1.329 visninger
|
Oprettet:
Belgisk Kæmpe {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen! ja jeg sidder nu og diskutere med min veninde om hvad en Belgisk kæmpe er! men hun siger det er en harer og det siger jeg at det IKKE er! men at det er en kanin, så jeg vil godt vide har vi begge ret eller hvem af os har ret!!
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 25 Gnavere: 28 Emner: 107 Svar: 380
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
En belgisk hare er jo heller ikke en hare, men en kanin race, der ligner en hare.
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Udover selve størrelsen, er dens mest karakteristiske træk de lange, hare-lignende ører - men de gør den ikke til en hare
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 37 Gnavere: 16 Emner: 11 Svar: 57
Belgisk hare hører under middel store racer
De ligner på ingen måde hinanden!
jeg avler belgisk hare. Og belgisk kæmpe har absolut intet med "hare genren" at gøre
jul 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 1 Emner: 10 Svar: 15
okt 2011
jul 2013
okt 2011
Nu er vi ude i noget, hvor du blander nogle ting sammen
Alle kaninracer er opstået ud af den vilde kanin, der er muteret i forskellige retninger. Efterfølgende har man målrettet avlet imod bestemte retninger for at få de forskellige racer.
Det er ganske sandsynligt, at racen Belgisk Kæmpe er lavet/baseret på en hare-race og en 'kød-kanin', altså dem, vi normalt omtaler som 'slagteracer'. Men gennem lang tid og målrettet avl har man skabt en ny race af andre racer, og anerkendt dens eksistens.
Som eksempel kan jeg fortælle dig, at dværgvædderen er baseret på hermelinen og den franske vædder - men du ved jo udmærket, at dværgvædderen er en anerkendt race?
jul 2013
okt 2011
- Ligesom man heller ikke kan diskutere med dem der tror, at jordkloden er flad
Ryst på hovedet, videre med dagen..!
sep 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 1 Emner: 14 Svar: 144
Men en belgisk kæmpe er en kanin. Selvom den har stridt-øre er det stadigt en kanin. Hare er typisk meget slanke og se på. Det vil jeg personligt ikke sige at en belgisk kæmpe er.
jul 2013
okt 2011
Racen 'Belgisk Hare' er ikke en blandingskanin. Den er, ligesom alle andre racer og farvevarianter, opstået som race ved at krydse andre kaninracer indtil man havde det ønskede resultat..
Men jeg synes det er ved at blive fjollet. Hvis din venindes teori skulle holde stik, så var alle kaninracer jo blandinger.
Der er ingen af de racer, der findes idag, som altid har været som de er nu - De er alle krydset og avlet i så lange linier, at de avler rent. Derfor er de anerkendt som 'racer'.
Belgisk Kæmpe