818 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Marsvin: Foder -hvad siger I ? Marsvin: Foder -hvad siger I ?

Min lokale foderpusher har fået nyt foder på hylden beskrivelsen lyder således: "Da alle ingredienser er presset sammen i blandingen, er det ikke muligt for marsvinet kun at udvælge dele af foderet og lade resten ligge. På denne måde er du sikker på, at dyret får, hvad det behøver.
Gnaverblandingen består af mange græsser, urter, blomster og grøntsagstyper. Grainless har et særdeles lavt indhold af kalk og er med sit høje råfiberindhold med til at holde tænderne nede. Derudover er Grainless Complete rigt på vitaminer, sporstoffer og umættede fedtsyrer fra friske hørfrø, fennikel og sort spidskommen. Ikke tilsat kunstige farvestoffer, aromaer eller genmodificerede ingredienser. Fri for sukkerrige ingredienser, druekvas og skrå.

Fuldfoder til marsvin.
Ingredienser:
eng-rottehale, skov-hundegræs, rapgræs, lancet vejbred, rød-kløver, engsvingel, løvefod, persille 5,6%, ærteflager, gulerodsterninger, hestebønneflager, pastinakterninger, pebermynteblade, hørfrø, sortkommen, mælkebøtteblade 0,6%, rødbedeterninger, brændenældeblade, æbleterninger, kamilleblomst, fennikel.

Tilsætningsstoffer:
Med ernæringsmæssige egenskaber:
vitamine: A 10.000 i.E., D³ 1.000 i.E., C 250 mg, Vit. E 40 mg."

Ville i prøve 15 kg af det? (Skal siges jeg har 3 så 15 kg strækker LÆNGE!)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin: Foder -hvad siger I ?
  • #1   2. jan 2014 Jeg ville gerne kende de andre ting som ca/fo forhold, protein og alt det

• #2   2. jan 2014 Råprotein Råfedt Råfibre Råaske Kalcium Fosfor
    11.2 % 2.9 % 21.4 % 7.4 % 0.5 % 0.3 %

• #3   2. jan 2014 det er hvad der står. ikke mere.

• #4   2. jan 2014 Altså ud fra min lærdom er der nogle af de satser der er for lave.. F.eks. protein og calcium.. Men det er der sikkert nogen der har andre meninger om, end jeg..

• #5   2. jan 2014 ok..Og det er ikke noget man kan veje op for ved at de får rå mængder grønt (forskelligt) hver dag?

• #6   2. jan 2014 eng rottehale er det samme som timoté som er den hø type man anbefaler mest til voksne dyr. Jeg vil sige det lyder som et komplet foder (altså hø er inkluderet) eller diætfoder, men hvis man giver hø ved siden af (og det gør man jo) nemt kan resultere i lidt småtynde dyr medmindre man giver store mængder næringsrigt grønt ved siden af. Jeg kunne godt finde på at prøve det foder til dyr som gik ved stuetemperatur og bare fes den af. Men mine går køligt plus jeg avler på dem om foråret/sommer så jeg ville være bange for de ikke fik næring nok. Der Er heller ikke ret meget c-vitamin i, ifølge mine beregninger skal du op på mindst 350g c-vitamin pr kg i tørfoderet før du ikke mere behøver spekulere over hvilke grøntsager du giver (altså om der er C nok i dem)

• #7   2. jan 2014 Mine går i stuen og feder husleje af smiley

Om sommeren går de på græs.

Hvad ville i anbefale som er godt, som de kan li og som er til at betale for 15 kg. De får hø, grønt dagligt.

• #8   2. jan 2014 Jeg bruger cavia korell, så ved jeg mine marsvin får alt det de behøver da der også er tilsat ekstra c vitamin i det. Det er kun piller så dermed undgår man også de sorterer i det

• hanne J
    hanne J Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 92
    #9   2. jan 2014 Hvis du fodrer med div. blandet grønt og hø ved siden af - så syntes jeg nu det lyder ok.

Kommentér på:
Marsvin: Foder -hvad siger I ?

Annonce