Aflivning eller kælekanin? {{forumTopicSubject}}
Ja, nu står jeg jo her igen
Min hunkanin Zorra er blevet ekstremt aggressiv. Hun går i hånden på mig, hver eneste gang jeg er hjemme og hun er stoppet med at ville hoppe.
Jeg er på efterskolen, og er derfor kun hjemme hver weekend plus minus.
Jeg er faktisk holdt op med at ville have hende ud af buret, for hun er ikke rar at være i nærheden af, ikke mig ihvertfald. Hun bider, og knurre, og når jeg har hende med til stævner, så brummer og bider hun mig, og så nægter hun at hoppe.
Min mor har for nogle måneder sagt at Zorra også flere gange har sat i hånden på hende - Det er dog blevet bedre.
Jeg synes ikke længere at det er sjovt for MIG at have hende, og derfor har jeg i længere tid haft tankerne om at aflive hende, fordi at hun har været sådan i lang tid.
Min mor er dog begyndt at kunne snakke med hende, og hun synes det er synd at aflive hende, for det er ikke fordi at hun er gammel overhovedet.
Men i mit hoved er det bare ikke sjovt længere. For hun er en kanin der normalvis hopper med højest 3 fejl - i hendes to sidste stævner har hun leveret en præstation der i alt gav 9 fejl, og til hendes sidste stævne (igår søndag) måtte jeg trække hende - og hun nægter at hoppe. Hun har 2 pinde i let lige, og 1 pind i let kroget - Jeg har overvejet at det er fordi hun keder sig på Let, men tilbyder jeg hende en mini eller middelvær, nægter hun også det..
Og nu kan det godt være at jeg lyder dum og alt det fuck.. Men hvis ikke hun kan/vil hoppe, så er min første tanke at aflive hende. For, jeg har kun kaniner, for at hoppe med dem - Altså jo jeg elsker dem af hele mit hjerte, men jeg har ikke kaniner, for kælekaniner.
Men min mor kan jo godt snakke med hende - Så jeg har tænkt på at spørge min mor, om hun vil ha hende som kælekanin, sådan officielt, eller? For min mor sys det er synd at aflive hende, og det er det også - men hvis ikke jeg synes hun er sjov at ha såeh..
ved godt at det er et forvirrende emne, men jeg er bare tudefærdig. Hun har været sådan her, siden midten af august ca. - Jeg oplevede det samme for omkring et år siden. Der valgte jeg jo at parre hende op, som fjernede hendes aggressivitet helt - og ungen har intet arvet..
Jeg er rigtig rigtig glad for Zorra, men det er hverken fair for mig eller hende det her..
Men hvad vil i sige? Skal hun aflives, eller skal jeg spørge min mor om hun vil have hende som kælekanin?
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Derudover tænker jeg lidt, om du har overvejet neutralisering, hvis hun er sur. Du skriver selv at det er blevet bedre over for din mor, så måske det kunne afhjælpe det helt.
Og så synes jeg at din mor OG dig skal beholde hende som kælekanin. Såvel som dine hopkaniner vel også er dine kælekaniner. Synes ikke skellet er så skarpt igen.
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Rent teknisk set, så er det jo egentlig osse hendes ansvar allerede at dyret bliver passet, da du endnu ikke er myndig?
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 118 Gnavere: 11 Emner: 94 Svar: 619
Problemet er jo, at jeg ikke bryder mig om at skulle ind i buret til hende, eller snakke med hende, når hun bider og brummer og kradser..
Neutralisering er ikke lige det jeg har tænkt på, da jeg ikke går meget ind for at de skal opereres .. Og der vil jo altid være den risiko at det ikke vil hjælpe ..
Astrid - Jeg kan ikke se hvorfor hun skulle have ondt desværre.. udover at hun er sur og ikke gider hoppe, så er der jo ikke noget.. Hun løber glad i selen, og i buret.
Nøvling - Det er jo det, hun vil gerne passe mine dyr, og hun siger det er blevet bedre. Jaja, det er jo hendes ansvar - Men hun har altid sagt, at det jo er mine dyr, og derfor bestemmer jeg jo hvad der sker med dem, om de evt skal aflives foreksempel.
apr 2010
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
- Jeg synes det er så ærgerligt, at så mange føler de skal have 'tilladelse' af GnaverGalleri-komiteen, når de har mistet lysten til et dyr. Det er ikke bare i dette emne, jeg har set det et par gange bare i løbet af de sidste par dage.
Det er okay at miste lysten til et dyr. Og hvis dyret har tilegnet/altid haft nogle ubehagelige sider, der gør en utryg som ejer eller omsorgsyder, så nytter det jo ikke at andre kaninejere skal udsættes for det samme, vel?
apr 2010
jul 2013
Følger: 15 Følgere: 15 Gnavere: 7 Emner: 36 Svar: 403
Ellers er der en her inde på gg der tager imod aggresive kaniner, og jeg tror vist nok at hun giver dem videre til et nyt hjem når de er blevet rare igen
jan 2011
Følger: 46 Følgere: 46 Gnavere: 21 Emner: 4 Svar: 131
jan 2011
Følger: 46 Følgere: 46 Gnavere: 21 Emner: 4 Svar: 131
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Synes det virker meget hårdt bare at aflive den bare fordi den ikke vil hoppe, måske vil den ikke bare hoppe med en selv, men måske med andre.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Tænker lidt om det er sådan nu, at hvis der bare kræves en smule arbejde fra ejeres side, så er det nemmere at aflive?
Ved der er mange der har forvandlet en hyggelig hobby som kaninhop til det mest konkurrenceminded.. Men derfor må kaninen vel altid betyde mere end en placering - eller?
apr 2010
Maria - Jeg ville klart tilbyde Camilla at tage hende tilbage, men der er bare det, at hun stopper med sine dyr desværre - og det med at hoppe en anden har jeg også prøvet - Nadja/Kaninborgen har forsøgt, og der prøvede Zorra også at bide efter hende, og hun brummede og knurrede.
Det er ikke fordi vi ikke har pladsen, jeg har sagtens plads til at have hende gående, men jeg har ikke kaniner bare til kæl - så mister jeg desværre bare interessen for de kære små dyr. :))
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Forstår din bekymring, men har selv overtaget en kanin fordi ejer og kanin ikke klikkede. Vi havde det rigtig godt sammen.
Så synes klart at du skal se om du kan finde et andet hjem til hende
apr 2010
Har desværre bare fået den opfattelse at sætter man en aggressiv kanin til salg, får man smidt diverse ting i hovedet, og så vil jeg hellere kæmpe med hende selv.
Men jeg tror som det er lige nu, at tilbyde min mor hende som kælekanin, da hun fint kan snakke med hende, og så må jeg se hvordan tingene udvikler sig - for dem der kender mig personligt, ved at Zorra er min øjesten, og at det er absolut sidste udvej at aflive..
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 8 Emner: 8 Svar: 225
Hvem siger dens opførsel fortsætter hos en ny ejer?
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2010
Aflivning eller kælekanin?