{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
615 visninger | Oprettet:

Vægttab {{forumTopicSubject}}

Min hermelin pige på 3 år, har pludseligt tabt sig rigtig meget den seneste måned. Hendes rygrad, hofter og ribben er blevet utroligt synlige. Hun spiser normalt, og vil stadig gerne ud og løbe på græsset, kæles og snakkes med. Den eneste ændring er hendes voldsomme vægttab, er der nogen der har en idé om. Hvad der kan være galt? Vil helst gerne undgå en dyrlæge regning... Så søger alt den hjælp jeg kan få, så min lille pige måske kan blive rask igen. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab
  • #1   14. dec 2013 Hmm der er jo ingen af os her der kan give dig et svar, da vi ikke kan se din kanin eller dens adfærd. Vægt tab i sig selv er kritisk, så bid i det sur æble og afsted til dyrlæge.

• #2   14. dec 2013 Tja Sophia, der er jo et eller andet galt, hvis den taber sig så voldsomt.

- Enten må du lade så til, eller osse må du til dyrlægen. Vi andre kan ikke sidde her bag skærmen og give dig nogle brugbare bud, når du påstår, at alt andet er som det skal være.

• #3   14. dec 2013 Dyrlægen nu!

• #4   14. dec 2013 Når man har valgt at få er dyr, ved man også dyrlægen hører med når de bliver syge,

• #5   14. dec 2013 Det lyder lidt mærkeligt at den spiser og alligevel taber sig. Det burde den ikke.
    Spiser hun også hø og græs? hmm, det er ikke til at vide, men et eller andet må jo være galt. Hvad med at ringe til dyrlægen og høre hvad de siger om det. Det er ikke godt med så stort et vægttab.
    Men dog er kaniners energiforbrug jo større her når det bliver koldt, men de plejer selv at kompensere fra det og spise noget mere.Godt hun stadig vil aes og løbe på græsset. Så fejler humøret ikke noget.
    Her om vinteren får mine et tilskud af Rabbit Royale hver aften oveni deres skåle med kaninpiller. Så de får lidt ekstra og kan holde (vægten) varmen om natten
    Hvis nu den udover at have tabt sig heller ikke ville spise eller kun spiste meget lidt, så ville mit gæt være et tegn på at tænderne. men det lyder ikke til at være det. Synes du det ser ud som om det er besværligt for hende at spise, er hun lang tid om at spise maden?

• #6   14. dec 2013 Hun har ingen problemer med at spise, og spiser hø, halm, græs, frugt og grønt. Hun opfører sig helt normalt. Hun har aldrig reageret aggressivt eller bidt. Og vil stadig gerne bæres rundt, kæles og snakkes med.
    - Står i det dilemma at hun tilhører den efterskole jeg går på, jeg passer og plejer hende kun. De vil ikke brug penge på et dyrlæge tjek. Jeg kan ikke gå pg betale dyrlæge til deres kaniner, jeg har mine egne 3 kaniner.
    Skolen har i alt 11 kaniner, så det bliver hurtigt dyrt, hvis de hvergang noget virker galt skal betale dyrlæge. Synes selv de burde bruge pengene på det, nu når de har fået anskaffes sig kaninerne, men det er ikke noget jeg kan bestemme. Derfor søger jeg råd fra jer, herfra GnaverGalleri.

• #7   14. dec 2013 Historien meldte jo ikke noget om hvis kanin det var så klart man går ud fra det er din. At din skole ik vil betale for en kanin de selv har anskaffet lyder underligt. I hvertfald er det strafbart ikke at give et dyr man selv har taget til sig den nødvendige dyrlæge hjælp når der er brug for det, og det mener jeg bestemt der er i dette tilfælde

• #8   14. dec 2013 Indtil videre er hun ikke undervægtig, hun er bare blevet en del tyndere end hun var før i tiden. Hvis hun ikke snart tager på igen, betaler jeg en dyrlæge regning. Vælger at se tiden an, lidt endnu.

• #9   15. dec 2013 hvis den spiser ligeså meget som den plejer (HELT ligeså meget!) og det dermed ikke kan være tandfejl, kender jeg kun lige umiddelbart 3 sygdomme det kunne være: sukkersyge, kræft eller forhøjet stofskifte. sidstnævnte har jeg aldrig hørt om ved en kanin. Men er du 100% på det ikke er tænderne den er gal med?

• #10   16. dec 2013 Jo længere du venter - jo større bliver problemet .

• #12   16. dec 2013 nej Maria S, de SKAL ikke betale for dyrlæge, de kan også udmærket vælge at en af lærerene går ud bagved og afliver kræet. De skal dog gøre NOGET hvis den er syg, om det så er at aflive, man må ikke ignorere problemet, det er imod loven.

• #13   16. dec 2013 undskyld... men jeg synes nogen af dine udsagn virker modstridende.

Hendes rygrad, hofter og ribben er blevet utroligt synlige.

Indtil videre er hun ikke undervægtig

Godt nok ved jeg ikke synderligt meget om kaniner... men normalt når man kan se et dyrs ribben, så er den undervægtig.

• #14   16. dec 2013 man må ikke kunne se dem når den bare sidder... men man skal helst kunne mærke dem vil jeg mene...

• #15   16. dec 2013 Hendes hofter og rygrad er synlige, ligemeget hvordan hun bevæger sig. Hendes ribben er ikke lige så synlige men de kan ses. Hendes mave er stadig lille og rund. Tjekkede hendes tænder i dag, mærkede på hende om hun havde knuder, flåter eller andet hun ikke burde have. Kunne intet finde. Hendes adfærd er fuldstændigt normalt, hun spiser som hun plejer og spiser alt hvad hun kan spise. Hendes vægt ligger som den skal, derfor er jeg så forvirret over det der sker. Vi skal holde et "møde" imorgen, for at se hvad der skal ske.

• #17   16. dec 2013 Maria S: hvorfor skriver du til mig?

• #18   16. dec 2013 Sultet til døde? Undskyld mit sprog, men fanden bilder du dig ind? Jeg sulter ikke skolens kanin Bobble, til døde. Hun får mad 2 gange dagligt, + hun kommer på græs hver dag og får frugt og grønt og tørrede banan snacks 2-3 gange om ugen. Hun er den mest madglade kanin jeg nogensinde har mødt. Derfor undrer det mig rigtig meget, at hun taber sig. Det eneste der er galt med hende, er hendes vægttab, hun er stadig glad og kælen. Hun lider ikke. Så hvorfor skal nakken bare brækkes på hende? Vi er jo i gang med at finde ud af, hvad problemet er.

• #21   16. dec 2013 du kan desværre ikke endegyldigt sige at den har det godt, selvom adfærd osv er den samme.
    Byttedyr har en evne til at skjule det hvis de har det skidt.. for sløj = blive spist.

• #23   16. dec 2013 Jeg kan ikke gøre noget, jeg kan hverken selv tage hende til dyrlæge eller betale for en dyrlæge, har ikke bil eller pengene til at skulle betale en regning. Vi holder øje med det, og skal snakke sammen imorgen om hun skal tjekkes eller aflives.

• #25   17. dec 2013 Paradisstalden (som før hed Maria S) jeg skrev til dig for at gøre opmærksom på at du havde uret da du sagde de SKULLE tage den til dyrlæge, de har faktisk ret til at aflive den i stedet, loven forskriver kun at man ikke må lade den lide. At du så vender det til at jeg mener den godt må sulte ihjel begriber jeg ikke.

• #27   17. dec 2013 ok

Kommentér på:
Vægttab

Annonce