Sælge halvblind kanin? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen!
Jeg står i den situation at jeg skal til at skære ned på mit kaninhold, da der skal nye til. Derved har jeg en lille hermelin pige fra sidste år som egentligt skulle bruges i avlen, men da hun er gået hen og er blevet blind på det ene øje vil jeg helst ikke bruge hende i avlen. (Øjet er blevet godkendt at en dyrlæge og hun har ikke yderligere fejl)
Mit spørgsmål er nu om man kan tillade sig at sælge/give en kanin væk som er halvblind? Hun fejler intet udover det. Spiser og drikker godt og hun elsker at undersøge ting som alle andre kaniner.
Aflivning har også været på tale her hjemme, men det der med at aflive et "raskt" dyr, går jeg ikke så meget ind for.
Hvad ville i gøre?
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Men det er klart at evetuelle ejer skal være 100% informeret omkring det og at man er villig til at tage hensyn ift kaninen.
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 15 Gnavere: 7 Emner: 36 Svar: 403
Der er sikkert massere der gerne vil tage sig af en kan med et handicap, så længe det ikke gør ondt eller noget
Som de andre skriver, husk at informerer 100% om det
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 15 Gnavere: 7 Emner: 36 Svar: 403
Vel til videre avl tror jeg
Så det ikke bliver indavl, og så hun ikke avler på en halvblind kanin
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 14 Emner: 29 Svar: 91
Tak for svarene til jer andre! Vil forsøge at sætte hende til salg og huske at understrege at hun er halvblind
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 3
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Hun skal også sælges nu her, og jeg sælger hende på lige fod med alle de andre.. Dog med et afslag i prisen, da hun ikke mere kan udstilles.
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Selvom dyr er byttedyr, kan de jo lærer at leve med at kapere skavanker, så de ikke er mere stressede end alle andre dyr.
TO:
Jeg synes også fint du kan sælge videre, bare ikke til fuld pris, og så længe der er oplyst om fejlen
Men du skal nok skrive "blind på det ene øje" frem for "halvblind" Sidstnævnet giver et indtryk af at det er begge øjne den er gal med.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
Sælge halvblind kanin?