Fransk vædder og mad {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Her kommer endnu et spørgsmål om foder
Jeg har min dejlige Bobby (fransk vædder) på snart 8 måneder. I øjeblikket bliver han fodret med Versele Laga Cuni Nature, men når der ikke er mere i posen skal han have Møllerens Kaninguf.
Jeg ved at man siger som tommelfingerregel, at man skal give 25g/kg kanin, men de store racer skal tit have lidt ekstra... Han får 130 g fordelt på 2 gange om dagen, men der går aldrig mere end max 3 timer, så er skålen tømt.. Derudover får han en del grønt om aftenen. Jeg giver ham ikke mere mad før næste fodring, i håb om, at han så vil spise sit hø, men det gider han ikke.
Han vejer "kun" 5,3 kg, hans far er en stor basse på 6,5 kg, så han skulle meget gerne komme lidt derop af i vægt. Jeg er begyndt at blive bange for, at jeg ikke giver ham nok mad, og at han ikke har nok at vokse af.
Så mit spørgsmål er nu:
Giver jeg ham nok mad?
Håber i kan hjælpe mig
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 169
Jeg kan mærke hans hofter og kun lige fornemme hans rygsøjle. Tænker bare, at han måske skulle have lidt ekstra, fordi han stadig er så ung? Ved du hvornår franske væddere holder op med at vokse?
apr 2010
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
hmm ang fuldvægt kan jeg ikke huske helt, men mener det er omkring 1 år,
syntes han ser fin ud så ville nok bare forssætte med den møngde foder
apr 2010
sep 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Emner: 10 Svar: 282
Du skriver han skal have nyt foder, når der ikke er mere i posen. Jeg vil foreslå du skifter lidt før.
Sådan forstået at du, når der ikke er ret meget tilbage af det gamle, begynder at blande noget af det nye i. Så overgangen til nyt foder bliver gradvis over en uges tid eller mere.
Så har du gjort hvad du kan for at undgå maveproblemer
apr 2010
Men mange tak for svaret!
Fransk vædder og mad