{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninfoder?
  • #2   29. dec 2013 Jeg fodrer med piller fra Maxi Zoo. De hedder Versele-Laga Cuni Fit og findes i en pose af 5 kg til 65 kr. Det er dyrt hvis man har mange kaniner, eller hvis man har mulighed for at komme til en lokal foderstof som fx Land & Fritid. Men jeg har hverken mulighed for at komme til en foderstof, har mange kaniner, eller plads til 20 kg foder smiley Så det fungerer som mig smiley
    Jeg har brugt foderet i ca 4,5 år, og det fungerer super godt, og min kanin er glad for det smiley
    Har en overgang blandet Rabbit Royale i, men da jeg ikke får det brugt før udløbsdatoen er jeg gået tilbage til kun piller smiley

• #4   29. dec 2013 Jeg fodre med Møllerens kaninguf men det er ikke godt nok til mine angora kaniner.
    Så jeg er ved selv og sammensætte det perfækte foder så det er tilpasset hver enkelt kanin.
    Da jeg har 20 kaniner og 50% fungere ikke optimalt på møllerens.
    Så vi skifter foder når det vi har er ved og være opbrugt smiley

• ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #5   29. dec 2013 Jeg fodre med Møllerens kaninguf, og mine elsker det!

Det er ikke den bedste kvalitet, nej, men et er bedre end det fra supermarkedet.

Rabbit Royale er også godt:)

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #6   29. dec 2013 Husk at foderet kun er et tilskud, de skal ikke leve af det, men bare have en lille smule, så de får dækket vitamin og mineral behovet.

Mine får også Møllernes. Det er billigt, men der er meget fedt i.
    Hø og grønt/urter, og evt. halm bør være grundfoderet.

Det bedste efter min mening er Burgess, Oxbow eller Cuni Fit

• #8   29. dec 2013 Her i stalden ser menuen nogenlunde således ud:
    Daglig kost til dværgvæddere på knap 2 kg.
    Vinter :
    30g (1/2 dl) Møllerens kaninguf piller, gulerødder, roer, rødbeder, jordskokker, små skiver majskolbe, æble, div. grene, små stykker tørret brød, grøntkål og fodermarvkål.
    Sommer :
    15 g piller (kun hver 3.-4. dag) alt godt fra naturen og urtehaven, mindst 6 forskellige ting om dagen og ca. 15-20 forskellige ting om ugen.
    Self. frisk vand, tørt halm og godt hø hele året.

• #9   29. dec 2013 Kaffa
    Min ene hare er en meget aktiv kanin og selv på fri adgang til både foder og hø så kan hun ikke holde hul ret godt (dyrlæge har været inde over)
    Så hun skal have noget andet der bedre kan dække den energi hun bruger
    så har jeg 7 angorakaniner der alle skal bruge utrolig meget energi på og lave en god uld og det kræver at de næsten har fri adgang til foder og det kan de ikke uden og blive for fede af det foder jeg har nu smiley
    Samtidig har jeg en jeg fik hjem for ikke så længe siden og kort efter falmede hendes pels helt vildt. (det falmede først da hun var helt ovre på møllrrens og ikke det den havde med)

Sådan har jeg kunne se det på mine smiley

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #10   29. dec 2013 Sidst jeg skulle have piller, havde de kun Møllerens muesliblanding, så endte med at komme hjem med en sæk der hedder Ewers, det var trods alt piller og ikke alt det andet "slik". Har fundet andet sted og hente foder, så de kan komme på Møllerens igen, gider ikke køre forgæves en gang til, når jeg nu stod og manglede nu og her.
    Her får de grønt (ofte gulerødder her om vinteren, da vi køber store sække hjem til hestene) og så rødbeder og hvad jeg ellers lige har, lidt æble/broccoli/grene fra haven hører til det mest almindelige. Piller får de kun 1/2 dl pr næse om dagen, og ellers har de godt hø ad libitum (hvilket er deres hovedfoder, og de er glade for det -og vi har fået lavet noget rigtig godt hø i år smiley )

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #11   29. dec 2013 Glemte lige, det Ewers jeg har nu, der er utroligt meget smuld i synes jeg, selvom det var billigt. Det ender med en masse spild, og kaninerne er knapt så glade for det som Møllerens.

Ellers har jeg også brugt Cuni Fit, det var jeg også godt tilfreds med.

• #12   29. dec 2013 JEg foder med det her http://www.lux-shoppen.dk/kanin-forte-p-1096.html
    Også får han lidt havregryn og rabbit royale oven i

Kommentér på:
Kaninfoder?

Annonce