Kaniner sammen? Kaniner sammen?
hejsa! jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.. For jeg kunne rigtig godt tænke mig en hop kanin, men jeg har allerede en kanin i forvejen. og han er ikke kastreret!
Jeg har både ude bur og inde bur, men min kanin Karlo har aldrig gået sammen med en anden kanin. Men han ser mine marsvin når de også er ude ... De gange jeg har sat et marsvin ned til ham, har han ikke været voldlig eller noget på nogen måde - han prøver kun at parre dem :P...
- Håber der er nogle der kan hjælpe mig...
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
dvs. i hver sit bur.
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 9 Svar: 145
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 21 Gnavere: 11 Emner: 35 Svar: 94
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
De skal helst have hver deres soveplads, og et stort udendørs bur..
apr 2010
Så tror også man kan være for hysterisk, dog skal man alligevel være forsigtig, og jeg ville aldrig sætte to voksne han kaniner sammen..
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
og så skal ham gutten altså kastreres - ellers skal den nye være kastrat... ellers risikerer man noget af nogle kampe :S
Og en hankanin kommer nemt til at strinte, når der kommer andre kaniner i nærheden.
Kaniner kan sagtens gå sammen - hvis man f.eks. giver dem plads nok til at fungerer som koloni - hver sin hule og masser af plads til at være "sig selv"...
Så vil de endda finde tryghed i at have andre kaniner i nærheden...
Men de skal ikke holdes som flokdyr som marsvin skal det... De er kolonidyr - og det skal man huske...
apr 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Gnavere: 11 Svar: 38
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Du skal nok uddybe hvad et stort bur er.
Mange tror at "stort bur" betyder de store kaninbure i dyrehandleren, og det er altså ikke stort nok.
Jeg går ud fra at du snakker om et udendørs bur med en del kvadratmeter i bundareal, men så er det jo noget helt andet.
Bare at snakke om at buret skal være stort nok, uden at uddybe, er sådan noget der får nogle mennesker til at holde dyr sammen på alt for lidt plads.
Der er jo stadig mange der ikke ved, at dyrehandlere langt fra altid sælger optimalt udstyr, og bare fordi der står "kaninbur" behøver det jo ikke være egnet.
apr 2010
Jeg skrev "i et kæmpe udendørs bur" i min anden besked, men har nok bare ikke formuleret mig korrekt..
Har ingen erfaring med kaniner indenfor, overhoved, så det skal jeg ikke kunne sige om ville gå..
Men jeg har så den mening at jeg aldrig ville sætte en kanin ind i et lille bur, jeg synes kaniner skal have plads til at løbe og springe rundt i deres bur, uanset antallet af dem.. Det er dog et helt andet emne,..
maj 2010
For nogle er det der 200*50 bur i dyrehandleren et kæmpe bur.
Det kommer jo an på hvad man har som udgangspunkt...
Hvis man aldrig har haft dyr før, kan sådan et bur virke helt enormt.
apr 2010
Så forklarer jeg gerne..
maj 2010
Det er jo også fint nok, og jeg mener ikke noget ondt med det her.
Men nogle mennesker læser simpelthen bare hvad de vil læse, og det kan man lige så godt komme i forkøbet ved at definere hvad man mener med "kæmpe".
apr 2010
Men kan godt se hvad du mener
Kaniner sammen?