{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Hjælp (kanin er ikke en gnaver opgave) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skal holde et foredrag om at kaninen ikke er en gnaver. Jeg har søgt på nettet og der er der ikke så meget Info.. Også når jeg finder noget er der en masse svære ord i. Kan i finde hjemmesider eller bare det viden i har om det?, foredraget skal foregå i 5 minutter:-).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp (kanin er ikke en gnaver opgave)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   19. dec 2013 En af de gange, hvor jeg har fremlagt om kaninen, var en af de 3 emner, at den ikke er en gnaver.
    Jeg lavede en power point med billeder af en gnaver og en kanin, hvor man kunne se deres modsætninger. Fx tænder og kønsorgan.

Jeg fortalte faktisk meget kort dette:

Lagomorpha betyder på dansk ”støttetandede”,det er en orden med to familier; Leporidae (harer og kaniner) og Ochotonidae (Pibeharer).

Navnet på denne orden er græsk. Lagos betyder "hare" og morphe betyder "form".

Lagomorfer adskiller sig fra Rodentia (gnavere) ved at:
    - De har fire fortænder i overkæben, ikke to, som i Rodentia.
    - De er næsten helt planteædende (i modsætning til rodentia, hvoraf mange vil spise både kød og vegetation; de få registreret undtagelser inden for Lagomorpha opstår blandt medlemmer af både Lepus og Ochotona, som inddrager ådsler som en supplerende vinter fødekilde)
    - Den mandlige pung er i front af penis (i modsætning til rodentia, der står bag)
    - Penis indeholder ingen knogle (baculum), i modsætning til rodentia.

Men de ligner gnavere i, at deres tænder vokser gennem hele deres liv, hvilket nødvendiggør en konstant tygge for at holde dem i at vokse sig for lange. Derfor skal Lagomorpha og Rodentia altid have adgang til gnavematerialer.

Så kan man vise og fortælle ud fra billeder - det kan sagtens tage 5 min. smiley Er man meget nervøs og taler hurtigt tager det 1 min. smiley

• #2   19. dec 2013 Okay, mange tak!:)

Kommentér på:
Hjælp (kanin er ikke en gnaver opgave)

Annonce