{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7 ugers kanin til nyt hjem
  • #1   28. dec 2013 Forkert.

• ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
    #2   28. dec 2013 Hvorfor? Synes du ikke de er udviklede nok eller...?

• #3   28. dec 2013 De må gerne tages fra moren som 7 ugers det gør mange, men skal ikke sælges før de er 8 uger.

• #4   28. dec 2013 Jeg tager mine fra som 9-10 ugers os ælger dem fra de er 10-12 uger alt efter hvordan jeg synes den enkelte unge er. INGEN flytter for 10 uger

• #5   28. dec 2013 Jeg har personligt kun i et kuld oplevet de har kunne gå sammen til et par dage over 8 uger uden at være på ryggen af hinanden konstant.

• #6   28. dec 2013 Trine: og jeg har i 7 år opdrætten kaniner, og har kun oplevet at de ikke kunne én gang

• #7   28. dec 2013 Jeg har godt nok kun haft 3 kuld, men har måtte tage fra før de blev 8 uger de sidste to gange, fordi de var på ryggen af hinanden konstant.
    Det første kuld fik de lov at gå sammen til de var lige et par dage over, og der blev de allerede utrolig dominerende både overfor søskende og mor.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #8   28. dec 2013 I 7 år Ahrenkiels? Du er 15?

• #9   28. dec 2013 Hvad er der galt i hun er 15 og har opdrættet i 7 år? Jeg spørger bare.

TS - Fordi jeg ikke mener de skal tages fra der. Jeg tog mine fra tidligst når de var 8 uger, ikke en dag før.

• > Simse <

#11   29. dec 2013 Det skriver hun jo intet om - kun at HUN har opdrættet i 7 år. Det vil sige, at hun startede som 8 årig. Kunne forstå, hvis det var forældrenes / et familiemedlems kaninavl, og hun så hjalp til. Som 8 årig (og længere på, alt efter hvor moden og ansvarsbevidst man er) bør man bestemt ikke stå med et dyreopdræt alene. smiley

• #12   29. dec 2013 Jeg har kun 1 gang oplevet at have unger hvor jeg måtte fjerne moren da ungerne var 7 uger.
    Men hun var så træt af dem at det lyste ud af hende at ungerne ikke var velkomne mere.
    Ellers er solgte unger kommet fra ved 8 uger og resten taget fra mor en uge senere og hanner og hunner skilt ad en uge senere og når de var 11 uger blev de skilt helt ad smiley

• #13   29. dec 2013 Simse: vi startede så småt op med 2 kuld årligt da jeg var 8 ja.
    Dengang var det blot hyggekuld som jeg havde i samarbejde med mine forældre og min søster.

• #14   29. dec 2013 Jeg mener det er vigtigt at holde fast ide 8 uger. Ellers bliver det hurtigt " Aah hvad gør én uge mere" og så ender vi der hvor dyrene ryger alt for tidligt.

• ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

#15   29. dec 2013 Men hvis de kan klare sig uden mor, kan de vel også komme ud til nye hjem?

• > Simse <

#16   29. dec 2013 De kan i princippet klare sig uden deres mor som 5-6 ugers, så nej, det vil være synd.

De har ikke kun brug for morens mælk, men de lærer også en del om fx adfærd. Derfor synes jeg, at det vil være godt at holde ungerne hos deres mor til de er 8 uger, og lade ungerne gå sammen til de er 9-10 uger gamle, og så lade dem flytte. smiley
    Husk, det handler ikke om at komme af med ungerne hurtigst muligt, men at give dem en optimal opvækst.

• ^Jullerne^
    ^Jullerne^ Tilmeldt:
    dec 2013

#17   29. dec 2013 Vil lige sige at det ikke er min mening at de skal væk som 7 ugers, men det har jeg bare hørt mange synes:)

• #18   29. dec 2013 Mindst 8 uger. 7 uger er ikke smart, der er mange gode grunde til at vente.
    Fordi de drikker mindre mælk når de er 7 uger, betyder det ikke at de er klar til at blive givet væk/solgt. Man bør vente til de er mindst 8 uger - for deres og ens egen skyd, og så deres mave har en chance for at omstille sig 100% til normal mad, inden de udsættes for en masse nye omgivelser.
    Får de ikke mulighed for at få al den mælk de vil, som beskytter deres tarme, er de også lettere modtagelige over for at blive syge

• Voltera
    Voltera Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #19   30. dec 2013 jeg fik mine to hunkakniner da de var 12 uger gamle, jeg kunne have fået dem tidligere da deres more døde pga for mange unger, men havde ikke tid til det der, og de var de to eneste hunner af et kuld på syv, den ene af mine var en som moren havde taget til sig da dens egen mor døde. Og der var ingen problemer, men jeg mener at de skal være mindst 10 uger før de sælges.

Kommentér på:
7 ugers kanin til nyt hjem

Annonce