Marsvin med hormonelle problemer {{forumTopicSubject}}
Hej GG, nu er det sådan så mit ene hun marsvin på 1 1/2 år, har meget skæl oppe på rygraden som går fra skulder til numsen. Hun fælder sådan ok, men ingen bare pletter.
Hun klør sig lidt mere end 'normalt', men det er jo klart med skæl.
Hun er badet i diverse shampooer, synes ikke det hjælper..
Så da jeg var på udstilling her for nogle måneder tilbage, var der en fra indtjek som fortalte at det var højst sandsynligt et hormonelt problem.
Har ikke kunne finde nogle oplysninger konkret om det..
1. Men hvad er kommer det af?
2. Er det 'almindeligt'?
3. Hvad kan man gøre ved det?
Skal lige siges hun havde et kuld sidste år, og hun har kun fået det ene, da hun lagde sig ud, men også fordi hun bliver stresset hvis hun går med ungdyr.. heldigvis har jeg en på hendes egen alder som hun går med, men hvis hun er i løbegård og der er en unge på 3 måneder, så bider hun sin veninde, og ungen.
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 24 Gnavere: 17 Emner: 11 Svar: 229
Sellnick(skab) kan starte med hårtab og kløe, samt skællende hud, som senere udvikler sig til åbne sår.
Hvis det var hormonelt ville hun have pelstab med bare pletter og huden kan blive rødlig. Det kan hun sådan set få hvert gang hun er enten drægtig eller i forbindelse med brunst.
Det skal gerne fortage sig selv.
jul 2013
feb 2011
Følger: 22 Følgere: 20 Gnavere: 12 Emner: 16 Svar: 76
Synes bare hendes adfærd ændrede sig gevaldigt, hun kunne stadig med din bur kammerat men bare ikke ungdyr generelt.. men det jo ogs fint så længe de to hygger
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
feb 2011
Ja det er alt for længe for hende at vente
mar 2012
jul 2013
Dilemma, for ja der er selvfølgelig risiko ved at sterelisere hende, men synes også det er synd hvis hun skal bøvle med sår resten af livet..
feb 2011
#7 komner hun ikke til, ser lige hvad dyrlægen siger imorgen, ved ikke om jeg tør en sterilisation, men det enten det eller en aflivning
mar 2012
Marsvin med hormonelle problemer