[Kanin] Adfærdsproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen. Jeg har en hunkanin som er ca 8 måneder gammel nu. Det har længe stået på, at hun ikke vil løftes, og hun river, kradser og sparker hvis man prøver - og jeg er 100% sikker på, at jeg løfter hende rigtigt.
Derfor, kan jeg ikke klippe hendes negle, som resulterer i, at de er ved at blive ret lange. Hun er helt umulig at holde, selv hvis man er to eller flere personer.
I buret er der ingen ting, hun vil meget gerne kæles og nusses (især på hovedet) bider ikke, og er generelt en rigtig kælepot. Når hun så kommer ud, begynder hun at løbe rundt og lave sådan en underlig lyd, nærmest en grynten, som jeg går ud fra er dominans ? Derudover pøller hun også over det hele.
Dette er et stort problem, da det resulterer i, at hun ikke kan komme ud af buret, da hun er indekanin.
Jeg har overvejet at neutralisere hende, men jeg vil ikke lave en unødvendig operation på hende. Derudover tvivler jeg på, at det hjælper på løfte problemet, så man kan få klippet hendes negle.
Jeg har virkelig brug for hjælp, fordi jeg vil hende jo kun det bedste.
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 12 Gnavere: 6 Emner: 70 Svar: 360
Mht til tilliden, så fejler den umiddelbart intet.. Hun slikker mig, og er rigtig kærlig, men hvis man overhovedet gør tegn til at løfte hende, løber hun, stamper og kradser en. Og nu er hendes negle rigtig lange, fordi jeg ikke kan klippe dem
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
- Ja din kanin kan dø.
Men du tager ikke en fed, overvægtig lortekanin ind under kniven. Men en sund rask og frisk kanin. Og dyrlæger er meget dygtige.
T
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
(Så kan dyrlægen også lige ordne neglene)
apr 2013
Jeg har prøvet både oppefra, fra siden, på gulvet, med håndklæde, med mad, jeg har prøvet alt, og hun reagerer på samme måde. Tillgengæld, hvis man bare nusser hende, så er der intet, så hun har ikke ondt.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
Nogen kaniner kan bare ikke lide at blive holdt, og sådan er det altså bare. Hvordan holder du hende når hun skal have klippet negle?
maj 2013
Cille,hvis det var en hund havde du da neutraliseret den...:) Og brugt 3000kr..
Og det koster kun halvdelen for en kanin.
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
apr 2013
Men jeg synes ikke man skal udsætte sit dyr for unødvendigt stress. Og da slet ikke når der er helt almindelig teenager adfærd
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
maj 2013
Får det skidt.
Det er bestemt ansvarligt at sterilisere en tæve. - Især hvis man ikke vil avle..
Fordi nogle kan slet ikke tackle deres brunst.
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Og forhåbentlig sørger man for at holde en hunhund i løbetide inde/i lukket areal, så den ikke kan stikke af.
Vores hunhund var ikke steriliseret, der var ingen grund til det.
Vores hanhund blev kastreret, men kun fordi han begyndte at hoppe på hunhunden. Og da han begyndte på det var hun alligevel så gammel, at det ikke kunne betale sig at sterilisere hende.
Mine kaniner bliver ikke neutraliserede. Købere af mine kaniner skal være velkomne til det, men dem jeg beholder bliver ikke. Heller ikke selvom de ikke skal avles på.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Jeg har haft en hund engang der fik det, han kunne nok have været reddet ved kasteration i en ung alder. Men så havde man nok bare haft en fed overvægtig og lad hund i stedet og han blev da 12 alligevel... jeg kan ikke se nogen grund til at kastrere en hankanin...
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 49
Vores tæve har ikke ændret adfærd eller aktivitets niveau efter en neutralisering som 7 årig
apr 2013
Jeg kan ikke se, hvordan jeg håndterer hende forkert, Jørgen, men hvis der er nogen på Nordsjælland, der vil tage et kig på hende, må I meget gerne det, hvis det kunne hjælpe på nogen måde. Jeg bor i Vejby, tæt ved Tisvildeleje, helt oppe nord på.
apr 2013
[Kanin] Adfærdsproblemer