2.401 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hjælp! Min kanin er blevet sindsyg. Hjælp! Min kanin er blevet sindsyg.

Hej alle
Jeg har haft kanin i 1/2 år nu. Jeg er rigtigt glad for hende. Men nu holder hun mig vågen hver nat og er ikke til at holde ud.
Der begyndte for et par dage siden. Hun er vildt hyber. Det væreste er at hun skraber i bundet af hendes bur som en sindsyg. Først skraber hun, så bider hun i bunden af buret, sådan bliver hun ved med 2 sek mellemrum. Hun kan gøre det 2 timer i træk. Hun kan ikke finde ro, først ligger hun ned så løber hun rundt, og derefter skraber hun i buret. Det er ved at blive helt manisk. Hendes vejrtrækning er overfladisk og hurtig, jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt? Hjælp kære folk. Kl er lige nu halv 6 om morgen og hun har holde mig vågen siden kl 4

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Min kanin er blevet sindsyg.
  • #1   18. jan 2014 Hun keder sig. Sørg for at hun får masser af motion udenfor buret og aktiviteter i buret - f,eks. en toiletrulle med guffet, en bold, en bjælde m.v.

Nu ved jeg ikke, hvor stort bur hun har, men måske en lille kasse ( f.eks. et kattetoilet) med gravemateriale i ( tørv, jord eller lignende)

• #2   18. jan 2014 Du må gerne gå ind og kigge på min side. Der kan du hvordan vi har haft kaniner igennem de sidste år

• #3   18. jan 2014 Min den ene har ogs gjort det og jeg valgte at flytte buret et andet sted hen og det hjalp. Så det kan jo evt være fordi hun trives bedre et andet sted.
    Ved ik om det virker men det kun et forslag smiley

• #4   18. jan 2014 Hvad med hendes vejrtrækning?

• #5   18. jan 2014 Lige lidt mere baggrundsvide: hendes bur har stået sammested det sidste 1/2 år. Hun har aldrig været sådan før. Hun har et toilet som hun kan grave i hvis hun får lyst. Hun er ude af buret hver dag, og bliver aktiveret næsten hverdag, hvor vi øver tricks. Eller får hun lov til at løbe rundt. Jeg er mest bekymret over hendes vejrtrækning, som er meget anstrengt, sådan plejer den bestemt ikke at være.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #6   18. jan 2014 Hvilket bur har hun (størrelse), og hvad er der i det?
    Hvor længe er hun ude af buret dagligt?

• #7   18. jan 2014 Buret er 110 * 50 mener jeg. Hun har legetøj, og hø. Hun er ude ca 1 1/2 time om dagen.

• > Simse <

#8   18. jan 2014 1½ time er ikke meget. Så det kan være grunden. (udover at hun også lige er blevet kønsmoden og måske er lidt hormonforstyrret)

Jeg vil anbefale dig at have hende ude i mindst 6 timer om dagen, gerne mere.

• #9   18. jan 2014 Hvordan kan du vide hun er kønsmoden? Jeg købte hende om 2 årig. Men igen hvad med vejrtrækningen? Jeg vil prøve at få hende mere ud af buret! Jeg vil gerne være hos hende, når hun ikke er i buret. Hun har for 5 mdr siden gået ude det meste af tiden. Men det ente ud i at hun splittede alt ad.

• > Simse <

#10   18. jan 2014 Nå for søren. Læste det som at hun var ca. et halvt år. smiley

Mht. vejrtrækningen er det vel fordi at hun er fustreret over at være i buret.

• #11   18. jan 2014 Ingen tvivl om at hun har brug for mere tid udenfor buret. Du må få kaninsikret så hun ikke kan splitte ad, så er jeg sikker på du får en gladere kanin og din nattesøvn

• #12   18. jan 2014 Efter en vinterpause er din kanin tydeligvis i brunst igen. I min stald bruger jeg masser af halm , og hvis hunner viser lignende adfærd som din , finder jeg noget halm af grove stive strå, som hun kan have meget arbejde med at bide i små stykker. Og nyt halm ind, når det "gamle" er bidt i stykker.
    Hvis man "piller" meget ved sine kaniner eller stryger den meget hen ad ryggen, reagerer hunnen, som hvis den var inde hos en han. Så derfor må det anbefales, at hunnen kommer ud på bord med et tæppe, og så kan du bare kæle for din kanin ved at klø den i panden. På den måde finder du nok et system, hvor både du og din kanin er glade.

• #13   18. jan 2014 Jeg tror også hun er i brunst. Men hun vil helst ikke røres ved, hun er ret sur og hidsig. Hun spiser ikke sit hø, men bider det i stykker.

• #14   18. jan 2014 Det skal siges at hun ikke kan lide at man rør ved hende. Sådan er hun bare.

Kommentér på:
Hjælp! Min kanin er blevet sindsyg.

Annonce