tror, at den sele kunne være et helt godt bud til en så stor kanin. Den kan jo være lige så stor som en lille hund.

Katja, hvordan ser den sele, han ikke kan lide, ud? Jeg laver jo også seler i 15 mm bånd, der normalt egner sig godt til de store racer. www.kaninhop.dk

• #11   13. feb 2014 Chartier - Beklager min undren, men hvorfor bruge selen, hvis du alligevel har en ekstra på, er det så ikke bare spild?

• #12   13. feb 2014 Ilder-mor: okay, tusind tak for hjælpen smiley

Aase B: bruger en magen til dem du sælger. Tror bare kun det er den "tynde" version. Den glider også neget nemt på ham. Har prøvet at spænde den en del ind, men så er den bare ALT for stram til, at det kan være behageligt for ham.. Så tænkte en brystsele kunne være løsningen smiley

Har læst nogle andre steder, at kæmpe racerne tit bedst kan lide brystseler.. Tror I det er rigtigt?

• #14   14. feb 2014 Chartier - Jamen, hvorfor bruge 2 seler, hvor du er usikker på den ene, fremfor bare at bruge den som virker optimalt?
    Eller er det ved alle seler du ville bruge 2 af gangen?

• #15   14. feb 2014 K9 selen har jo ingen effekt... Den fylder bare under den anden sele..

• #17   15. feb 2014 Okay smiley han har prøvet min hunds k9 sele (de bruger samme størrelse smiley ) og synes han meget bedre kunne lide den end de normale seler.. Den skulle kun bruges til at få bedre fat på ham, når han er ude og udforske lejligheden, og så skal han ud og løbe på græsset til sommer smiley

• #18   15. feb 2014 K9 er bare ikke sikre hvis hunden finder på at bakke ud af dem - og en kanin vil så have endnu nemmere ved det. Jods, de ser skidesmarte ud, men så heller ikke mere. Jeg var selv fristet til at købe en, netop fordi de er ret cool at se på - men da min hund bakker ud af halsbånd, så skal hun ikke have en sele hvor hun kan gøre det samme.

Jeg ville kigge på nogen af de andre typer hundeseler, hvis størrelsen og pasformen er bedre til en stor kanin.
    Evt hurtta. Min hund har fået y-selen, og den sidder rigtigt godt.
    http://www.anthons.dk/shop/hurtta-lifeguard-hundeseler-594c1.html

• #20   16. feb 2014 unnerup jo nogle hunde kan godt få lirket skulderbladet ud af seleremmen og så er det bare at trække benet ud

• #21   16. feb 2014 Jeg tror det har noget at gøre med at overdelen på en k9 er rimelig stiv og ufleksibel, og det giver frihed til at kroppen kan give et vrid indeni.
    Inde på hg er der nemlig flere der har oplevet at deres hunde kan få bakket sig ud.
    Der er rigtigt mange gode hundeseler hvor det ikke kan lade sig gøre - og hvor jeg tænker at de måske osse er lovlige til hop, fordi de ikke har det 'taske-look' som k9 har.

Kommentér på:
K9 sele til kanin?

Annonce